مهر نوشت:

مسعود جعفری جوزانی درباره تغییرات جدید بنیاد فارابی بیان کرد که این تغییرات او را شگفت زده کرده است و کاش قبل از هر اقدامی با اهالی سینما مشورت می شد.

در ابتدای برنامه «هفت» که بامداد 29 آذرماه روی آنتن رفت مسعود جعفری جوزانی کارگردان سینما به صورت تلفنی به ارایه دیدگاه خود درباره مدیریت های جدید سینمایی و مدیریت بنیاد سینمایی فارابی پرداخت و گفت: من از این تغییرات ناگهانی که در مدیریت‌های سینما روی داده است شگفت زده شدم؛ ای کاش قبل از دست زدن به هر اقدامی با جمعی از اهالی سینما صحبت و مشورت می‌شد.

وی ادامه داد: سینمای ما هم چون انقلابمان فرهنگی است و نیاز به حفظ و حراست دارد. بخشی از زیر ساخت‌های سینما مثل دوربین و سایر وسایل به عهده‌ بخش خصوصی بوده است که به دلیل تدابیر نادرست و عدم مرغوبیت و جدید بودن سینما را دچار اشکال کرده است. در هرحال سینمای ما آسیب پذیر است و بی قانونی در مسایل مدیریتی ضربه های شدیدی به آن وارد می‌کند.

کارگردان فیلم «ایران برگر» در خصوص تغییرات مدیرتی پیش آمده در بنیاد سینمایی فارابی یادآور شد: بنیاد سینمایی فارابی برای ما یک برند در جهان محسوب می‌شود و ایجاد تغییرات بدون تدبیر و کم کردن بودجه و کوچک کردن آن کار درستی نیست؛ جعفری جلوه پس از سال ها نشان داد با یک بودجه‌ اندک می‌توان رکورد دنیا را زد. جعفری یک مدیر مدبر و صاحب اندیشه بود که به تمام طیف‌ها توجه می‌کرد و بهترین اقدامات را با بودجه ای کم انجام داد.

وی با بیان اینکه زیر ساخت‌های سینمای ما نابود شده است، گفت: امروزه هنر ما مظلوم واقع شده است و امیدوارم جلسه‌ای با حضور رییس جمهور در خصوص بودجه‌های سینما و ابزار حکومتی بودن آن تشکیل شود چرا که نباید بگذاریم مسایل و جناح‌های سیاسی وارد سینما شوند و باید با اتحاد اهالی رسانه‌های مختلف، حال سینما را بهتر از وضعیت کنونی کنیم.

تبدیل موسسه رسانه های تصویری به سازمان بین المللی سینما و مرکز امور جشنواره‌ها

بعد از جوزانی در یک تماس تلفنی دیگر حسین مسافر آستانه مدیر عامل موسسه رسانه های تصویری روی خط آمد و بیان کرد: مطابق صحبت‌هایی که با حجت‌الله ایوبی داشتیم با تغییر رویکردها قرار است موسسه رسانه های تصویری به سازمان بین المللی سینمای ایران و مرکز امور جشنواره‌ها تبدیل شود. در این میان بحث خاصی در خصوص انحلال این موسسه و استعفای من نبوده است.

مسافر آستانه از واگذاری شبکه های نمایش خانگی به بنیاد سینمایی فارابی خبر داد و گفت: هنگام ورود من بحث پیرامون تغییر سیاست‌های موسسه، از جمله اقتصادی فکر نکردن و حمایت از فیلم‌های فاقد بودجه وجود داشت اما در حال حاضر باید دید که در شرایط فعلی نیاز به وجود من هست یا خیر. درهرحال لازم است که بیان شود که در دوره‌ من از فیلم‌های ویدیویی و سینمایی بسیاری حمایت شد.

مردم اولین رمز ماندگاری یک بازیگر هستند

در ادامه این برنامه پانته آ بهرام از ابتدای ورود خود به عرصه بازیگری و ویژگی های این حرفه بیان کرد و گفت: بخشی از بازیگری نمایشگری آن است، در کشورهای دیگر تمام زندگی یک بازیگر از نحوه لباس پوشیدن، تفریحات و زندگی وی از نمایشگری های بازیگری محسوب می شود اما طبعا در ایران بخشی از این موارد را نداریم.

بازیگر فیلم «چهارشنبه سوری» با اشاره به همکاری خود با کارگردانان مختلف بیان کرد: در طی این مدت شانس این را داشته ام که با کارگردان خوبی از جمله عبدالرضا کاهانی و فریدون جیرانی کار کنم. من این اقبال را داشته ام که کارگردانی که به سراغ من می آید فقط به بازی پانته آ بهرام فکر می کند نه اینکه چه میزان سرمایه می تواند وارد پروژه کند که البته حضور بازیگر با سرمایه خود در پروژه ها ایرادی ندارد اما اگر تبدیل به اپیدمی شود اختلال در اقتصاد سینما است.

این بازیگر در پایان بخش صحبت های خود اظهارکرد: مردم اولین رمز ماندگاری یک بازیگر هستند، تا زمانی که مردم وی را پس نزنند و او را دوست داشته باشند بازیگر هم ماندگار است و در عین حال بهترین انتخاب در شرایط درست، ارتباط با هنر کشور و جهان و قرار گرفتن در جریان همه وقایع و شناخت نسبت به توانایی های خود از دیگر رموز ماندگاری یک بازیگر است.

آزیتا موگویی مهمان دیگر برنامه «هفت» در ابتدای صحبت های خود در باب میزان استقبال مردم از فیلم «تراژدی» بیان کرد: میزان استقبال مردم با توجه به تبلیغات محدود ما خوب بوده و روند رو به رشدی داشته است و این نشان می دهد که برای این فیلم تبلیغ دهان به دهان وجود دارد و مردم خود برای آن تبلیغ می کنند.

وی با بیان اینکه در اکران نیز همچون تولید و توزیع وضعیت ناعادلانه ای وجود دارد، گفت: از برخی فیلم ها حمایت تام و تمام دولتی می شود و برخی مورد حمایت قرار نمی گیرند. به طور مثال ما برای تبلیغ این فیلم تعدادی بیلبورد داشتیم که در شرایط سختی آنها را بدست آوردیم. اگرچه ما در بخش خصوصی فیلم می سازیم اما باز هم باید حمایت ها وجود داشته باشد چون تولید فیلم بالا رفته است.

در ادامه این برنامه فیلم «ساکن طبقه وسط» اولین فیلم بلند سینمایی شهاب حسینی با حضور دو تن از منتقدان سینما مانی باغبانی و شاهین شجری کهن مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

ماهیت ابزورد «ساکن طبقه وسط» درنیامده است

شجری کهن در نقد فیلم «ساکن طبقه وسط» بیان کرد: فیلم با همه تفاوت، تنوع و مفاهیم خوبی که درونش گنجانده شده است دو اشکال بنیادی دارد. این فیلمنامه باید به کارگردان پخته و صاحب جهت گیری فکری داده می شد که شهاب حسینی از این نظر گزینه خوبی است اما فیلمساز آنقدر پختگی و تجربه لازم را نداشته است که بتواند ماهیت ابزورد آن را در آورد.

وی ادامه داد: فیلم به شکلی سطحی از مفاهیم مطرح شده عبور می کند و بدون آنکه آگاهی مخاطب را به درون موضوع ببرد. هیچ کدام از آدم هایی که در ابتدای فیلم آنها را می بینیم در پایان فیلم اطلاعات جدیدی از آنها بدست نمی آوریم.

مانی باغبانی دیگر منتقد در ادامه صحبت های شجری کهن بیان کرد: فیلمنامه به نظر آگاهانه به سمت کلیشه ها رفته است. فکر می کنم شهاب حسینی حوصله اش از فیلم ها و نقش های تکراری سر رفته و دوست داشته است که خود این نقش را بازی کند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سامانه یادگیری الکترونیکی​ IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 5
    به امید خدا همه چیز درست میشه