فارس نوشت:

بازیگر پیشکسوت عرصه سینما و تلویزیون در مورد رکود شدید سینمای ایران گفت: اگر امروزه سینمای ایران نمرده باشد حتما به خواب عمیقی فرو رفته است.

مهوش وقاری که عصر امروز به اتفاق همسرش محسن قاضی مرادی برای تماشای فیلم جشنواره بین‌المللی یاس به سینما بهمن آمل آمده بود، در گفت‌وگویی افزود: برپایی دومین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس به میزبانی مازندران می‌تواند رویداد بزرگ برای شمال کشور باشد.

وی اظهار داشت: با شرکت در آیین افتتاحیه جشنواره مراسم بسیار خوبی در کنار دریای خزر شاهد بودیم و با تور دریایی که انجام شد، با برخی از جاذبه‌های تفریحی و گردشگری این استان سرسبز کشور آشنا شدیم.

این هنرپیشه زن کشورمان با اعلام اینکه یک بار برای شرکت در اختتامیه جشنواره حکایت سرخ به آمل سفر داشتم، گفت: این رویداد می‌تواند برای عرصه هنر بازیگری، نویسندگی و کاردانی بسیار مفید و تاثیرگذار باشد.

وقاری در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد چگونگی وضعیت سینمای ایران، علت قهر کردن مردم با آن و رکود سینما تصریح کرد: اگر امروزه سینمای ایران نمرده باشد حتما به خواب عمیقی فرو رفته است.

وی اضافه کرد: علت اصلی‌ رکود در سینما را نمی‌دانم اما گمان می‌کنم هیچ کس نتواند علت دقیق آن را متوجه شود هر چند زمانی مافیای شدیدی بر سینمای ایران سایه انداخته و همچنان ادامه آن ماجرا را شاهد هستیم، اگر آن مافیا آشکار نیست به صورت پنهانی به کار خود می‌پردازد به حدی که تقریبا سینما یک رکود را به خود گرفته است.

این بازیگر با تاکید بر اینکه خیلی از بازیگران به استثنای تعدادی از افرادی که در بیشتر فیلم‌ها کار می‌کنند، بیکار هستند، متذکر شد: باید با سوق دادن مردم به سمت سینماها زمینه آشتی مجدد مردم با سینما فراهم شود.

دومین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس از شنبه هفته جاری اول شهریور ماه به مدت شش روز در آمل کار اکران خود را آغاز کرده و در این مدت ۷۲ فیلم برگزیده از سه پرده سینمایی سینما بهمن اول، دوم آمل و سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای علاقه‌مندان به روی پرده می‌رود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    26 7
    کجا بیکارند کمپ سطل اب یخ راه انداختند .خیلی هم خوب وخوشحال چرا شایعه پراکنی می کنی .همه کنار استخر وباغ نشسته خودشونو خیس می کنند
  • نوید A1 ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    6 3
    همه کنار سطل یخ نیستند... بسیار هستند مثل ثریا حکمت، طوطی سلیمی، داود اسکندری، مهری مهرنیاو... که درحقشان بی مهری شد وکسی از احوالشان خبرنداره
  • افسانه A1 ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    یادش بخیر