سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی گفت: پلیس حافظ امنیت و آرامش مردم با بهره گیری از اقتدار قانونی در کنار رافت و مهربانی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل  از پایگاه اطلاع رسانی پلیس ، فرمانده نیروی انتظامی طی سخنانی در بیستمین همایش سراسری فرماندهان و مدیران ارشد نیروی انتظامی که صبح امروز - شنبه - با حضور رییس جمهوری آغاز به کار کرد، گفت: جمع حاضر ستاد مرکزی و استانی و شهرستانی هستند که همه ساله در این ایام برای ارزیابی عملکرد سال گذشته و اخذ تدابیر برای سال جدید و بهره گیری از نظرات مقامات مرتبط با حوزه امنیت این همایش برگزار می شود.

او ضمن تشکر از فرماندهان گذشته از تلاش و مجاهدت فرماندهان و مدیران فعلی در برقراری نظم و امنیت گفت: نیروی انتظامی باید بتواند به عنوان پلیس شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران و در شان و تاکیدات مقام معظم رهبری و با بهره گیری از اقتدار قانونی در کنار رافت و مهربانی پاسدار امنیت و آرامش در جامعه باشد؛ اقتداری که به فرموده مقام معظنم ر هبری وقتی زیبا و مطلوب است که در خدمت مردم باشد.

فرمانده ناجا گفت:خوشبختانه در سال گذشته به همت و تلاش فرماندهان ، مدیران و کارکنان خدوم نیروی انتظامی برای گسترش امنیت در حوزه های مختلف شاهد بهبود شاخصهای امنیتی مانند مبارزه با مواد مخدر، کشف جرم، جرایم فضای مجازی ، جرایم اقتصادی و غیره بودیم.

اشتری به تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این قرارگاه برای پاسخگویی به یکی از دغدغه ها و انتظارات مردم تشکیل شده و در این راستا شاهد کاهش وقوع و افزایش کشف بودیم.

رئیس پلیس کشور استمرار و تشدید فعالیت های قرارگاه سرقت در سال جدید را دستور کار ناجا دانست و گفت: باید با توسعه فعالیت های این قرارگاه احساس امنیت در جامعه ارتقا یابد.

او گفت: در طرح نوروزی نیروی انتظامی با برنامه ریزی و بسیج امکانات و منابع و با همکاری سایر دستگاه های مختلف برای ایجاد فضایی آرام و امن در طول ایام نوروز اجرا شد که برخورداری شهروندان از نظم و امنیت در شهرهای مبدا و مقصد و در طول مسیر کاهش 12 درصدی تصادفات و کاهش 11 درصدی تلفات جاده ای با وجود افزایش 3 درصدی سفرها از جمله آثار آن بود.

اشتری با اشاره به نامگذاری سال 94 از سوی مقام معظم رهبری به نام دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی گفت: باید با حمایت های دولت محترم پاسخی درخور به نیازهای امنیتی و انتظامی مردم داد.

این مقام ارشد انتظامی گفت: ارائه خدمات بی منت با حفظ کرامت انسانی و برقراری امنیت عادلانه، فراگیر و بدون تبعیض برای آحاد مردم و رعایت حقوق شهروندی و مدارا با مردم در کنار اقتدار و برخورد با مجرمین و مبارزه با قانون شکنان سرلوحه کار این نیرو در سال جدید است.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: استفاده از فناوری های نوین و زیرساخت ها و تجهیزات پیشرفته ضمن اینکه می تواند باعث افزایش دقت و سرعت در تامین امنیت شهروندان شود در کاهش تماس ماموران با مردم و ارتقای صحت عمل آنان نقش به سزایی خواهد داشت.

اشتری با اشاره به اینکه تحقق این مهم با افزایش حمایت دولت از این نیرو امکان پذیر است گفت: با پشتیبانی دولت ناجا می تواند با توسعه امنیت اقتصادی و اجتماعی موید دولت در پیشبرد اهداف و شکوفایی اقتصادی و اجتماعی باشد.

بیستمین همایش سراسری فرماندهان و مدیران ارشد نیروی انتظامی صبح امروز با حضور رئیس جمهوری و جمعی از مسوولان کشوری و لشگری آغاز شد.

حجت الاسلام حسن روحانی در بدو ورود به مرکز فرماندهی ستاد ناجا از نیروهای مستقر در محوطه سان دید.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و سرتیپ پاسدار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی ، روحانی را در این مراسم همراهی کردند.

بیستمین همایش سراسری فرماندهان و مدیران ارشد نیروی انتظامی از امروز به مدت دو روز در سالن اجتماعات فجر ستاد فرماندهی نیروی انتظامی برگزار می شود.

 

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411293

برچسب‌ها