ایسنا نوشت:

نیروهای عراقی درصدد هستند تا دست به حمله‌ای به شهر موصل واقع در شمال عراق بزنند تا این شهر را از کنترل گروه تروریستی "دولت اسلامی" (داعش) خارج کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، صباح نوری، سخنگوی یگان مبارزه با تروریسم در عراق عنوان داشت که نیروهای عراقی مصمم هستند تا برای بازپس‌گیری موصل از تروریست‌های داعش دست به یک ضد حمله‌ در این شهر بزنند.

وی در مصاحبه با رویترز گفت: تاکتیک جدیدی برای حمله سریع و سری به این شهر در پیش گرفته خواهد شد چرا که این امر موفقیت‌آمیز بودن خود را ثابت کرده است. نیروهای عراقی مصمم هستند که با کمک اطلاعاتی که آمریکایی‌ها ارائه می‌دهند به این روش ادامه دهند.

68 حمله هوایی جنگنده‌های آمریکایی به مواضع داعش

در همین حال، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش آمریکا دست به 68 حمله هوایی به پایگاه‌های وابسته به داعش در عراق زده است.

در این بیانیه آمده است که گروهی از جنگنده‌ها روز دوشنبه در حملاتی مشارکت کردند که تلفاتی را به داعش رساند و شش خودروی زرهی و همچنین خودروهای مجهز به ضد هوایی را در مناطق نزدیک به سد موصل منهدم کرد.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: ارتش آمریکا از هشتم اوت جاری دست به 68 حمله هوایی در عراق زده است که 35 حمله در نزدیکی سد موصل بوده است.

آلمان هفته آتی صادرات تجهیزات نظامی به کردستان را آغاز می‌کند

وزارت دفاع آلمان نیز اعلام کرد که اوایل هفته آتی صادرات تجهیزات نظامی به کردهای عراق را آغاز می‌کند.

سخنگوی وزارت دفاع آلمان عنوان داشت: تجهیزاتی که ما به کردها خواهیم داد شامل سلاح نمی‌شود بلکه محدود به خودرو و کلاه و لباس‌های ضد گلوله و دوربین‌های دید در شب است.

این مقام آلمانی عنوان داشت: هدف ارتش آلمان از طریق این کمک‌ها حمایت از کردها در مقابله با شبه‌نظامیان داعش است.

وی در خصوص کمک‌های انسانی نیز گفت: ارتش آلمان اواسط هفته آتی انتقال کمک‌های انسانی به مناطق شمال عراق را از سر می‌گیرد و هواپیماهای ترابری حدود 75 تن مواد غذایی و 25 تن دارو و کمک به شهر اربیل انتقال خواهند داد.

کمک‌های اروپا به آوارگان عراقی به 17 میلیون یورو می‌رسد

از سوی دیگر، کمیساریای اتحادیه اروپا مبالغ حمایت مالی خود به عراق را تا 17 میلیون یورو افزایش داد که آن برای کمک به آوارگان در مناطقی که در معرض تهدید گروه‌های تروریستی هستند، اختصاص خواهد یافت.

کمیسیونر اتحادیه اروپا در امور همکاری بین‌المللی و کمک‌های انسانی در سخنانی عنوان داشت: اتحادیه اروپا برای کمک به عراق عمل می‌کند و مبلغ حمایت‌های مالی را به 17 میلیون یورو افزایش داده است.

کشورهایی در اتحادیه اروپا یک کریدور هوایی را برای ارسال کمک‌ها به افراد نیازمند در چندین منطقه در عراق ایجاد کرده‌اند.

وی عنوان داشت: شدت درگیری‌ها در مناطق ناآرام بر سر ارسال کمک‌ها به تمامی آوارگان موانعی ایجاد می‌کند.

توافق گروه‌های سنی مسلح با اقلیم کردستان برای حمله به داعش

در همین حال، یک گروه سنی مسلح اعلام کرد که تعدادی از گروه‌های سنی در نینوا در خصوص حمله به داعش و آزادسازی موصل از داخل با کمک اقلیم کردستان به توافق دست یافته‌اند.

مازن السامرائی از افسران ارتش سابق عراق و سخنگوی جبهه "رهایی ملی" که یکی از گروه‌های سنی است در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط گفت: توافق میان گروه‌های اهل تسنن با اقلیم کردستان برای بیرون راندن داعش از داخل موصل وجود دارد. داعش در حال حاضر کشتار اهل تسنن را آغاز کرده است. به همین دلیل گروه سنی با دولت اقلیم کردستان در خصوص آزادسازی شهر موصل از دست افراد مسلح داعش به توافق رسیده‌اند.

وی عنوان داشت: گروه‌های نقشبندیه و جیش الراشدین و جیش المجاهدین و الجیش الاسلامی و دیگر گروه‌ها در چارچوب شورای نظامی انقلابی‌های عشایر متحد شدند و آن‌ها در حال حاضر درصدد آزادسازی موصل هستند.

مازن السامرائی در عین حال هرگونه توافق با دولت مرکزی عراق و آمریکا در این خصوص را تکذیب کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    23 4
    مگر اینکه کردهای دلیر ایرانی عراق را نجات دهند
  • بی نام EU ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    13 0
    این گروه ها قشبندیه و جیش الراشدین و جیش المجاهدین و الجیش الاسلامی بعثی هستند و به داعش برای تصرف آن کمک کردند.
  • بی نام A1 ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    1 4
    معلومه که میخواهند یک پایگاه برای خودشون در موصل دست و پا کنند.