ایرنا نوشت:

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سینمای ایران در پنج ماهه نخست امسال میزبان هشت میلیون نفر مخاطب بوده که این رقم برابر تعداد مخاطبان یک سال گذشته است .

ˈحجت الله ایوبی ˈ عصر روزچهارشنبه درحاشیه آیین اختتامیه پنجاهمین جشنواره سینمای جوان کشور درخمین افزود: افزایش تنوع و کیفیت محصولات تولیدی موجب آشتی مردم با سینما وجذب مخاطبان جدید به این صنعت سمعی وبصری است .

وی گفت: هم اینک 330 مرکز سینمایی با بیش از 160 هزار صندلی درسطح مراکز استان ها و شهرستان ها فعال است.

رییس سازمان سینمایی و سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داد : بیش از80 سالن فرهنگی و سینمایی جدید نیز در مراکز استان های کشور توسط بخش خصوصی درحال ساخت وتجهیز است که با بهره برداری از آنها ضریب نفوذ سرانه صندلی سینمایی درمناطق مختلف کشور بهبود خواهد یافت .

معاون وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی ورییس سازمان سینمایی به منظور شرکت در آیین اختتامیه پنجاهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوانان ایران با عنوان آفتاب که درمحل بیت تاریخی امام (ره) که درحال برگزاری است به شهرستان خمین سفر کرده است.

دربخش فیلم پنجاهمین جشنواره منطقه ای فیلم وعکس سینمای جوان ۲۹۷ اثر هنرمندان هشت استان کشوربه دبیرخانه جشنواره ارسال شده که ازاین تعداد ۱۷۳ اثر در بخش داستانی، ۹۲ اثر مستند، ۳۵ اثر تجربی و ۲۷ اثر نیز در بخش پویا نمایی است.

۲۱۳ اثر نیز در بخش فیلمنامه به دبیرخانه ارسال شده که ۲۷ اثر اقتباسی و بقیه در بخش آزاد است که پس از اظهارنظر هیات داوران ۱۰ اثر در بخش آزاد و پنج اثر اقتباسی از ۱۳ فیلمنامه نویس به جشنواره راه یافته اند.

دربخش عکس هم یکهزار و۴۷ اثر در دو بخش تک عکس ومجموعه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که درنهایت ۵۴ قطعه عکس از۳۶ عکاس به جشنواره راه یافته است.

 

1717

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایلیا A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    2 2
    8 میلیون نیست عزیزان، خود من از اول سال 5 تا فیلمو تو سینما دیدم خیلیا اینطورن