ایرنا نوشت:

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: وزارت امور خارجه کشورمان در پیشبرد دیپلماسی اقتصادی عمل به اقتصاد مقاومتی را از اولویت‌های خود می‌داند.

به نقل از اداره دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف این مطلب را در دیدار با 10 تن از روسای جدید نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور بیان کرد.

ظریف در این دیدار اهمیت و جایگاه دیپلماسی اقتصادی را تشریح کرد و افزود: رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور ابعاد مختلف معرفی توانمندی‌های اقتصادی کشور و زمینه‌سازی برای افزایش صادرات جمهوری اسلامی ایران را با جدیت پیگیری و مناسبات همه جانبه تجاری و اقتصادی با کشورهای حوزه ماموریت را براساس توانمندی ها وهمکاری های متقابل در اولویت‌های کاری خود قرار دهند.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه سیاست اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری مبتنی بر اینکه اقتصاد مقاومتی، همه ابعاد و مزیت‌های ایران را به سمت شناسایی هر چه بیشتر ظرفیت‌ها آسیب‌ناپذیرتر کرده واز برندگی تحریم‌ها علیه ایران کاسته، تصریح کرد: بر همین اساس وزارت امور خارجه در پیشبرد دیپلماسی اقتصادی عمل به اقتصاد مقاومتی را از اولویت‌های خود می‌داند.

وزیر امور خارجه با اشاره به حضور ایرانیان در کشورهای مختلف جهان افزود: ایرانیان در هر کشوری که زنـدگی می‌کنند در زمره افراد فرهیخته آن کشور محسوب می‌شوند.

ظریف ادامه داد: ایرانیان در اکثر کشورهای جهان به ایفای نقش مثبت در عرصه‌های علمی مشهور هستند.

وی ایرانیان خارج از کشور را سرمایه‌های کشور در اقصی نقاط عالم خواند و تاکید کرد: ضرورت دارد نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برنامه‌ریزی مناسبی را برای ارائه خدمات و پیگیری مسائل و مشکلات هموطنان خارج از کشور داشته باشند.

در ادامه این جلسه هریک از روسای جدید نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور ،برنامه‌ها و اولویت‌های کاری حوزه محل ماموریت خود را تشریح کردند.

به پیشنهاد وزیر امور خارجه و تائید ریاست محترم جمهوری ده نفر از روسای جدید نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در آستانه عزیمت به محل مأموریت در جلسه کاری با دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان موضوعات و برنامه‌های حوزه ماموریت حوزه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

محمد تقی مؤید، عبدالحمید فکری، محمد منیری نیک، عباس واعظی، سیدحسین میرفخار، ابوالفضل خزاعی و کامبیزجلالی سفرای جدید جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مراکش، برونئی، ماداگاسکار، بنگلادش، پرتغال، شیلی و فنلاند و همچنین آقایان مهدی فاخری، ناصر حمیدی زارع و محمد مهدی شهریاری سرکنسولان جدید جمهوری اسلامی ایران در هنگ کنگ، جده و فرانکفورت منصوب شده‌اند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =