تا پایان سال 94   معضل ترافیک و مشکل آبگرفتگی معابر عمومی ساری حل خواهدشد

مهدی عبوری در جلسه شورای اداری شهرداری ساری و در آستانه افتتاح پروژه عظیم در سیزدهم رجب با تاکید بر اهمیت این پروژه ها گفت : آنچه بسیار حائز اهمیت است عدم دریافت حتی یک ریال وام برای پروژه هایی می باشد که طی دو سال اخیر افتتاح شده و یا در سیزدهم رجب بهره برداری می شوند .

به گزارش خبرگزاری خبر انلاین  مهدي عبوري در سخنان تشريحي خود پيرامون پروژه هايي كه در آستانه بهره برداري قرار دارند نخست به اهميت پل دوم شهيد سردار نوري اشاره كرد و ضمن بيان اين مطلب كه پل دوم با پانصد متر طول فقط طي مدت چهارماه ساخته شد گفت : با افتتاح اين پل و زيرگذرهايي كه احداث مي شوند مشكل سي و چند ساله ورودي شرقي شهر و ساكنان مناطق پيراموني آن و از جمله زغالچال و چند روستاي پايين دست آن برطرف خواهد شد . ضمن آنكه ديگر هيچ نفت كشي هم وارد شهر و جاده اصلي نمي شود چرا كه يك زيرگذر اختصاصي براي شركت نفت در نظر گرفته شده است .

تا پايان سال مشكل ترافيك برطرف مي شود

شهردار ساري آنگاه افتتاح فاز دوم ميانگذر شمالي ، بيست متري فرهنگ به طالقاني و سه دور برگردان در سطح شهررا مورد توجه قرار داد و گفت : براي مناسب سازي ترافيك ساري كارهاي بسيار بزرگي انجام شد  تا بتوانيم به مردم اين مژده را بدهيم كه به اميد خدا پايان سال 94 پايان مشكل  و معضل ترافيك در مركز مازندران خواهد بود .

علاوه برآن سالها بود كه به دليل احداث ميان برها و دوربرگردان هاي غير استاندارد هميشه شاهد تصادفات سنگين و خسارت باري بوديم اما با تخريب آنها و احداث دوربرگردانهاي متعدد كه هريك بيش از يك ميليارد و دويست ميليون تومان هزينه در بردارند موفق شديم تصادفات را كاهش دهيم . ضمن آنكه با افتتاح 20 متري فرهنگ به طالقاني اتفاق مباركي در پيرامون ميدان شهدا مي افتد و ما ديگر شاهد ترافيك سنگين در اين ميدان نخواهيم بود .

اما در اين ميان نكته مهم آن است كه بسياري از اين پروژه ها مانند ميانگذر شمالي براي شهرداري درآمدهاي پايدار ايجاد مي كنند و ما از اين درآمدها براي تحول بيشتر شهر و پروژه هاي جديد استفاده خواهيم كرد .

پايان يك كابوس

شهردار ساري در ادامه سخنان خود از پروژه اي سخن گفت كه يكي از سنگين ترين و پرهزينه ترين اقدامات شهرداري محسوب مي گردد . مبارزه با مهار آبهاي سطحي از رهگذر احداث كانال هاي عظيم بتني كه عبوري آن را افتخار شهرداري و سازمان عمران توصيف كرد و گفت: كار بسيار بزرگي در اين حوزه شده است تا جايي كه بواسطه احداث كانال هاي بتني ما تا امروز 40 ميليارد تومان سرمايه زيرخاك برده ايم چرا كه معتقديم يك بار براي هميشه بايد معضل آبگرفتگي  را برطرف كنيم . در همين راستا از ميدان شهيد قاسمي تا بلوار آزادي و بلوار كشاورز و پس از آن رودخانه اسپورد كانال گذاري شده است . از آن سو از كوي صالح در بلوار كشاورز تا كوي سپاه و لساني و نيروي انتظامي و بعد هم فارابي و خاقاني و ورزش تا مقابل عمارت شهرداري كانال كشي كرديم . در ميدان فرح آباد هم بيش از پنج ماه است كه زير زمين و در عمق بسيار زيادي در حال لايروبي مي باشيم همكاران ما با استفاده از كيسه اكسيژن و ماسك در حال كار در آنجا هستند  ضمن اينكه كانالي بطول 14 كيلومتر از اسپورد تا سياهرود ايجاد نموديم كه اين حجم عظيم آبها را به آنجا منتقل كنيم .به اين ترتيب اكنون خرسنديم كه اعلام كنيم 80 درصد معضل آبگرفتكي ساري برطرف شده است .

ميداني به زيبايي هرآنچه كه به تصور درآيد

مهدي عبوري در بخش ديگري از سخنان خود در جلسه شوراي اداري شهرداري ساري به افتتاح فاز اول ميدان بن شهرآشوب پرداخت و گفت : اين بناي زيبا با معماري ايراني ، اسلامي و با الهام از فرهنگ و سازه هاي بومي احداث شد كه با تكميل فازهاي بعدي آن و سنگفرش اين ميدان تا ميدان ساعت خواهيد ديد كه از بسياري از نقاط كشور و حتي خارج براي بازديد از اين پروژه عظيم و زيبا به ساري سفر خواهند كرد .

بخصوص كه از هر سمت تا بيست متر عقب نشيني خواهد شد و با فضاي سبز و معبري زيبا ديگر هيچ نشاني از گذشته پر درد و رنج و چشم آزار خود نخواهد داشت.

ما وقتي مي توانيم به عظمت و زيبايي پروژه و ميدان پي ببريم كه فراموش نكنيم تا پيش از اين ميدان چه شرايط غمباري داشت چرا كه با سازه هاي مخروبه و قديمي تمامي جاذبه هاي شهر را نيز تحت الشعاع قرار داده بود. يقين دارم اين ميدان در آينده يكي از پرجاذبه ترين مناطق گردشگري ساري و استان و حتي ايران خواهد شد.

هر محله يك پارك

شهردار ساري كه در بدو ورود به شهرداري شعار هر محله يك پارك را براي افزايش سرانه فضاي سبز مطرح كرده بود اينك پس از دو سال و چندماه از افتتاح چهارده و پانزدهمين پارك محله خبر داد و گفت:با افتتاح دو پارك محله ديگر در كوي پيوندي و جهاد بيش از تمامي سالهاي گذشته موفق به احداث پارك در ساري شديم ضمن آنكه فاز دوم پارك ملل با ظرفيت حدود 550 هكتار را در برنامه داريم. اين در حاليست كه پارك جنگلي كوهستاني سكوتپه نيز در حال پيگيري است و من تاكيد دارم بايد به احداث آن سرعت بخشيد چرا كه اين پارك جنگلي، كوهستاني همراه با فاز دوم بوستان ملل ساري را چنان عظمت و شكوهي مي بخشد كه شهره ايران خواهيم شد.

وي از احداث پارك بانوان هم سخن گفت و افزود: با تكميل اين پروژه ها سرانه فضاي سبز مردم ساري از حد استاندارد و جهاني هم بالاتر ميرود و ركوردي بي سابقه بجا مي گذاريم.

و اما پروژه آخر

شهردار ساري سپس به افتتاح دومين ايستگاه CNG در مركز استان اشاره كرد و گفت: در سيزدهم رجب و در جاده فرح آباد دومين ايستگاه را افتتاح مي كنيم تا دغدغه هاي مردم براي تامين سوخت خودروهاي خود كاهش يابد. با توجه به تجربه اي كه از اولين ايستگاه CNG در كنار ترمينال دولت داريم اميدواريم اين خدمت رساني هم مورد عنايت شهروندان قرار گرفته و خادمان شايسته اي براي مردم كه شايسته بهترين ها هستند باشيم.

يك ريال وام نگرفتيم

اما مهمترين فراز سخنان شهردار ساري آنجا بود كه گفت: فراموش نكنيد در گذشته و قبل از اينجانب دو پروژه احداث شد و بابت آن سي ميليارد تومان شهرداري وام گرفت كه بنده مجبورم الان پنجاه ميليارد بابت آن وام پرداخت كنم. اما طي تمام مدتي كه بنده در شهرداري هستم و برغم ده ها پروژه بزرگ و عظيم اعلام مي كنم حتي يك ريال هم وام نگرفتيم و تمام هزينه ها را با همكاري مردم و بودجه هاي دولتي پرداخت كرديم اين نيز يكي ديگر از افتخارات شهرداري ساري است كه بايد به اطلاع مردم رسانده شود.

و اما رونمايي عبوري از پروژه هاي ديگر

مهدي عبوري شهردار ساري پس از تشريح اهميت ده پروژه اي كه سيزدهم رجب و طي يك جشن بزرگ و باشكوه افتتاح مي شوند از پروژه هايي سخن گفت كه بلافاصله پس از اين ده پروژه آغاز مي شوند. وي در اين پيوند تاكيد كرد: فاز سوم ميانگذر شمالي از ميدان شهيدان عبوري تا بلوار دانشگاه ورودي 22 بهمن ، خيابان امامزاده عباس، فاز دوم ميانگذر شهيد اندرخورا و 26 متري داراب تا پل شهيد سردار نوري و بالاخره 20 متري شمال ريل و 12 متري جنوب ريل بازگشايي شوند. شبكه هاي دسترسي جديدي در شهر تعريف شود چرا كه اولين و مهمترين عامل توسعه در هر كشور و استان و شهري راه و جاده است.

وي ضمن بيان اين مطلب كه با اين شبكه هاي جديد و 5ميانگذر ديگري كه احداث خواهند شد به ده شهر اول كشور ملحق مي شويم گفت: علاوه بر آن سازمان عمران به موازات بلوار كشاورز يك بلوار 50 متري بطول شش و نيم كيلومتر احداث خواهد كرد كه اين نيز افتخاري براي شهر و شهرداري و شهروندان است.

عبوري در ادامه با تاكيد بر احداث شهربازي كه نياز مبرم شهر و شهروندان مي باشد پروژه نيروگاه زباله سوز را مورد توجه قرارداده و تاكيد كرد: اين پروژه كه در زيباترين منطقه شهر در حال احداث مي باشد بايد با سرعت بيشتري پيگيري گردد. ضمن آنكه نبايد از پروژه بزرگ شهرك جديد نارنجستان در ترك محله غافل ماند زيرا با احداث اين شهرك ساري به شهري تبديل مي شود كه شكوه آن غير قابل توصيف خواهد بود علاوه بر آنكه اعتقاد راسخ داريم با اين پروژه ها نه تنها ساري به قطب گردشگري تبديل مي شود بلكه بخش عظيمي از

معضل بيكاري ساري هم برطرف خواهد شد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411259

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عسگر A1 ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    2 0
    غرب مازندرانو که خیلی وقته فراموش شده دریغ از یک پروژه
  • بی نام A1 ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    با سپاس فراااااااوان
  • بی نام RU ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    0 0
    ازشهردار محترم خواهشمندیم که هر چه سریعتر نسبت به احداث خیابان در کنار ریل شمال ساری اقدام نمایند تا مردم از این معضل عبور و مرور راحت شوند
  • مجید RU ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    0 0
    متشکریم