ایسنا نوشت:

پلیس فتای استان سمنان نسبت به کلاهبرداری از کاربران در سایت‌های اینترنتی تحت عنوان رمالی، به خانواده‌ها هشدار داد.

در این اطلاعیه مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان سمنان، آمده که رمالان اینترنتی با درج مطالبی چون حل مشکلات خانوادگی و زناشویی، مسایل عشقی، مشکلات مالی، دعا برای خوشبختی و خبر از آینده در سایت خود، افراد را ترغیب به گرفتن فال و دعانویسی می‌کنند.

در ادامه این اطلاعیه آمده که رمالان اینترنتی اغلب در سایت‌های خود اقدام به کلاهبرداری از کاربران می‌کنند به طوری که با ارائه شماره حساب، از کاربران می‌خواهند که پول به حسابشان واریز کنند.

کارشناسان پلیس فتا در این اطلاعیه توصیه کرد: افراد و خانواده‌ها هرگز به این سایت‌ها اطمینان نکرده و با فرهنگ‌سازی، تقویت باورهای دینی و افزایش آگاهی با این پدیده نوظهور مقابله کنند.

پلیس فتای استان سمنان همچنین اعلام کرد درصورت مشاهده هرگونه تخلف در فضای سایبر، نظیر کلاهبرداری های اینترنتی، جعل عنوان، وب سایت های جعلی و سایت هایی با محتوای مجرمانه و مغایر با شئونات اسلامی، مراتب را با ارائه مستندات مربوطه از طریق سایت Cyberpolice.ir بخش تماس با ما یا به رایانامه semnan-fata@police.ir ارسال کنند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    4 0
    این پلیس فتا راس میگه شکایتی که ازش کردیم و 2 ماهه هنوز تماسی بابت پیگیری هم نگرفتن رو پیگیری کنه . 2 ملیون مون رو از طریق کلاه برداری اس ام اسی به اسم برنده شدن تو قرعه کشی همراه اول بالا کشیدن . پلیس فتا هم تا حالا هیچ کاری نکرده