روحانی:ارتش ایران مظهر اقتدار ملی و فراجناحی بودن است/حمله به مظلومین یمن افتخار نمی آفریند

رییس جمهوری ارتش را مظهر اقتدار ملی، نظم و انضباط، مدنیت، سلامت اداری و اقتصادی، فراجناحی و فراحزبی بودن، اسلامی و ملی بودن دانست

به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري،​حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز شنبه در مراسم بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: نیروهای مسلح ایران در خط رهبری فرمانده معظم کل قوا، در پی ایجاد آرامش برای مردم خود و مردم منطقه هستند.
رئيس جمهور گفت: دکترین ما دکترین نظامی و جنگ نیست بلکه دکترین نظامی و دفاعی است و استراتژی ایران اسلامی، استراتژی بازدارندگی فعال برای استقرار صلح و امنیت در کشور و کشورهای منطقه است.
رییس جمهوری اظهارداشت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سایه خودباوری، خوداتکایی و نوآوری، امروز بزرگترین نیروی مقتدر مسلح در منطقه هستند اما هدف این قدرت بزرگ نظامی صلح و امنیت است نه تجاوز و حمله به مظلومان و کودکان.
دکتر روحانی با تاکید بر اینکه "ملت بزرگ ایران اهل تجاوز نیست و هیچ تجاوزی را نخواهد پذیرفت"، گفت: رزمایش ارتش و سپاه مایه آرامش مردم منطقه است و هیچ کس نگران حضور ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های بین‌المللی نیست. هیچ‌یک از ملت‌های منطقه نگران حضور ارتش و سایر نیروهای مسلح در مرزهای جمهوری اسلامی ایران نیستند.
رییس جمهوری تاکید کرد: نیروی مسلح ایران همواره در پی دفاع از مظلومین و نمونه ارتش و نیروی مسلح مقتدر و صلح خواه در منطقه است.
دکتر روحانی با تاکید بر اینکه از ارتش ایران، دیگران بیاموزند و دنبال فتنه در این منطقه نباشند و به کودکان مظلوم، پیرمردان و پیرزنان در یمن حمله نکنند، اظهارداشت: حمله به مظلومین افتخار نمی آفریند بلکه ننگ دو جهان را برای متجاوزان بوجود می آورد.
رییس جمهوری خطاب به متجاوزان به مردم مظلوم یمن تصریح کرد: شما بذر کینه را در دل مردم منطقه نشاندید و پاسخ آن را دیر یا زود خواهید دید.
دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هر جا که حضرت امام(ره) و رهبری معظم انقلاب دستوری داده اند و مسیر را برگزیدند، ارتش جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم اطاعت بوده و هست.
رییس جمهوری با اشاره به اینکه هدف نیروهای نظامی ایران باوجود قدرت و اقتدارشان، صلح و امنیت در سراسر منطقه است، افزود: هر مقدار نیروهای مسلح ما بیشتر از گروه، جناح و حزب فاصله بگیرند در قلب مردم بهتر جای می گیرند و اعتماد ملت به نیروهای مسلح بیشتر و بیشتر خواهد شد.

اهم اظهارات رئيس جمهور در ادامه مي آيد:

 

*روز ارتش را به تمامی خانواده شهدا، آزادگان و همه خانواده‌های ایثارگر ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و بسیج قهرمان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. ارتش جمهوری اسلامی ایران از آستانه روزهای پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز در همه صحنه‌های مهم پیوند خود را با ملت نشان داد و فداکاری خود را در برابر ارزش‌های بزرگ اسلامیت، ایرانیت و جمهوریت به‌خوبی نشان داده است.

*آن روز که در آستانه پیروزی نهضت اسلامی بودیم، اگر ارتش به ندای امام راحل پاسخ مثبت نمی‌داد، انقلاب به این سادگی و سهولت به پیروزی نمی‌رسید. ارتش میان دوراهی خواست یک رژیم نامشروع به‌ظاهر حاکم بر این کشور و همچنین استعمارگران به‌ویژه آمریکا از یک طرف و از طرف دیگر خواست یک ملت و خواست امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب این دومی را انتخاب کرد و مورد تجلیل امام راحل قرار گرفت.

*ارتش در روزهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم همواره برای دفاع از نظام و کشور در صحنه مقاومت و ایستادگی کرد. یادمان نخواهد رفت در آن روزهای غربت جمهوری اسلامی ایران و توطئه گروهک‌ها در منطقه غرب کشور پایگاه هوانیروز کرمانشاه و قهرمانانی چون خلبان کشوری و شیرودی و پایگاه هوایی تبریز و فرماندهی شهید فکوری در صف اول ایستادگی کردند. آنها نگذاشتند امام و ملت تنها بمانند.

*در روزهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تحرک گروهک‌ها و آن‌گاه که توطئه‌ منطقه‌ای و بلکه جهانی علیه این ملت طراحی شد و تجاوز عفلقیون آغاز شد، این نیروهای سه‌گانه ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و بسیج بودند که در برابر تهاجم بیگانگان ایستادگی کردند.

*ملت بزرگ ایران عملیات مهم ثامن‌الائمه(ع) را که دل امام و ملت بزرگ را خشنود کرد و موجب شکست دشمنان شد از یاد نمی‌برند. عملیات مهم بستان، عملیات بزرگ فتح‌المبین، عملیات بیت‌المقدس و آزادی خرمشهر که ارتش جمهوری اسلامی ایران کنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و بسیج توانستند قهرمانی‌های بزرگی را از خود خلق کنند.

*ما به همه آن جوانمردی‌ها و دلاوری‌ها درود می‌فرستیم. به همه آنهایی که در صحنه جنگ و در مسیر دفاع از استقلال این کشور ایستادگی کردند،‌ از صیاد شیرازی‌ها، فلاحی‌ها، نامجوها، ستاری‌ها، بابایی‌ها، همه شهیدان، همه سرداران، همه دلاوران و خانواده‌های آنها درود می‌فرستیم و به همه عزیزانی که در راه دفاع مقدس فداکاری کردند، به تلاش آنها و ایثار آنها ارج می‌نهیم.

*هر جا امام و رهبری معظم انقلاب دستوری دادند، فرمانی دادند، مسیری را برگزیدند، ارتش جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم اطاعت بود. آن‌گاه که امام فرمود و در وصیت‌نامه خودشان تأکید کردند که نیروهای مسلح در احزاب و گروه‌ها و جناح‌ها و در بازی‌های سیاسی وارد نشوند، ارتش امتحان بسیار خوبی را در تاریخ انقلاب از خود نشان داد.

*ارتش تنها مظهر اقتدار ملی نیست و ارتش مظهر نظم و انضباط است. ارتش مظهر مدنیت است. ارتش مظهر سلامت اداری است. ارتش مظهر سلامت اقتصادی است و ارتش مظهر فراجناحی بودن و فراحزبی بودن، اسلامی بودن، دینی بودن و ملی بودن است.

*هر مقدار نیروهای مسلح ما از گروه و جناح و حزب فاصله بگیرند، در قلب مردم بهتر جای می‌گیرند و اعتماد ملی نیروهای مسلح میان مردم بیشتر و بیشتر خواهد شد. امروز ارتش مایه آرامش ملت و بالاتر از آن مایه آرامش ملت‌های منطقه است.

*امروز دلاوران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از خلیج فارس تا خلیج عدن از دریای عمان تا دریای مدیترانه، آب‌های آزاد، اقیانوس‌ها با پرچم به اهتزاز درآمده جمهوری اسلامی ایران دلاورانه حضور خود را در دریاها ثبت می‌کنند، اما این حضور برای امنیت کشورهای ساحلی و کشتیرانی و امنیت راه‌ها و آبراه‌های دریایی است.

*هیچ‌کس نگران حضور ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های بین‌المللی نیست. هیچ‌یک از ملت‌های منطقه نگران حضور ارتش و سایر نیروهای مسلح در مرزهای جمهوری اسلامی ایران نیستند. رزمایش ارتش یا رزمایش سپاه مایه آرامش مردم منطقه است.

*دکترین ما دکترین نظامی و جنگ نیست. دکترین ما دکترین نظامی و دفاعی است. همواره استراتژی ما استراتژی بازدارندگی فعال است. بازدارندگی برای استقرار صلح و امنیت در کشور و در کشورهای منطقه، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سایه خودباوری، در سایه خوداتکایی، در سایه نوآوری، امروز بزرگ‌ترین نیروی مقتدر مسلح در این منطقه هستند، اما این قدرت بزرگ نظامی هدفش صلح و امنیت است، نه تجاوز، نه حمله به مظلومان و نه حمله به کودکان.

*این نیروهای مسلح همواره در پی دفاع از مظلومان هستند. نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و ارتش جمهوری اسلامی ایران یک نمونه ارتش مقتدر و نیروی مسلح مقتدر و صلح‌خواه در منطقه هستند.

*از ارتش ایران دیگران بیاموزند و دنبال فتنه در این منطقه نباشند. به کودکان مظلوم حمله نکنند، به پیرمردان و پیرزنان حمله نکنند. در کشور یمن، حمله به مظلومان برای کسی افتخار نمی‌آفریند، حمله به مردم مظلوم ننگ دو جهان را برای متجاوزان به وجود خواهد آورد.

*چرا از این فرصت استفاده نمی‌کنند؟ فرصتی که ملت ما به وجود آورده، فرصتی  است که نیروهای مسلح ما به وجود آوردند. چرا دست دوستی، برادری، آشتی به‌سوی ملت‌های دیگر دراز نمی‌کنند؟

*کمک مالی و تسلیحاتی به تروریست‌ها در سوریه و لبنان و عراق به چه معناست؟ بمباران مردم مظلوم و بی‌گناه یمن به چه معناست؟ دنبال چه هدفی می‌گردید؟ آیا کشتن کودکان برای شما قدرت‌آفرینی می‌کند؟ برای شما اقتدار به وجود می‌آورد؟ شما بذر کینه را در دل مردم منطقه نشاندید و پاسخ آن را دیر یا زود خواهید دید.

*ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروهای مسلح این سرزمین علی‌رغم قدرت و اقتدارشان، هدف‌شان صلح و امنیت در سراسر این منطقه است.

*ارتش استوار و سپاه پایدار و بسیج قهرمان همه در خط فرمانده معظم کل قوا در پی ایجاد آرامش برای مردم خود و مردم منطقه هستند. ما علی‌رغم قدرت تابع قانون هستیم. اینکه شما می‌بینید در فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای ما راه مذاکره را انتخاب کرده‌ایم، خواستیم به دنیا و منطقه نشان دهیم که هیچ مشکلی در این منطقه و در جهان نیست که پای میز منطق و مذاکره حل نشود. خواستیم به دنیا بگوییم که یک ملت مقتدر اجرای قانون را افتخار خود می‌داند.

*ما همه مقررات بین‌المللی برای صلح‌آمیز بودن و برای اعتماد جهانی در فناوری صلح‌آمیز را انجام خواهیم داد، اما ملت بزرگ ما اهل تجاوز نیست و هیچ‌گاه تجاوزی را نخواهد پذیرفت.ملت بزرگ ما راه توسعه خود را ادامه خواهد داد. امسال سال همدلی و همزبانی، همکاری، هماهنگی کنار یکدیگر است.

*همواره نیروهای مسلح ما کنار مردم بودند، همدل با مردم و دولت بودند. امسال شعار سال ظهور و بروز بیشتری خواهد داشت. همه ما با وحدت و انسجام بیشتر از منافع ملی خود دفاع می‌کنیم. هدف دلاوران ما، هدف امیران ما، سرداران نظامی و دفاعی ما با سرداران دیپلماسی ما یک چیز است و آن صلح و امنیت، اقتدار مشروع، دفاع از منافع و حقوق ملی و کمک به مظلومان منطقه و مظلومان عالم است.

 

 

 

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام SE ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 8
    سپاه و ارتش ما يكى است