تسنیم نوشت:

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هفته گذشته سعی داشت پیش‌نویس طرح پیشنهادی مصر برای آتش‌بس را از کابینه پنهان کند که این مسئله با واکنش کابینه اسرائیل مواجه شد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هاآرتص؛ یکی از مقامات ارشد اسرائیلی اعلام کرد که در جریان جلسه روز پنج‌شنبه کابینه، بنیامین نتانیاهو سعی داشت پیش‌نویس توافق آتش‌بس مطرح شده از سوی مصر را از کابینه پنهان کند. اما از سوی دیگر آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه اسرائیل پس از مواجهه با نتانیاهو‌ یک نسخه از این پیشنهاد مصر را که در اختیار داشت به وی نشان داده و از او توضیح خواست.
به گفته این مقام اسرائیلی لیبرمن با این اقدام نتانیاهو را شوکه کرد. این اولین باری بود که دیگر وزرای کابینه از دریافت پیش‌نویس توافق آتش‌بس میان اسرائیل و مصر مطلع شده بودند و خواهان دریافت نسخه‌ای از آن برای بررسی مفاد آن شدند.
نتانیاهو که خود را در وضعیت خطرناکی می‌دید اعلام کرد که این تنها یک طرح پیشنهادی و یکی از چندین پیشنهادی است که در روزهای قبل ارائه شده و مورد بازبینی قرار گرفته است. وزیر خارجه اسرائیل در توجیه این پنهان‌کاری اعلام کرد که وی به این طرح پاسخ مثبت نداده است.
نتانیاهو در جلسه روز بعد کابینه مجبور به ارائه طرح پیشنهادی شد. به گفته وی در این طرح تنها به اسکان مردم غزه و پایان محاصره نوار غزه توجه شده و به مسائلی مانند غیرنظامی کردن حماس، ممانعت از تسلیح مجدد این گروه و انتقال پول برای پرداخت حقوق کارمندان دولت حماس اشاره نشده بود.
یکی از منابع نزدیک به لیبرمن در واکنش به پنهان‌کاری نتانیاهو گفت: وزیرخارجه منابع کافی برای اطلاع از اتفاقات را دارد. وی نیازی به ارائه اطلاعات از سوی نخست‌وزیر ندارد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =