ثبت رکورد جونو به عنوان سریع‌ترین فضاپیمای جهان در کتاب گینس/سرعت: 265.000 کیلومتر در ساعت

جونو که هفته گذشته توانست در یک اتفاق مهم در مدار مشتری قرار بگیرد حالا نامش به عنوان سریع‌ترین فضاپیمای جهان هم در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است.

این فضا پیما که به اندازه زمین بازی بسکتبال است، رکورد سریع ترین فضاپیمای جهان را به خود اختصاص داده است.گزارش‌ها نشان مي‌دهد كه موتور جونو در زمان عمليات براي قرار گرفتن در مدار مشتري توانسته است سرعتي بيش از  265 هزار كيلومتر در ساعت ايجاد كند و به عنوان سريع‌ترين فضاپيماي جهان يا سريع‌ترين وسيله ساخت بشر برسد. جونو در اوت سال 2011 میلادی پرتاب شد و مسافت 1.7 میلیارد مایل را به مقصد مشتری طی کرد تا اینکه در چهارم جولای در مدار مشتری قرار گرفت. جونو در حال حاضر در مدار گازی مشتری قرار دارد و 53 روز طول می کشد تا یک دور کامل مدار را طی کند.

موتور اصلی Juno برای مدت 35 دقیقه روشن بود و از این طریق سرعت حرکت آن به قدری پایین آمد تا تحت تاثیر کشش گرانشی مشتری قرار بگیرد.

رسيدن جونو به مشتري لحظه‌اي مهم و سرنوشت ساز برای بشر به حساب می‌آید. سیاره‌ مشتری رازهای زیادی درباره‌ نحوه‌ تشکیل سیارات و پیدایش حیات دارد. قرار است این فضاپیما اطلاعاتی را راجع به گازهای موجود در مشتری، ساختار آن و میدان مغناطیسی سایر مدارهای آن به زمین مخابره کند.یکی از مهم‌ترین مسئله‌هايي که دانشمندان می‌خواهند بدانند وجود داشتن يا نداشتن آب در اتمسفر اين سياره است. آنها حدس می‌زنند که به احتمال قوی روی این سیاره آب وجود دارد. به طور کلی سفر جونو به مشتری می‌تواند به سوال‌های بسیار مهمی درباره‌ی جهان پاسخ دهد.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 554560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    2 0
    ٢٦٥٠٠٠ كيلومتر در ساعت خيلي زياده، بعد جالبه با اين سرعت ٤٣٨٠٠ ساعت در راه بوده.
    • بی نام A1 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
      2 0
      طول كهكشان راه شيري ١٠٠سال نوري هست فراموش نكنيم كه كهكشان ما يكي از مليون ها كهكشان شناخته شده در جهان فاصله مشترى از زمين ٤٨ دقيقه نورى فاصله خورشيد از زمين ٨ دقيقه نوري
  • بی نام IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    2 3
    سرعتش نسبت به کجا آخه؟ وقتی خود زمین در حال حرکت منحنی هست و گاهی به این فضاپیما نزدیک میشه و گاهی دور میشه .... وقتی زمین به دور خودش هم میچرخه این سرعت نسبت به کجا سنجیده شده؟ تازه منظومه ی شمسی هم در کهکشان با سرعت بسیار زیاد تری در حال حرکت هست ، خود کهکشان راه شیری هم با سرعت زیادی نسبت به دیگر کهکشان ها حرکت میکنه .... خلاصه تا وقتی که مبدا سنجش ذکر نشه این سرعت و مقایسه معنی نمیده...
    • بی نام A1 ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
      0 2
      يكم مطالعه كن رفيق
  • بی نام A1 ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    2 0
    با همچین سرعتی باز صد و شصت قرن طول میکشه به نزدیک ترین ستاره برسه
  • بی نام A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
    0 0
    اگر بخواهیم با این سرعن به نزدیک ترین سیاره که امکان حیات در آن وجود دارد پروکسیما b برسیم 22,684,256 قرن طول می کشد .
  • بی نام A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
    1 1
    دوست عزیز طول کهکشان راه شیری 100 هزارسال نوریه نه 100سال نوری