روزنامه جوان نوشت:

فرض کنید  نامه‌نگاری‌ها و تلاش‌های غیر معمول سرانجام به دفن فرای در کنار زاینده‌رود منجر شود، آیا می‌خواهید یک گردان نیروی ویژه به پاسبانی گور فرای بگمارید؟! یا اینکه آن زبان بسته هر شب و روز منتظر مردم اصفهان باشد که او را محترمانه از کنار پل خواجو به جایی که دست دولت به آن نرسد- مثلاً یکی از باغات اطراف اصفهان - ببرند و شر را بخوابانند؟! این پاسخ مردم اصفهان طبیعی‌ترین واکنش به جریحه دار شدن احساساتشان است. پس با دفن فرای فقط ظاهراً کار تمام می‌شود.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 67
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    جناب روزنامه جوان اين لقمه را احمدي نژاد در دامان اين مملكت گذاشته ها اون موقع خبري از اعتراض نبود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
      9 317
      فکر کنم بعضی از شماها به خاطر اینکه اصولگرایان با این کار مخالف هستند، شما موافق هستید.
    • بی نام IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
      215 0
      اينطور فكر نمي‌كنم دوست من. يه بنده خدايي كه علاقه زيادي به ايران داشته، دوست داشته جسدش توي ايران دفن بشه. آخه كجاي اين مسأله براي ما آزار دهنده است؟ حالا مثلاً اگر جسد ايشون توي ايران دفن بشه چه آسيبي به ما مي‌رسه؟ رفتار اين‌ چنيني فقط وجهه ايران رو تخريب مي‌كنه
  • بی نام A1 ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    هیچ مسلمانی، جسد یک اهل کتاب را از قبرش بیرون نمیکشه
    • بی نام A1 ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
      دوستان واسه روشن شدن اذهان ميگم قربونتون مردم اصفهان رو كه خودم هم جزو اونا هستم با اين افراد معلوم الحال يكي ندونيد
    • بی نام IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
      674 6
      اتفاقا همونجا يه پاسگاه پليس بصورت 24 ساعته هست
    • بی نام A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
      652 6
      اقاجان چرا الكي جو مي ديد ما مردم اصفهان كجا احساساتمون جريحه دار شده / شما از طرف مردم اصفهان صحبت نكنيد/ سالها مرحوم پوپ در كنار زاينده رود در آرامش آرميده بود كه سر و كله شما و دوستاتون پيدا شد جمع كنيد اين بساط رو
    • مرتضی A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
      کسی منکر احترام به روح آن مرحوم نیست ، اما حواستون هست نماینده رسمی سازمان ملل مارو تو خاکشون راه نمی دن؟؟؟؟
    • بی نام UA ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
      در طول 35 سال گذشته صدها هزار ایرانی و اصفهانی در کشور های مختلف و از جمله امریکا دفن شدند و مردم آنجا با بزرگواری فقط نظاره گر بودند ولی اصفهانی ها حتی یک ایران شناس را هم نمیتوانند تحمل کنند...
    • بی نام UA ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
      275 9
      ولی خارجیها با بزرگواری اجازه دادند در 35 سال گذشته صدها هزار ایرانی و منجمله اصفهانی را در کشور هایشان دفن کنند ....مردم را مقایسه کنید ...
    • مسلم IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
      جناب مرتضي خان اين قضيه چه ربطي به فراي خدا بيامرز داره؟
    • محسن GB ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
      دوست عزیز اساسا از کجا میدانی مخاطبت مسلمان باشد؟ شاید فقط ادای مسلمانی را در می آورد؟
    • هم میهن A1 ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
      41 0
      مردم خوب اصفهان سالهاست که بنمایندگی از ملت شریف ایران برای ایرانشناسان و داتشمندانی نظیر پروفسور پوپ احترام بالایی نثار نموده اند پس بهتر است نویسندگان چنین شب نامه هایی، شرم کرده و کمبودهای شخصیتی خویش را به مردم عزیز اصفهان و ایران نسبت ندهند
    • یکنفر A1 ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
      29 0
      مگه اگه برای اهل کتاب نبود و مثلا کافر بود باید جسدش رو بیرون کشید؟
  • ا A1 ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    چقدر زشت
  • لاله A1 ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    468 8
    دقیقا افراطی گری یعنی همین
  • حمید A1 ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    سلفی ها این ور هم فکر کنم اومدن
  • میلاد A1 ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    324 9
    مردم به تهدید ها و خط دهی های شما روزنامه های ... عادت دارند. دولت باید با قدرت به بی فرهنگی و هوچی گری و تندروی پاسخ دهد و همانا این مطلوب دفن فرای در کنار زاینده رود است . عدم این کار ضعف دولت برای تندروها و ادامه دار شدن این برخورد در مسایل دیگر و دخالت تندروها در هر زمینه و انفعال دولت را در پی خواهد داشت.
  • بی نام RO ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    یعنی برا مردم اصفهان متاسفم که خودشون زبون حرف زدن ندارن این همه حرف میچپونن تو دهنشون صداشونم درنمیاد
    • الهام IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
      58 88
      من نمیدونم اگه مردم اصفهان خودشون زبون حرف زدن ندارن پس اینهمه کامنت و مثبت ومنفی را کی پای این خبر میذاره؟
    • بی نام RO ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
      87 5
      مثبت منفیو که همه تو کشور میدن.. شما یه بار یه کامنت بزار بگو با حرفهای این روزنامه مخالفی حداقل
    • بی نام A1 ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
      135 9
      شما برای خودتان متاسف باشید که فکر میکنید این روزنامه وامثالشان حرف دل مردم اصفهان را می زنند
  • دلال مرکزی A1 ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    192 7
    اگر این مسلمانان اعتقاد داشته باشند که همه مردم و همه چیز را خدا آفریده است هیچ وقت به آفریده خدا در هیچ شرایطی حتی مرده اش توهین نخواهند کرد. اینها به خدا اعتقادی ندارند بلکه به نوشته های کاغدی اعنقاد دارند.
    • آیدا A1 ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
      11 0
      آفرین دلال پاسخ خوبی دادی
  • فرید A1 ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    376 4
    از روزنامه جوان خواهشمندم از طرف مردم اصفهان اظهار نظر نفرمایند. در ضمن نیازی به یک گردان نیروی ویژه نیست. اگر قرار باشد خود مردم اصفهان از مقبره نگهداری خواهند کرد. این روزنامه ظاهرا خیلی جوان است و خام درحد نوجوان
  • بی نام IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    274 7
    لطفاً شما از طرف مردم شريف أصفهان حرف نزنيد و خط الكي به كسي ندهيد كسي تو اصفهان گول حرفهاي شمارو نميخوره براي دوستان خودتون نسخه بپيچيد كه با حرفاتون مراسم و مجالس و بهم ميزنند
  • بی نام A1 ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    243 7
    حیف شد فرای به رحمت خدا رفت وگرنه بهترین مطلب برای یک تجدید نظر کلی در چیزهائی که در باره ما فکر میکرد الآن در اختیارش قرار میگرفت ودر باره اون کتابی مینوشت که حتما پرفروشترین کتاب قرن میشد
    • بی نام A1 ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
      7 1
      این مسایل مهم تر از تک چرخ زدن تو مریخ هست. اگه مردم امریکا هم مثل تو فکر می کردن می گفتن ما داریم تو مریخ تک چرخ می زنیم بعد فرای ایراندوست شده ولی می بینی که تو هاروارد براش احترام قایل بودند پس ما هم باید برای کسی که به فرهنگ و تاریخ ما احترام گذاشته ارزش قایل باشیم. و کسانی که به ما توهین می کنند حتی اگه تو مریخ هم تک چرخ بزنند بی اعتنایی کنیم
  • بی نام A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    258 2
    یارو چارچرخه ساخته داره تو مریخ تک چرخ می زنه باهاش ماهم مشغول این مسائلیم.
  • reza RO ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    127 4
    هنوزم میگید تفکر و منش القاعده و سلفی اینجا وجود نداره ؟
  • بی نام A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    94 3
    وای برافراط و بی منطقی
  • بی نام A1 ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    57 0
    قبلا به انسان و انسانیت بیشتر ارزش می نهادیم. چه شده است که به زنده و مرده رحم نمی کنیم؟
  • بی نام IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    113 3
    واقعا مردم از دولت اعتدال گرا انتظار دارند قاطعانه جلوي اين تندروها بايستد و در خصوص آن مرد ايران شناس وفاي به عهد رو به جا بياره
  • بی نام IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    107 3
    اين مملكت حالا حالاها درجا ميزنه
  • بی نام A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    163 4
    من اگر یک اصفهانی بودم از این روزنامه شکایت میکردم که اینطور شعور مردم شهرم را زیر سوال میبرد.
    • بی نام US ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
      5 1
      باشه ، بزار بغل شکایت های قبلیت
  • بی نام RO ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    122 3
    4تا دوست مثل این روزنامه نگار داشته باشی دیگه دشمن نمیخوای با این تز دادنش
  • بی نام IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    انسان ها رو نسبت به اسلام بدبين نكنين،اسلام دين مهربانيه
  • بی نام GB ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    103 3
    اين مسئله تنها مربوط به مردم اصفهان نيست وهمه مردم ايران حق نظر دارند ومطمئن باشيد يه عده انگشت شمار دارن اين وسط موش ميدوونن كه اون هم معلومه چرا. ميخوان فرهنگ ابرانيا رو ببرن زير سؤال .
  • بی نام A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    111 3
    این برخورد ها یکی از زمانهایی بود که از ایرانی بودن خودم شرمنده شدم
  • بی نام A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    84 8
    یعنی واقعن مردم اصفهان این کارو می خوان بکنند ؟ اگه نمی خوان چرا هیچی نمی گن؟
    • اصفهانی PL ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
      19 0
      من و خانواده ام و حتی کل فامیل مشکلی با دفن ایشون نداریم و خوشحالیم که این دانشمند و محقق اصفهان را برای آرامگاه انتخاب کرده. اما این تندرو های معلوم الحالو که همه میشناسید. میخواهند کل ایرانو تو چنگ بگیرن
  • بی نام IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    106 3
    رسوا کردید بابا مرد عمرشو پای شرق شناسی گذاشته عشقش ایرانه.متاسفم واستون تویه سال فرهنگ یه حرکت فرهنگی محسوب میشه به نوعی.
  • بی نام A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    93 0
    من به عنوان کسی که سالها در کنار مردم اصفهان زندگی کرده عرض می کنم از این خبرا نیست. خیلی هم به درگذشتگان اخترام گذاشتن مثل پروفسور پوپ. آدم باید منصفانه حرف بزنه.
  • بی نام IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    67 0
    آقای روزنامه نگار «جوان» زمانی که احمدی نژاد خانه ای را به فرای اهدا کرد صدای اعتراض شما را نشنیدیم. راستی استدلال شما برای جلوگیری از دفن این ایران شناس چیست؟
  • بی نام IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    84 0
    من نمیدونم اینا چرا خودشونو از مردم میدونن بابا مردم نمیخوایم شما تو جمع ما باشین
  • علی اکبر A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    107 0
    من به عنوان یک ایرانی با دفن ایشون در هرکجای ایران که خواسته موافقم
  • محمد A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    65 3
    این حرفا چیه مملکت قانون داره
  • بی نام A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    91 1
    اقا چرا الکی از قول مردم اصفهان حرف میزنید. اینقد کافر شدید که میخواین یک انسان رو از قبرش بیرون بکشید اسم خودتون رو گذاشتین مسلمان.
  • امید A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    8 47
    مخم و مخم مخالفم
  • حبه انگور A1 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    64 1
    بذارید دفن شه.فکر کنیدخودتون مملکت دیگه ای مرحوم شدید دلتون که نمیخواد گور به گور بشید؟من که اگه اینجا دفن بشه میرم سرقبرش براش گل هم میذارم.براش دعا هم میخونم.
  • جودی ابوت A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    51 9
    اتفاقا از دفن شدن ایشون در اصفهان میشه بهره اقتصادی و توریستی برد.وقتی فرای اصفهان دفن بشه باعث جلب توریست هم میشه.کی میگفت اصفهانیها مخ اقتصادی هستن؟غلو بوده انگار
  • بی نام A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    34 1
    فراخوانی بدهید که کدام شهر جایگاه آرامگاه این خادم به مردم باشد؟چون نتیجه خدمت او به ایران زمین ومردم این سرزمین بوده پس در هر نقطه از این خاک دفن بشه فرقی نمیکند .لازم نیست حتما اصفهان کنار خیابان؟؟ زاینده رود باشه
  • بی نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    42 4
    جالبه كه اينهمه مدت ايرانشناسي و شرق شناسي خونده ولي گويا خيلي هم شناختش صحيح نبوده
  • اصفهانی A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    62 1
    چرا اینقدر کامنت ها به اصفهانیا تیکه انداخته متاسفم... من به عنوان یک اصفهانی اصیل از طرف خودم و همه مردم شهرم میگم که ما از خاکسپاری پروفسور فرای در اصفهان بسیار استقبال می کنیم و روزنامه جوان عده ای افراطی را به مردم اصفهان نسبت داده است متاسفانه
  • بی نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    36 1
    آزادی بیان خیلی خوبه بشرطی که هرکس از زبان خودش حرف بزنه تا مردم هم آنها را هم بشناسند
  • بی نام A1 ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    15 0
    اگه مردم اصفهان اجازه نمی دن این بزرگ مرد توی اصفهان باشه که بعید می دونم همچین عمل زشتی ازشون سر بزنه من میارمش محل خودمون :
  • بی نام FI ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    26 0
    به اعتقاد ما مسلمونا ؟؟؟ عمل به وصيت واجبه . بقيه ش رو هم بايد سپرد به خدا .
  • بی نام A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    28 1
    در دین مبین اسلام و مخصوصآ فقه جلیله شیعه کوچکترین اهانت به مرده و گور درگذشتگان حتی غیر مسلمان بعنوان گناه کبیره شمرده شده است ... دوستان روزنامه جوان نباید بخاطر برخی مواضع سیاسی نسبت به ضروریات دینی و اسلامی کم توجهی کنند
  • مقیمی A1 ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    15 0
    فراموش نکنیم در زمانی که کشورهای عربی اسلام را مختص خود می خواندند ایشان با استواری و مستند، نقش ایران را در بسط این دین جهانی گوشزد کرد و میراث نیکی از خود بجا گذاشت.ای کاش قطعه ای زمینی در اصفهان داشتم که با افتخار،آرامگاه این محقق شرق شناس میشد .
  • بی نام US ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    15 0
    گر مسلمانی از این هست که حافظ دارد وای اگر از پس امروز بود فردایی
  • یسنا A1 ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    1 29
    با اینکه ریچارد فرای بسیار ایران دوست بود و خطایی از او درباره سرزمینم ندیدم و نشنیدم اما من با دفن او در کنار زاینده رود موافق نیستم باید او را یک جای دیگر درایران دفن کنند زیرا پل خواجو و آن منطقه یک جای تاریخی است و از آغاز نباید با پیشنهاد او موافقت می شد تا اکنون ما دچار درگیری های اخلاقی نباشیم زیرا ایرانی به عهد خود وفا میکند.
  • بی نام IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    30 2
    این رفتار رو با رفتاری که با مرحومه ساناز نظامی در امریکا کردند مقایسه کنید. پزشکان و پرستاران مسیحی، زیر بارش برف، جنازه ساناز رو با آداب و رسوم مسلمانها تشییع و دفن کردند و تازه برای خانواده‌ی داغدارش پخش مستقیم هم کردند تا بتونن با دخترشون خداحافظی کنند. اسلام به ذات خود ندارد عیبی هر عیب که هست از مسلمانی ماست
    • بی نام IR ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
      0 0
      هزار تا مثبت
  • بهار A1 ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    1 1
    وا مگه مملکت قانون نداره چه حرفا
  • بی نام IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    3 0
    نهان گشت آیین فرزانگان پراکنده شد نام دیوانگان...
  • بی نام A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    2 0
    هم چیز مون شده سیاست.کشوری که سیاست زده است عقب مانده است.