تسنیم نوشت:

یک روز پس از انتشار نامه مشترک وزیر راه و شهرسازی و مدیرکل بانک مرکزی به رئیس‌جمهوری در خصوص پرداخت وام خرید با سود یارانه‌ای، نرخ اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن در همه سررسیدها افزایش یافت.

در معاملات امروز بازار فرابورس هر برگه اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن فروردین 93 با 45 صدم درصد افزایش 95 هزار و 733 تومان معامله شد.

قیمت هر ورق حق تقدم تسهیلات مسکن دیماه 92 نیز با 81 صدم درصد رشد به 956 هزار و 638 ریال رسید. نرخ هر ورق اوراق حق تقدم مسکن بهمن 92 نیز با رشد یعنی 1.13 درصد به 962 هزار و 409 ریال افزایش یافت.

قیمت هر برگه اوراق حق تقدم مسکن اسفند 91 نیز با 82 صدم درصد رشد به 952 هزار و 897 ریال رسید، قیمت هر ورق تهسیلات مسکن آبان 91 با 1.72 درصد رشد به 956 هزار و 559 ریال افزایش یفات.

همچنین نرخ اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن شهریور 91 و بهمن 91 نیز به ترتیب با 1.32 و 1.15 درصد رشد به 948 هزار و 60 و 952 هزار و 578 ریال افزایش یافت.

به گزارش تسنیم، در معاملات روز گذشته اوراق حق‌تقدم تسهیلات مسکن نرخ‌ها نسبت به روز پیش از آن تغییر چندانی نداشت، اما امروز قیمت اوراق حق تقدم در همه سررسیدها افزایش یافت. اتفاقی که عامل اصلی آن نامه‌نگاری وزیر راه و شهرسازی و رئیس کل بانک مرکزی به رئیس‌جمهوری با موضوع افزایش تهسیلات خرید مسکن ارزیابی می‌شود

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    17 7
    معلوم نیست چکار میکنن به حرف میزنن قیمت اوراق میره بالاتر به جایی که بیاد پایین
    • م .ح IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
      17 7
      با سلام بنده یه پیشنهاد دارم بهتره بدهکاران در بخش مسکن شناسایی بشوند و قیمت تمام شده مصالح و کارگر و... به قیمت روز حساب بشه بعد با سود بانکی آورده متقاضی حساب بشه و بانک بجای طلبش مصادره کنه و به صورت مزایده بجای طلبش بفروشه .و از این به بعد تسهیلات فقط به واحدهای در حال ساخت آنهم فقط مصرف کننده نه انبوه ساز برای پیش فروش واحد پرداخت شود. اینجوری سود خواب سرمایه نداریم و انبوه ساز فقط سود آورده شخصی خودشا و کارکردشا میگیره که حداکثر فکر کنم یک میلیون یا یک میلیون دویست بیشتر نیست. و نیز میتواند لیزینگ هم باشد.الان زمان حمایت از مصرف کننده واقعی است نه انبوه سازان و دلالان مسکن در ضمن نیاز به پرداخت یارانه به سود بانکی هم نیست بهتر هست بدنبال کاهش تورم و کاهش قیمت تمام شده مسکن باشیم. نه ..
  • بی نام IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    7 1
    برای کنترل قیمت اوراق فقط یک راه حل وجود دارد. آنهم اینکه اینها یکبار یا نهایتا دوبار قابلیت فروش داشته باشند، به این ترتیب به جای اینکه 10 نفر دست به دست این اوراق را بخرند و قیمت کاذب بالا برود، قانونی بگذارند که خریدار دوم اجازه فروش ان را نداشته باشند و مجبور باشد با ان ملکی را بخرد. به این ترتیب نهایتا یک واسطه وارد چرخه خریدار نهایی و بانک می شود.
  • بی نام IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    3 5
    اوراق مسکن شده دلال بازی اینقدر دست دلالها میچرخه تا زمانی که دست خریدار واقعی برسه کلی بالا رفته.
  • رضا A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    7 4
    اگربالحاظ کردن شرایط ذیل باشدمفیداست .اولا:حداقل50درصدبهای روزواحدمتوسط درشهرهای بزرگ راتامین کند.ثانیا:نرخ بهره ی ان یارانه ای تعیین شود.ثالثا:اقساط ان از 50درصدحقوق یک کارمند متوسط تجاوز نکند.
  • رضا A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    12 10
    واویلا.واویلا.
  • مشاور A1 ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    3 0
    خرید و فروش اوراق مشارکت برای گرفتن وام چه صیغه ای است؟ بانک مستقیما وام را با در گرو نگهداشتن محل مسکونی پرداخت کند.
  • بی نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    2 0
    ایا خرید اوراق مشارکت وبورس بازی اون حرام نیست ؟ خود بانک بدون سپرده اقدام به فروش اوراق وانتقال وام به واحد های مسکونی نموده وبه خریداران نهائی پرداخت کنه این بهتر از اونه که یه مشت ادم بی درد ودلال وبورس باز به جای سرمایه گذاری یک مشت اوراق رو بخرند به امید افزایش قیمت و... این نوع تصمیمات از حرام هم حرامتر است .من خودم وام رو خریدم از بانک .مستقیم بی واسطه .کسری مبلغ خرید خانه رو مستقیم از بانک تامین کردم .دیگه دلال وبورس بازی نبود .حالا هرکسی که پولش رو در بانک سرمایه گذاری کرده بود سودش رو هم برد .بهتره از این همه دلالی ودست بدست شدن اوراق مشارکت مسکن که نوعی سفته بازی حرام غیر رعی است .یعنی فقط مصرف کننده نهائی مسکن وارد بازار خرید وفروش مسکن بشوند نه دلالان وواسطه ها.
  • مهرداد A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    2 0
    با سلام وزیر محترم جناب آقای آخوندی شما که از شرایط و سیستم کشور مطلع می باشید. چرا که عده ای سود جو منتظرند تا خبری از یکی از دولتی ها شنیده شود و از آن سوء استفاده نمایند. از زمان شروع به کار شما قیمت اوراق حق تقدم از چند تومان به رقم حدود 96هزار توامان افزایش یافته ؟؟؟؟ لطفا تا زمانی که به اجماع علمی و قطعی از کلیه جهت نرسیدید اینقدر توی بوق و کرنا نکنید که روزی برسد حتی نتوان یک برگ اوراق حق تقدم را خریداری کرد . لطفا به فکر ما قشر کارمند هم باشید متشکرم