توضیحات نایب رییس کمیسیون اقتصادی درباره یارانه نقدی/پور ابراهیمی:آنطور که اطلاع داریم کسی حذف نشد

محمدرضا پورابراهیمی، نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در برنامه تلویزیونی روزآمد درباره خبر حذف یارانه گروه های مختلف توضیح داد.

بر اساس گفته های نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تا کنون گزارشی مبنی بر حذف یارانه افراد به مجلس ارائه نشده است.  

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین محمدرضا پورابراهیمی، نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در برنامه تلویزیونی روزآمد که هر صبح از شبکه پنج پخش می شود درباره حذف یارانه گروه های مختلف جامعه گفت:« در قانون بودجه سال 93 برای دولت تعیین تکلیف کرده بودیم که مکلف است نسبت به پرداخت یارانه بر اساس میزان درآمد طبق قانون هدفمندی اقدام کند. یک شر ایطی آنجا لحاظ شده بود. به عنوان مثال مشخص شد اول ثبت نامی صورت گیرد و به کسانیکه ثبت نام می کنند یارانه تعلق گیرد اما تقریبا عمده مردم ثبت نام کردند. فاز دوم این بود که دولت عددی به عنوان عدد درآمدی دولت اعلام کند و کسانی که در فرم های ارائه شده بیشتر از آن دریافت کنند از فهرست یارانه حذف شوند. فاز سوم کسانی که عددشان کمتر است راستی آزمایی شوند که درآمد شان درست هست یا خیر.»  

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد:« دولت در سال 93 این را اعمال نکرد. با توجه به این موضوع در سال 94 در قانون بودجه دست دولت را باز گذاشتیم. بدین شکل دولت بر اساس اطلاعات و نظام جامع اطلاعانی که در بخش های دارد می تواند نسبت به این موضوع اقدام کند. یک تفاوت در بودجه 93 و 94  وجود دارد و آن اینکه امسال از پرداخت نقدی کم شده است و بر اساس آن رقم 42 هزار میلیارد تومان برای سال جاری به 39 هزار میلیارد تومان رسیده است. »  

پورابراهیمی در ادامه توضیحات خود ضمن تاکید بر کم شدن میزان بودجه دولت برای پرداخت یارانه نقدی گفت:« با توجه به اینکه بر اساس قانون بودجه 94 دولت مکلف است پرداخت نقدی را تا سقف 39 هزار میلیارد انجام دهد لذا دولت لازم است بخشی از جامعه هدف را که افرادی هستند که نیازی ندارند را کنار بگذارد. وقتی حذف افراد مطرح می شود تعدادی از حقوق بگیران به شکلی نگران می شوند که از فهرست دریافت یارانه حذف شوند که اصلا اینطورذ نیست. وزیر اقتصاد اعلام کرد 10 میلیون نفر افراد با درآمد بالا را شناسایی کردیم.»

او افزود:«  ما الان در حال اخذ گزارشی از دولت هستیم که بدانیم در این رابطه چگونه اقدام کرده است. ظاهرا تا الان آنطور که ما اطلاع داریم کسی را حذف نکرده اند اما دارند نسبت به این موضوع اقدام می کنند. گزارشی در این خصوص مبنی بر حذف افراد از دریافت یارانه تا کنون به مجلس ارائه نشده است.»   

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهرام IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    دروغه. من رو حذف کردن اونوقت شما میگی کسی حذف نشده؟
  • عباس A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    سلام آقا یارانه من بون اطلاع حذف شده