شفا آنلاین نوشت:

رئیس انجمن نفرولوژی ایران گفت: متاسفانه به رغم انتقادهای جدی که به روند انتخابات اخیرنظام پزشکی وجود داشته و دارد به روشنی مشخص است که برخی از گروه‌های مهم جامعه پزشکی حتی یک نماینده هم در هیات مدیره‌های نظام پزشکی کشور ندارند.

دکتر محمدرضا گنجی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این مطلب گفت: اگر ملاحظه کنید یا از سازمان نظام پزشکی بپرسید که از جامعه چند ۱۰ هزار نفری پزشکی چند رای آورده‌اند متوجه می‌شوید که روند انتخابات به چه شکل بوده است.

متخصص بیماری‌های کلیه و مجاری ادرار اظهار داشت: برخی از گروه‌های پزشکی خاصی حتی نماینده‌ای در هیئت مدیره استان‌ها ندارند. پس وقتی کاری از اول اشکال دارد چیز خوبی از بطن آن در نمی‌آید. حال آنکه به نظر من کل انتخابات زیر سوال است. ضمن اینکه پیشنهاد می‌کنم برای انتخاب رئیس کل سازمان نظام پزشکی، همانند انتخاب رئیس جمهور رای‌گیری مستقیم صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که می‌خواهند نماینده پزشکان باشند باید دارای سوابق درخشان مدیریتی و علمی باشند. حال آنکه متاسفانه به خاطر مشکلات مختلف موجود حتی عده قابل توجهی از پزشکان در انتخابات شرکت نمی‌کنند و....

وی تصریح کرد: درحال حاضر اکثریت جامعه پزشکی در اختیار پزشکان عمومی است و متاسفانه جای بسیاری از گروه‌های متخصص پزشکی در پارلمان پزشکی کشور خالی است به همین خاطر به نظر می‌رسد باید در قوانین نظام پزشکی تجدید نظر اساسی صورت گیرد و بسیاری از ابهام‌ها و اشکال‌ها برطرف شود.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    4 2
    با سلام و درود بر شما استاد عزیز ، من هم با نظر شما موافقم و امیدوارم مسولین هرچه زودتر و حتی قبل از اتمام دوره اسفبار فعلی انتخابات با روش صحیح را برگزار نمایند
  • بی نام FI ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    1 1
    سازمان نظام پزشکی فعلی تنها حامی پزشکان عمومی و گروه خاصی از جامعه پزشکی می باشد چون مسیولین نظام پزشکی به رای انها نیاز دارند.قوانین نظام پزشکی باید در جهت حمایت از تمام گروه های پزشکی تغییر کند و تمام گروه های پزشکی حقوقی برابر برای رای دادن داشته باشند.
  • کارمند دانش A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    2 1
    وزارت بهداست هم پزشک سالاری شده است .
  • بی نام A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    1 1
    ممنون از استاد گنجی عزیز که حرف دل همه متخصصین رشته های مختلف را گفتند. به واقع اکنون زمان تغییر قانون انتخابات نظام پزشکی رسیده است. سازمان بایستی از تلاش همه جانبه برای جذب آرای پزشکان عمومی دست بردارد و حقوق همه پزشکان چه عمومی و چه متخصص را در نظر بگیرد.
  • سعید EU ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    1 1
    بله کاملا نظر استاد درسته،باید تا دیر نشده هرچه سریعتر این قوانین بازنگری بشه
  • کیوان A1 ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    1 1
    ممنون از اظهارات صحیح پر معنی استاد عزیز