آقای حمید مقیمی مطلب زیر را ارسال کرده است.

موضوعی را که می نگارم از جمله  مشکلات مردم در مواجهه با شرکت مخابرات است .

اول) مشتریان این شرکت با هر میزان سابقه اشتراک، ده سال، بیست سال، کمتر یا بیشتر اگر به هر علت قبض یک دوره خود را با مبلغ بیش از ده هزار تومان پرداخت نکنند، تلفن آنها یک طرفه می شود. این در حالیست که با توجه به سطح قیمت های کنونی اقلام و خدمات، این مبلغ جزئی، بسیار کمتر از قیمت خود خط و برخلاف رویه دیگر شرکت های خدمات دهنده مثل شرکت برق است.
دوم) با یک طرفه شدن تلفن، حتی امکان تماس با شماره 190 یعنی واحد ارتباط با مشتریان برای طرح مشکلات احتمالی هم مقدور نیست در حالی که شرکت ها برای تکریم ارباب رجوع، دست کم راه ارتباط با خود را باز می گذارند، شاید مشکلی از طرف خود آنها بروز کرده یا مشتری راهنمایی بخواهد.
سوم) شماره 1818 برای واریز مستقیم وجه به مخابرات پیش بینی شده ولی اولا: در موردی که بنده شاهد آن بودم، با وجود واریز مبلغ و صفر شدن بدهی به علت مشکلی که در مخابرات وجود داشته بعد از 24 ساعت هم تلفن وصل نشده و گفته می شود مشتریان زیادی سرگردان به عللی مشابه مراجعه حضوری دست کم در منطقه مورد نظر داشته اند. ثانیا) وقتی که وجه واریز می شود، هیچ اطلاع رسانی صورت نمی گیرد که آیا در همان لحظه باید خط وصل شود یا باید مثلا 10 ساعت منتظر بود. لذا صاحب خط بلاتکلیف می ماند که بعد از واریز چه اتفاقی می افتد (190 هم که قطع است). ثالثا) بدون اعلان قبلی یا تکرار، به صورت خودکار و در پایان انتقال وجه، شماره پی گیری خوانده می شود در حالی که رسم است در این موارد پیشاپیش از مشترک خواسته شود تا قلم و کاغذش را آماده کند و در نهایت هم شماره دوبار شمرده قرائت می شود.
چهارم) برای ارائه خدماتی نظیر شناسه اینترنتی یا ای دی اس ال، آخرین فیش پرداختی خواسته می شود، این در حالیست که خود مخابرات فیش ها را چاپ و ارسال می کند و خود آنها به همه اطلاعات مشتریان خود دسترسی دارند ولی این مشتری است که باید فیش خود آنها را برای خودشان ببرد، البته اگر اینترنتی یا تلفنی (که خودشان بسیار توصیه می کنند) پرداخت انجام شده باشد، تکلیف معلوم نیست. یا این که برای شناسه اینترنتی، کپی دو روی کارت ملی، شناسنامه و فیش را می خواهند، یعنی مشتری که مثلا 15 سال است یک خط را دارد باید دوباره کپی مدارک هویتی خود را برای گرفتن شناسه اینترنتی ببرد!!
از این دست مشکلات، مسائلی هستند که نشان دهنده مخلوطی از ابزارهای جدید عصر فناوری و رویه های کهنه عصر کاغذبازی های مرسوم اداریست که در نهایت چیزی جز اتلاف هزینه و وقت و انرژی مردم به بار نخواهد آورد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 322106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    20 1
    داشتن اینجوریه ،نداشتنش یه جور دیگه شما حساب کنید تو منطقه باغستان غربی کرج -لاله 1 از تیرماه واسه تلفن ثبت نام کردیم اما هنوز وصل نشده هرچی مراجعه میکنیم میگن امکانات نداره منطقتون !!! یعنی حساب کنید بعد از این همه سال و خودکفایی و ازین حرفا هنوز تو وصل یه خط تلفن موندیم ، تازه ساختمونای جدیدی که چند واحده تو منطقه ساخته میشن بماند، یعنی پیش بینی آینده در حد دمای قطب شمال!!!!!!
  • بی نام IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    37 3
    مطلب بسیار بجایی بود مخابراط چون رقیب ندارد هرکاری دلش بخواهد انجام میدهد. خبر آنلاین ممنون.