در تازهترین اعتراض و انتقادها، فعالان صنعت خودرو عنوان کردهاند که «برخی واردکنندگان با به خدمت گرفتن افراد، در حوزه پخش شایعات پیرامون صنعت خودرو داخلی و ضعیف و بد جلوه دادن آن فعال هستند.» به گفته آنها، «تبلیغات و سیاه نماییهایی که پیرامون صنعت خودرو صورت میگیرد در افکار عمومی تاثیر گذاشته و موجب نارضایتی مردم از تولیدات داخلی میشود.»
این اظهارات در شرایطی است که بهنظر میرسد بابت کیفیت و خدمات فعلی خودروهای داخلی، یک نوع نارضایتی عمومی از صنعت خودرو کشور در بین ایرانیها وجود دارد. خودروسازی ایران با وجود گذشت حدود پنج دهه از آغاز فعالیتش، هنوز هم در حوزههای کمی و کیفی با مشکل روبهرو است و مردم رضایت زيادي از تولیدات این صنعت ندارند. در کنار کیفیت نه چندان مناسب، قیمت بالا نیز گریبان خودروهای داخلی را گرفته تا نارضایتی مردم بیشتر و بیشتر شود و آنها حس خوبی به دومین صنعت بزرگ کشور نداشته باشند.
با این حساب بهنظر میرسد آنچه در مورد کیفیت نامناسب و قیمت بالای خودروهای داخلی نقل میشود، بیش از آنکه شایعه باشد، به واقعیت نزدیک است، واقعیتی که نمیتوان آن را به بهانههای مختلف کتمان کرد. این واقعیت را نه تنها میتوان در بازار داخل و از میان گله و شکایات مشتریان ایرانی بیرون کشید؛ بلکه از حضور بسیار کمرنگ خودروسازان کشور در بازارهای خارجی نیز توان لمس آن وجود دارد.
17302
نظر شما