رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نیرو ۳۰ هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی دارد

به گزارش مهر علی لاریجانی بعدازظهر پنج شنبه در آیین افتتاح سد سرابی تویسرکان با بیان اینکه وزیر نیرو مشکل آب استان همدان با را جدیت دنبال می کند، گفت: از اینکه وزیر نیرو می خواهد دو سد را به نتیجه برساند تشکر می کنم.

او با بیان اینکه پیمانکاران ۳۰ هزار میلیارد تومان از وزارت نیرو طلب دارند، گفت: بدهکاری وزارت نیرو به پیمانکاران باعث تاسف است و چرا باید کارهای اجرایی این گونه دنبال شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیمانکاران ظرفیت زیادی ندارند و اگر بخواهیم پیمانکاران سرپا باشند باید از آنها حمایت کنیم، ادامه داد: چرا وزارت نیرو بی حساب و کتاب در دولت هزینه می کند که وزارتخانه این میزان بدهکار باشد.

لاریجانی با بیان اینکه طول کشیدن انجام یک پروژه به ضرر است و استهلاک، حجم و سرمایه گذاری افزایش پیدا می کند، ادامه داد: امیدواریم دولت وضعیت را کمی ساماندهی کند.

او با بیان اینکه مجلس باید به دولت مهلت دهد که پروژه ها در زمان مشخص به نتیجه برسد، گفت: با توجه به وضعیت آب کشور باید روش های بهره برداری اصلاح و سرمایه گذاری به این بخش سوق داده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه ابراز امیداورای کرد سد های استان به زودی به بهره برداری برسد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شو ای اسلامی نیز با بیان اینکه ساخت سدسرابی تویسرکان ۱۰ سال به طول انجامید، ادامه داد: میزان بارش در تویسرکان بیش از میانگین استان همدان است اما با این وجود مشکل کمبود آب وجود دارد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سد دیگری به نام خرم رود در شهرستان تویسرکان در دست ساخت است و کارهای مقدماتی و مطالعات آن انجام شده است و کمیسیون ماده ۳۲ را گرفته و در ردیف بودجه قرار گرفته است اما به دلیل محدودیت بودجه اجرایی نشده است، گفت: قرار است این طرح به صورت فاینانس چینی انجام شود.

مفتح با بیان اینکه انتظار داریم از طریق فاینانس کارها سریعتر انجام شود، ادامه داد: موقعیت جغرافیایی تویسرکان کوه و دره است و باید از این ظرفیت استفاده کرد و می توان با ۲۰۰ یا ۳۰۰ میلیون تومان و انجام اقدامات کوچک باغات شهرستان را سیراب کرد.


نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقرر بود که ۱۰ کیلومتر لوله از نیروگاه شهید مفتح برای خط انتقال گرفته شود که در این صورت مشکل آب حل می شود، گفت: آب چاههای تویسرکان بسیار مناسب است و با یک تصفیه موقت می توان از آن استفاده کرد تا زمانی که تصفیه خانه به صورت بی یو تی انجام شود.

 

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397714

برچسب‌ها