نسیم آنلاین نوشت:

عسگر اولادی گفت: کاندیداها به پشتوانه بانک‌ها برای انتخابات اتاق هزینه‌های آنچنانی می‌کنند. عضو اتاق بازرگانی تهران در گفت: وزرا، جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را از رونق انداخته‌اند. بعضی از دولتی‌ها به اسم بخش خصوصی به اتاق بازرگانی آمده‌اند.

اسدالله عسگر اولادی در خصوص انتقادات مطرح شده درباره واردات محور شدن اتاق بازرگانی گفت: اتاق بازرگانی به هیچ عنوان واردات محور نیست و من این مسئله را قبول ندارم.

او با اشاره به نقش و وظایف اتاق بازرگانی گفت: اتاق بازرگانی طبق قانون بازوی مشورتی سه قوه است و کار اجرایی که در دستگاه های دیگر وجود دارد را بر عهده ندارد.

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: شورای گفتگو و شورای فضای کسب و کار به عنوان دو تشکیلات جدید به اتاق اضافه شده که به رشد تولید در بخش خصوصی کمک می کنند.

عسگر اولادی با انتقاد از شورای گفتگو گفت: شورای گفتگو به دلیل عدم استقبال دولت و وزرا نتوانسته به وظایف خودش عمل کند.

او با اشاره به نفوذ دولتی ها در اتاق بازرگانی گفت: در حال حاضر، هم نمایندگان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی حضور دارند و هم عده ای از درون دولت و موسسات دولتی که خود را بخش خصوصی می دانند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین گفت: عده ای به اسم بخش خصوصی وارد اتاق بازرگانی شده اند در حالی که قبلا در وزارتخانه و یا بخش های دولتی فعالیت می کردند و در 5 یا شش سال اخیر از دولت جدا شده اند.

عسگر اولادی گفت: آن ها در حال حاضر صاحب شرکت های تجاری شده اند ولی ما آن ها را جز بخش خصوصی نمی دانیم ولی با این حال طبق قانون جز بخش خصوصی اند.

او با انتقاد از کاندیداتوری برخی از افراد در انتخابات دوره هشتم گفت: برخی از دولتی ها و موسسات صنعتی دولتی و همچنین عده ای از سوی بانک ها برای حضور در انتخابات اتاق بازرگانی کاندیدا شده اند، که به هیچ وجه جز بخش خصوصی به حساب نمی آیند.

عضو اتاق بزارگانی ایران ادامه داد: ما توقع داریم که صاحبان کارت بازرگانی به شایستگانی رای دهند که صد در صد از بخش خصوصی باشند.

عسگر اولادی از نحوه تبلیغات برخی از کاندیداها انتقاد کرد و گفت: برخی از کاندیداها که اعلام کرده اند از بخش خصوصی هستند در حال حاضر هزینه های سنگینی به پشتوانه بانک ها برای تبلیغات صرف می کنند و مهمانی های آنچنانی برگزار می کنند که ما آن ها را بخش خصوصی واقعی نمی دانیم.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
    0 0
    این عکس اون نیست برادر