ایرنا نوشت:

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران از آغاز کار نام‌نویسی از شهروندان برای بهره‌گیری از تجهیزات تولید برق خورشیدی به میزان یک کیلووات برای نصب بر بام ها و بهره‌مندی از تسهیلات آن در استان خبر داد.

سیدعلی بربند روز شنبه در گفت‌وگویی اظهار کرد: شهروندانی که تمایل دارند تجهیزات تولید برق از انرژی خورشیدی را بر بام منازل خود نصب کرده و از مزایای آن بهره مند شوند به ادارات برق در سطح استان تهران مراجعه و نام نویسی کنند.

وی مزایای استفاده از این تجهیزات را کاهش بهای برق مصرفی، بهره مندی از ۵۰ درصد تسهیلات اختصاصی وزارت نیرو به این منظور و فروش اضافه مصرف به شبکه سراسری عنوان کرد و افزود: شرکت توزیع برق استان تهران آماده ثبت نام از متقاضیان است.

بربند از تصویب تسهیلات مربوط به این پروژه در مجلس شورای اسلامی خبر داد و تصریح کرد: سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز می توانند با بهره مندی از تسهیلات ویژه برای ورود تجهیزات مورد نیاز و بومی سازی آن اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران افزود: بهره برداری از تجهیزات تولید برق از انرژی خورشیدی سبد انرژی کشور را به سمت کاهش سوخت های فسیلی سوق خواهد داد و مصارف انرژی های فسیلی را در جایگاهی اقتصادی تر ممکن خواهد ساخت.

وی گفت: اگر بتوانیم پنج درصد از مصرف انرژی کشور را که معادل چهار هزار تا پنج هزار مگاوات است به سمت انرژی خورشیدی سوق دهیم وابستگی کشور به انرژی های فسیلی را به شدت کاهش خواهیم داد.

بربند تاکید کرد: شهروندان با بهره مندی از تجهیزات تولید برق از انرژی خورشیدی دیگر نیازی به خرید انشعاب برق نداشته ضمن آنکه وزارت نیرو مازاد تولید آنان را به قیمت خوب خریداری خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران افزود: نصب این تجهیزات بربام ساختمان ها حجم زیادی را اشغال نخواهد کرد لذا بهتراست انبوه سازان به این سمت بروند.

بنا به اظهار وی متقاضیان برای استفاده از این تجهیزات می توانند به اداره مرکزی برق استان تهران واقع در میدان شهدا مراجعه کنند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    11 0
    چقدر باید برای نصبش هزینه کرد؟
  • يه مامانه IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    14 0
    چه عجب بالاخره دست بكارشدين.كشورهايى كه زيادآفتاب ندارن خيييلى وقته به سمت توليدخانگى نيروى برق خورشيدى وفروش مازاد اون به دولتشون رفتن.اينجاتازه ثبت نام مىكنن.هزينه هارم كه اعلام نكردن.