نسیم آنلاین نوشت:

وزارت صنعت در پاسخ به خبر 'اخراج 3000 نفر از کارمندان وزارت صنعت' اعلام کرد: هیأت وزیران مجوز استخدام داد، هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس، مصوبه را در دو مرحله ملغی کرد.

نادر قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی صبح روز چهارشنبه در نشست علنی مجلس در اخطار قانون اساسی خطاب به هیأت رئیسه پارلمان گفت: وزارت صنعت حدود 3 هزار نفر از افراد تحصیل کرده را که سال‌ها در مباحث اقتصادی و نظارت بر کنترل بازار کار کرده‌اند، اخراج کرده است.

او ادامه داد: این افراد تحصیل کرده هستند و زن و بچه دارند و 5 سال تمام برای وزارت صنعت کار کرده‌اند اما این وزارت خانه آنها را یک شبه اخراج کرده است. بنابراین از وزارت صنعت می‌خواهیم تا بحث اخراج این افراد را که بیشتر از استان‌های کردستان و سیستان و بلوچستان هستند، بررسی کند.

پاسخ وزارت صنعت، معدن و تجارت در ارتباط با این اخطار به شرح ذیل است:

به منظور اجرای طرح‌های تحول اقتصادی در کشور و زمینه‌سازی مناسب بسترهای اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، هیأت وزیران در سال 1387 با ابلاغ تصویب‌نامه شماره 36535/ت39630هـ مورخ 11/3/1387، وزارت بازرگانی (سابق) را به اجرای طرح تشدید بازرسی و نظارت بر کلیه اقلام مشمول طرح‌های نظارتی مکلف نمود. در اجرای مصوبه مذکور و با بررسی و ارزیابی حجم کار، مقرر شد تعداد 3500 نفر بازرس از طریق انعقاد قرارداد حجمی با شرکت های پیمانکاری برای انجام این وظیفه خطیر، در تمامی استان‌های کشور، بکارگیری و ردیفی تحت عنوان «اعتبارات طرح اجرای بازرسی کالا و خدمات» در ردیف‌های متفرقه قانون بودجه کل کشور پیش‌بینی و تخصیص اعتبار گردید.

با ابلاغ تصویب‌نامه شماره 213471/ت47943هـ مورخ 1/11/1390 هیات وزیران، «موضوع الزام دستگاه‌های اجرایی در خصوص انعقاد قرارداد کار معین یا قراردادی موقت کارگری با کلیه نیروهای طرف قرارداد با شرکت‌های پیمانکاری» با درخواست وزارتخانه و به منظور شمول مصوبه مذکور بر نیروهای طرح تشدید بازرسی طی مصوبات شماره 94749/ت 47643 هـ مورخ 14/5/1391و شماره 252633/ت 47643 هـ مورخ 19/12/1391 هیات وزیران مجوز عقد قرارداد کار معین با این نیروها اخذ شد ولی هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس شورای اسلامی طی نامه‌های شماره 61302هـ/ب مورخ 13/10/91 و شماره 15281هـ/ب مورخ 11/3/92 مصوبات فوق را ملغی الاثر اعلام نمود و متعاقبا نهاد‌های نظارتی و از جمله دیوان محاسبات کشور طی نامه‌های متعدد وزارتخانه را مکلف به اجرای نامه‌های مجلس شورای اسلامی دال بر عدم استمرار و فسخ قرارداد نیروهای طرح تشدید بازرسی نمود و ذیحسابان سازمان‌های صنعت معدن و تجارت استان‌ها نیز به استناد مکاتبات دیوان محاسبات کشور و مجلس شورای اسلامی از پرداخت حقوق و مزایای مشارالیهم خودداری می نمودند که در سال 1392 با دستور مقام محترم وزارت و با قبول مسئولیت از طرف ایشان به هر نحو ممکن حقوق و مزایای نیروهای موصوف با توجه به قرارداد‌های منعقده پرداخت شد.
با توجه به مطالب فوق:
1- تصمیم وزارتخانه عقد قرارداد با این نیروها بوده و هیچ سیاستی دال بر اخراج و یا تعدیل آنان نداشته است و اقدام اخیر وزارتخانه دال بر عقد قرارداد با نیروهای موصوف از طریق شرکت‌های پیمانکاری در رعایت قوانین و مقررات و رفع ایرادات اعلامی از سوی مراجع فوق الذکر بوده است.
2-چنانچه ملاحظه می گردد مکاتبه وزارتخانه مبنی بر عدم امکان تمدید قرارداد با این نیروها در سال 1393 بنا به تکلیف قانونی بوده و وزارتخانه به منظور حفظ اشتغال آنان، سازمان‌های صنعت معدن و تجارت استان‌ها را موظف نمود تا رفع مشکل، نیروهای طرح تشدید بازرسی از طریق شرکت‌های پیمانکاری استمرار خدمت داشته و مشکلی برای پرداخت حق‌الزحمه آنان وجود نداشته باشد.
3- در صورت رفع مشکل فوق این وزارتخانه مجددا با نیروهای موصوف قرارداد مستقیم منعقد خواهد نمود.
4-وزاتخانه هیچ یک از نیروهای مذکور را تعدیل نخواهد نمود و اعتبار لازم در سال 1393 برای انجام ماموریت نظارت و بازرسی در بودجه وزارتخانه نیز پیش بینی شده است.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    آقای قاضی پور بد نیست قبل از نطق کمی تحقیق کنی داداش
    • بی نام IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
      8 4
      اگر آقای قاضی پور نمی گفت آقایان وزارت هنوز خواب بودن
    • بی نام IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
      7 2
      کاش همه مثل آقای قاضی پور بودند داداش نفست از جای گرم بلند میشه 3000 بیکار وارد جامعه میشند فقط یه سوال چرا استخدام کردند که حالا اخراج کنند
    • بی نام A1 ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
      10 8
      تحقیق بلد بود که نماینده مجلس نمی شد...
  • حمید A1 ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    13 2
    روحانی مچکریم.به زودی شاهد اخراجهای دیگر در دیگر ارگانها خواهید بود
  • امير A1 ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    18 0
    از روزى كه آقاى دكتر عسكرى آزاد در معاونت توسعه مديريت و سرمايه انسانى رييس جمهور منصوب شده سياست هاى ضد كارمنديش باعث شده تا خيلى از جوانها از كار بيكار بشن ايشون با بخشنامه هاى مختلفى كه صادر كرده باعث اخراج تعداد زيادى از كارمندان نهاد رياست جمهورى و دستگاههاى مختلف شده ايشون حتى به نيروهاى پيمانى هم رحم نكرده
  • بی نام IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    3 0
    تو مجلس نماینده ها توپو میندازن. خورد خورد نخورد نخورد.
  • علی A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    5 2
    خدا عاقبتمون خیر کنه با این عتیقه ها که میفرستیم مجلس
  • بی نام A1 ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    5 2
    یعنی این مجلسیان عزیز در دشمنی با دولت به جایی رسیده اند که مصوبات و مکاتبات خودشون رو هم از یاد برده اند؟ اقایون نماینده اون روزی که داشتید این قوانین رو وضع می کردید به فکر اینجا هم می بودید لیاقت شما همون احمدی نژاده که بگه مجلس در راس امور نیست و نمایندگان رو مسخره کنه
  • بی نام IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    7 14
    اتفاقا آقای قاضی پور باید بدونن که این نیروها به هیچ وجه تحصیلکرده و متخصص اقتصاد نیستند.این نیروها به دلیل اینکه از طریق شرکت نگار نصر که متعلق به بسیج است جذب شده اند دارای مدرک تحصیلی خوبی نبوده و بیشتر بر مبنای فامیل بودن و سابقه بسیج جذب شده اند و هیچ کدام از مراحل استخدامی را نگذرانده اند. اگر بنا ایت که وزارت صنعت معدن و تجارت 3000 نیرو جذب کند چرا بدین شکل باید نیرو جذب شود؟حال آنکه این وزارتخانه بعد از ادغام نیروی مازاد زیادری دارد
  • بی نام IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 0
    اورین
  • حمید صحرایی IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    2 2
    رهبری دستور تحول اقتصادی میدهد،وزارت بازرگانی 3500 نیروی جدید استخدام میکند.نماینده مجلس هم در جهت تداوم کاری غلط و خلاف دستور رهبری، نطق بدون بررسی ایراد میفرمایند.البته با افراد استخدام شده فعلی کاری ندارم، زیرا وقتی کسی استخدام شد دیگر نمیشود با اینده ان شخص بازی کرد.ولی مسئله در برداشت مسئولین از دستور صادره است. منظور از تحول اقتصادی یعنی تغییر نگرش به اقتصاد،یعنی بالا بردن بهره وری. هئیت دولت و وزیر مربوطه به همراه نمایندگان هیچ کدام متوجه معنی دستور نشده اند یا خواستند بر عکس دستور رهبر اقدام کنند.ایا معنی تحول اقتصادی و بستر سازی هدفمندی یارانه ها به معنی گسترده تر کردن دولت است؟گاهی دچار تعجب میشوم که کاری که از ریشه مغایر با دستور صادر شده است، چطور نماینده ایی ایراد جزیی دارد.
  • بی نام SE ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    14 0
    الان تو یه کشور دیگه بود تلوزیون هزار بار اعلام می کرد که 210 نفر از فلان شرکت فلان کشور غربی اخراج شده اند
  • بی نام A1 ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    3 7
    این سه هزار نفر به قول خودتان تحصیل کرده چطوری یک شبه وارد وزارت صنعت شدند۰۰۰یعنی یک دفعه سه هزار نفر پنج سال پیش اخراج شدند۰۰۰ اون موقع زبونتون کجا بود؟؟؟ تو این پنج سال با این افراد تحصیل کرده خودرو و تمام صنایع خوابید۰۰
  • ماکوان IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    11 1
    آقای بی نام واقعا همین که آقای قاضی پور اینطور به شهرستانهای دیگه اهمیت میدن ....نماینده های خود شهر های خودمون به شهر خودشون اهمیت نمیدن...باید از اقای قاضی پور تشکر کرد...اون واقعا نماینده یک مملکته....آفرین برتو شیر مرد ارومیه
  • ارش IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    2 0
    همش سره این مجلسه
  • بی نام A1 ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    6 1
    بر اساس قانون دولت بعد از واگذاری امور به بخش خصوصی حق دخالت در امور دیگر از جمله پرسنل شرکتها را ندارد. آیا شرکتی شدن نیروها و جدا کردن یازرسان از بدنه دولت به معنی اخراج و از بین بردن امنیت شغلی بازرسان نیست؟
  • بی نام A1 ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    5 0
    آقای قاضی پور بحث درست قانونی نبودن برگرداندن نیروها به شرکتی را مطرح نمود قابل توجه بالایی
  • مهدی IR ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    9 1
    بازم خدا خیر آقای قاضی پور بده اگر پیگیری نمیکرد اینها میخواستند یک شبه وبی سر و صدا این نیرو ها را تعدیل از قراردادی به شرکتی کنند.
  • بی نام IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    8 3
    با سلام . اگه اين قانونه بايد براي تمام نيروهاي شركتي تبديل وضعيت شده باشه در تمامي وزارتخانه ها چرا فقط وزارت صنعت معدن و تجارت اقدام به اين كار كرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟مسئولين محترم وزارتخانه لطفاً به اين سوال هم پاسخ بدهند.
  • بازرسين تحصيل كرده IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    13 4
    اتفاقا تنها نيروهايي هستند كه به دلايل ذيل مستحق استخدام رسمي اند: 90درصد يا ليسانسند يا فوق ليسانس بسيجي پيرو رهبري كه 6 ساله در جبهه اقتصاد ميجنگند خانواده ايثارگرند داراي تجربه كافي انددر ازمون قوانين نظام صنفي شركت كرده و قبول شده اند سه بار گزينش شده اند
  • بی نام A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    2 0
    شما هنوز پول طرح نظارتی اسفند 92 روهم پرداخت نکردید حالا 93 پیش بینی شده
  • بازرس A1 ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    1 0
    1اگر قصدساماندهی بازرسان بود چرابیخبراقدام شد؟اونهم توی تعطیلات فروردین؟اونهم با آغازفازدوم هدفمندی یارانه ها؟ اونهم برخلاف اقتصاد مقاوتی که یکی از موارد ساماندهیش میتونه نظارت بازار بانیروی باتجربه تحصیلکرده باشه 2غیرازاین بودکه نگاه قهرآمیزچندتا مفسداقتصادی بی رگ وریشه موازی کارتوی بازار واقتصادبابخطرافتادن منافع انحصارطلبانشون کاری توی مناظره قبل ازعیدامسال کردن که آدم بیسوادهم متوجه میشد بااصل بازرسی ونظارت مخالفن3 غیراز این بود که توی این چندسال دست بعضی هادربازار رو شد که چه تخلفات بزرگی داشتن خون مردم توی شیشه کردن وبمونه چیزهای زیادی که مسئولین محترم میدونن واگرنبودبازرس.......منصفانه قضاوت کنید
  • نان A1 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    1 0
    نان دادن سخت است نان بريدن راحت اما اين كجا و آن كج؟