۰ نفر
۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۵:۲۱

هزینه سفر حج برای حجاج چینی حدود ۸۵۰۰ دلار است که این مبلغ حدود ۱۵ میلیون تومان گران‌تر از هزینه حج برای زائران ایرانی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در دیدار با رئیس جامعه مسلمانان چین گفت: در طول سال بیش از 800 هزار عمره گزار ایرانی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند، بیش از یک و نیم میلیون نفر از ایرانیان به عتبات عالیات مشرف می‌شوند و 64 هزار ایرانی برای انجام مناسک حج به عربستان اعزام می‌شوند و اعزام این تعداد از زائران به عربستان و عراق نیازمند برنامه ریزی‌های منظم و منسجم است.

وی در توضیح خدماتی که طی عملیات حج و عمره به زائران ایرانی ارائه می‌گردد، افزود: 74 هتل در مکه و مدینه برای اسکان زائران ایرانی در موسم عمره در نظر گرفته شده، غذای زائران در 4 آشپزخانه متمرکز صنعتی در شهرهای مدینه و مکه طبخ و به هتل‌های محل سکونت زائران انتقال داده می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: برای انتقال زائران از هتل‌ها به حرم از اتوبوس‌های حمل و نقل درون شهری استفاده می‌شود که این اتوبوس‌ها به صورت شبانه روزی به زائران ایرانی در ایام حج و عمره خدمات رسانی می‌کنند.: تمام زائران ایرانی در سفر به عربستان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و هر زائری قبل از اعزام از هتل محل سکونتش در مدینه و مکه و حتی اتاق محل سکونت و ساعت و شماره پرواز خود مطلع است.

وی بیان کرد: سازمان حج و زیارت در عملیات حج و عمره برای تمامی خدمات از جمله اسکان، تغذیه، دارو و درمان، بیمه، بلیط هواپیما و حمل و نقل درون شهری و بین شهری زائران برنامه ریزی می‌کند و تأمین کلیه این خدمات با سازمان حج و زیارت است و زائران در این خصوص دغدغه ای ندارند.

رئیس سازمان حج و زیارت متوسط هزینه عمره زائران ایرانی در سفر 10 روزه را حدود 600 دلار و متوسط هزینه سفر حج تمتع در سال 93 را حدود 3 هزار و 200 دلار اعلام کرد که این میزان قیمت‌ها موجب تعجب اعضای هیأت چینی شد.

اوحدی اظهار کرد: ما قادریم در امور مربوط به حمل و نقل و اسکان حجاج چین و برنامه ریزی‌ها به شما کمک کنیم و دعوت می‌کنیم در ایام حج از نحوه و فرآیند خدمات رسانی به حجاج ایرانی بازدید به‌عمل آورید.

هیأت اعزامی در این دیدار در خصوص هزینه حج زائران چینی اعلام کردند: هزینه حج برای هر زائر چینی 8 هزار و 500 دلار شامل 3 هزار و 200 دلار برای بلیط هواپیما و 5 هزار و 300 دلار تنها برای اسکان و حمل و نقل داخلی زائران چینی در عربستان است (که این مبلغ حدود 15 میلیون تومان گرانتر از هزینه حج برای زائران ایرانی است) و از طرفی تأمین غذا به عهده خود زائران است.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • من A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    48 0
    می گم خب مثل قیمت بنزین که می خوان به قیمت جهانی برسونینش قیمت اینم زیاد کنید یه وقت از چینی ها کم نیاریم...
  • نیما IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    19 0
    چطوره سهمیه مارو بدین به چینیا تا به اقتصادمون کمک بشه تا نفری 5000 هزار دلار سود ببزیم برای تبعه کشورهای اروپایی سفر حج رایگان است ویا نهایتا 1000 دلار
  • مهدی.س IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    17 0
    فراموش نشه چین چند هزار کیلومتر با ما که همسایه عربستان هستیم فاصله داره....
  • بی نام A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    15 0
    اینم حالا بهونه ای میشه برا گرون کردن حج. بقیه ی چیزایی که ارزونه رو نمیبینن فقط گرونی و.... رو میبینن
  • بانام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    7 1
    آقای اوحدی از کشور چین تا عربستان نزدیک 9 ساعت پرواز بدون وقفه است ولی از ایران تا عربستان حدود 2:30 بنابراین با یک حساب سرانگشتی تکلیف هزینه بلیط هواپیما مشخص میشه بقیه چیزها هم به همین ترتیب. ضمنا اگر میخواهید هزینه حج را گران کنید نیازی نیست با دیگر کشورها مقایسه کنید. شما مختارید هر قیمتی که خواستید برای حج تعیین کنید مطمئن باشید کسی هم اعتراض نمیکنه
  • بی نام IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    1 0
    از چین تا عربستان 14 ساعت با هوا پیما است و از ایران 2 ساعت. قیمت دلار را هزار تومان حساب کنید معلوم می شود این ناشی از ارزش و پول ماست
  • بی نام A1 ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    1 0
    قيمتها بايد فوب خليج فارس باشه هههههههه