۰ نفر
۵ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۵

رسم است که در وصف دولت مستقر مدح گفتن و او را ستودن. اگر کاری نکرده توجیه کردن که به این هزار و یک دلیل نشد و یا حکمتی مستتر است در این تعلل، و صبوری باید کرد.

دولت روحانی می تواند آغازی باشد بر پایان دادن به این مشی و عرف. ولی این خصلت در تار و پود هویت تاریخی ما تنیده شده و بخشی از فرهنگ سیاسی مان شده است. تا آنجایی که خوش استقبالیم و بد بدرقه. حتما 76 و 84 خاتمی را به خاطر دارید و 84 و 92 احمدی نژاد را. آنهایی که تا چند روز قبل از انتخابات شانسی برای روحانی قائل نبودند، بعد از اعلام نتایج گفتند اصلا روحانی را ما فرستادیم به معرکه انتخابات و حامی اش بودیم.
خیلی های دیگر که در ستادهای رقبا بودند هم با زبان بی زبانی و بعضی های هم به صراحت گفتند اصلا از اول دل در گرو روحانی داشته اند و باقی قضایا.
مخالفین رئیس جمهور جدید و دولتش از همان اول تکلیف خودشان را مشخص کردند. یا تا اطلاع ثانوی به مرخصی رفتند تا شاید بعد از ریکاوری شاید دوباره ظهور کنند و بخش دیگر هم گفتند به دولت فرصت می دهند تا شروع کنند و بعد آغاز خواهند کرد.
تکلیف گروه اول که مشخص است، چند وقت دیگر که بازار انتخابات مجلس داغ شود ظاهر می شوند و کمی هم به دولت روحانی و شخص او ایراد می گیرند و انتقاد می کنند. در این گروه هم حامیان احمدی نژاد قرار دارند و هم بخشی از اصلاح طلبان از این فرصت برای عبور از روحانی او را زیر سئوال خواهند برد.
گروه دوم هم که احتمالا مثل دوره ای در چند وقت گذشته آتش بی امان خود را بر سر دولت ببارانند. این دست انتقادات هم معمولا جز بهانه جویی و ایرادهای بنی اسرائیلی عایدی برای دولت و ملت ندارد. می ماند دسته سومی که فعلا از آنها خبری نیست. اینها نیاز دوره اعتدال هستند. منتقدانی واقعی که دولت را بپایند و بر او خرده بگیرند. محروم شدن دولت روحانی از این منتقدان صدیق یعنی به بیراهه ای که دولت ها در این سرا می روند. از یک طرف عده ای برایش مداحی می کنند و از آن سو عده ای رجزِ بی حاصل می خوانند.

رئیس جمهور در اولین گزارش صد روزه دولت یازدهم گفت: نقد به نفع ماست. باید از این فرصت سازی دولت تدبیر و امید برای تغییر خصلت نامیمونِ بهانه جویی های منفعت طلبانه سیاسیون و نقد نمایی های مغرضانه بهره جست. اینگونه هم دولت روحانی از مسیر اصلی اش که توسط رئیس جمهور تدوین شده خارج نمی شود و هم منفعت ملت استیفا می شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ليلي A1 ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    21 1
    روحاني تكه. اين جوري پيش بره مي شه اسطوره ي ايران در حد انوشيروان عادل. فقط چشم به راه منشور حقوق شهروندي هستيم تا ديگه كسي بي محاكمه مجازات نشه. منشور حقوق شهروندي عالي تنظيم شده اگه عالي اجرا بشه.
    • بی نام A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      1 1
      بد جور داره گولت می زنه ها!......متاسفم.منشور شهروندی همون قانون اساسیه
    • بی نام RO ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
      0 14
      متاسفانه منشور شهروندی با قانون اساسی 40 سال پیش تفاوت چندانی نداره و فقط بازی با کلماته. روحانی هم فقط شعار داد. حداقل تا اینجا
  • بی نام A1 ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    6 0
    سواستفاده نکنین دیگه!
  • بی نام IR ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    4 36
    منتقد میخواد ؟ چرا رفته قرارداد ترکمنچای بسته ؟ چرا بدون اینکه تحریمی لغو بشه دوباره غنی سازی رو تعلیق کرده ؟ 6-1 باختند مدام میگن بردیم بردیم. چرا عوام فریبی میکنند ؟؟؟؟؟؟؟
    • leila A1 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      6 1
      چرا شما ساكت نمي شيد؟ چرا منافع ملت رو به منافع شخصيتون ترجيح نمي ديد؟ چرا كوريد و ديپلماسي موفق رو نمي بينيد؟ چرا عوامفريبي مي كنيد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ منتخب شما جليلي بود كه رأي نياورد ديگه ساكت شيد!
    • بی نام IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      3 0
      بی نام و بی نام هایی از این دست ، ما ملت ایران نمیدانیم شما چه منافعی دارید که اینگونه شمشیر را از رو بستید ولی بدانید ما مردم از عدالت ، زندگی راحت ، عمر بدون استرس هیچ نمی خواهیم . و اگر شما تندرو ها نبودید منصفانه و وجدانی قضاوت کنید که ما با انرژی هسته ای چه چیزه عمده ایی بدست آوردیم؟؟ چقدر باعث عقب افتادگی ملت شد؟ من ایرانیم و انرژی هسته ، نانو ،آی تی و تمام فناوری های جدید را خواهانم اما مشروط به اینکه به پیشرفت زندگی من ، شهرم و میهنم بی انجامد. هدف تمام فناوری های بشراین است که باعث آسایش باشند ، منهای استفاده های نادرست از آنها،حال ما پس از 30 سال بر طبل مخالف زدند چه بدست آورده ایم؟آیا داشتن بمب اتم اما مردم گرسنه خوابیدن جایز است؟(مثل کره شمالی) لطفا بازنشر فرمایید
  • امید IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    0 2
    داداش مشکل از پایه هست .این هم میره بعدی میاد اونم میره .....
  • بی نام IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    باسلام دوستان عزیز من اولا اینکه باید انرژی هسته ای داشته باشیم یا نه به خودمان مربوط است نه به آمریکا ثانیا انرژی هسته ای تنها ابزاری است برای تحت فشار قراردادن ایران تا سر تسلیم به آنها فرود آورد تا مثل قبل از انقلاب ثروتهای این مملکت را چپاول کند ثالثا آنها برنامه های دراز مدت برای نابودی هم ایران و هم اسلام دارند چون آنها از تاریخ باستان با ایران مشکل داشته اند و بخصوص امروز به برکت اسلام توانمندیهای این کشور آنقدر بیشتر شده که دوباره می تواند یک کشور مطرح جهانی شود دشمنان ما دل به همین غفلتهای ما بسته اند که ما سر مسایل جزیی با هم بگو مگو کنیم واز فعالیتهای آنها غافل باشیم به لطف خدا مملکتی که ولی فقیه دارد هیچ آسیبی به او نخواهدرسید به شرط آنکه هوشیاری بصیرت وتقوای الهی رارعایت کنیم .