ایسنا نوشت:

یک روزنامه کویتی گزارش داد، پس از آن که اطلاعات محرمانه‌ای از داخل عراق درخصوص طرح داعش برای ورود به کویت منتشر شد، وزارت کشور کویت در مرزهای خود با عراق حالت آماده‌باش اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه کویتی "الشاهد" گزارش داد که وزارت کشور گروه‌هایی از نیروهای امنیتی، اعضای بخش مدیریت نظارت امنیت بر مرزها، نیروهای امدادرسانی، امنیت عمومی و بخش‌های تحقیقات تشکیل داده است تا این گروه‌ها ایست‌های بازرسی را به صورت 24 ساعته در دو مسیر المطلاع و العبدلی و دیگر مسیرها ایجاد کنند و خودروهای مظنون را متوقف سازند.

همچنین تدابیر امنیتی در مرزهای شمالی کویت تشدید شده است و هرگونه تحرکاتی از طریق دستگاه‌های رادار و خودروهای گشت زنی مرزی زیر نظر گرفته می‌شود.

منابع اعلام کردند که وزارت کشور توانایی فنی و کادرهای انسانی آموزش‌دیده‌ای را برای ناکام گذاشتن هرگونه تلاشی برای ورود گروه‌های تروریستی دارد که این اقدام براساس یک طرح امنیتی استراتژیک صورت می‌گیرد که از زمان وقوع رخدادها در عراق تدوین شده است.

در همین حال، روزنامه ورلد تریبون گزارش داد که داعش حضور نظامی آمریکا در کشورهای حوزه خلیج فارس را هدف قرار داده و این گروه اعلام کرده است که کویت اولین هدف آن در این حملات خواهد بود.

داعش پیشتر در صفحه خود در توئیتر نوشت: ما با آمریکا یک حسابی داریم که باید آن را تسویه کنیم.

این گروه اعلام کرد که به کویت به دلیل میزبانی حدود 12 هزار سرباز آمریکایی، حمله خواهد کرد.

ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش عنوان داشت: ما نمی‌توانیم به آمریکا برویم، اما می‌توانیم این کشور را به کویت بکشانیم، می‌توانیم به کویت برویم تا پس از آن آمریکا به نزد ما بیاید و در آنجا با آمریکایی‌ها بجنگیم و از آن‌ها انتقام بگیریم.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    3 0
    ابوبکربغدادی قاتل لا مذهب
  • زين الدين A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    2 0
    عرزه دارن به اسرائيل حمله كنن زور همه به مظلوم ميرسه دختر و پسرو زن و بچه مردم رو كشتن كاري نداره كه
  • بی نام A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    3 0
    اینها دیگه بیش از اندازخ پرو شده اند نمی دانم چرا کسی دمشان را نمی چیند
  • بی نام IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    1 0
    ای ننگ بر امریکای کثیفی که از همون ابتدا با حمایت از تروریست های وحشی در برابر دولت قانونی بشار اسد باعث گسترده شدن این وحشی بازی ها شد
  • ببو IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    1 0
    زرشک
  • سینا IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    1 0
    این هم جوکی جدید از ابوبکر بغدادی : ما نمی‌توانیم به آمریکا برویم، اما می‌توانیم این کشور را به کویت بکشانیم، می‌توانیم به کویت برویم تا پس از آن آمریکا به نزد ما بیاید و در آنجا با آمریکایی‌ها بجنگیم و از آن‌ها انتقام بگیریم.
  • علی IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    0 0
    جنگ زرگری شنیدی؟ آهاااا همینه
  • مجی IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    0 0
    تو رو خدا برین کویت بعد ببینم چند ساعت میتونین با آمریکا سرشاخ شین
  • بی نام IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    1 1
    جنگ با آمريكا بهانه اي بيش نيست.موضوع نفت و پوله كه توي حاشيه خليج فارس به راحتي ميشه به دستش آورد.جالبه كه آمريكا هيچ حرفي در مورد ورود داعش به كويت نميزنه.نفت اين عربهاي حاشيه خليج فارس بايد به راحتي و با قيمت مناسب به دست آمريكا و همدستاش برسه.حالا يه زماني به بهانه صدام.الان به بهانه داعش يا بوسيله داعش.مطلبي كه خيلي واضحه اينه كه آمريكايي دلش براي خاورميانه نميسوزه.فقط نقت ميخواد و بس. نتيجه اينه كه كويت مقصد بعديه.بعدش عربستان و .... اين عربها با دست خودشون قبرشونو كندن.
  • زهرا IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    0 1
    چه شود روبه رو شدن داعشیها و آمریکاییها؟البته آمریکاییها که میتونند به ی چشم بهم زدن داعش را حذف کنند از روی زمین اما خوبه که دعواشونم ی کم ببینیم .باحال در میاد دعوای سگ و گرگ را تماشاییه.ههههههههههه
  • بی نام IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    0 0
    كاش به عربستان حمله كنن.
  • بی نام IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    0 0
    هنوزم نمیتونم این جنایات منطقه رو باورکنم انگاردارم خواب میبینم مردم ایران باید حواسشون باشه وارد این بازی پیچیده نشن و مراقب باشند....