ایسنا نوشت:

هوندا موتور به دلیل نگرانی از افزایش فراخوان‌های مربوط به کیسه‌های هوای ساخت تاکاتا و خشم از عدم پاسخ این قطعه ساز در مورد علت انفجار کیسه‌های هوا، اقدام به خرید خودروهای دست دوم و قراضه در ژاپن کرد تا شخصا کیسه‌های هوا را تست کند.

خودروسازان از سال 2008 برای حدود 21 میلیون خودرو در سراسر جهان به دلیل بکار رفتن بادکننده‌های معیوب کیسه‌های هوای ساخت تاکاتا فراخوان داده اند. هوندا به تنهایی برای حدود 14 میلیون خودرو که بیشتر آنها در آمریکا بوده‌اند، فراخوان داده است.

تاکنون پنج کشته در ارتباط با کیسه‌های هوای مرگبار تاکاتا تایید شده اند که همگی آنها در خودروهای هوندا بوده‌اند. چهار مورد از این کشته‌ها در آمریکا و پنجمین مورد در مالزی اتفاق افتاده است.

دو مقام ارشد هوندا به رویترز اظهار کرده‌اند تست 100 تا 150 کیسه هوای تاکاتا که در مرکز کیفیت هوندا در نزدیک اوتسونومیا در شمال توکیو در نیمه اول امسال انجام شد، نقصان در کیفیت تولید تاکاتا را نشان داده و کفایت این شرکت را که یکی از اصلی‌ترین تامین کنندگان قطعات هوندا بوده است را مورد تایید قرار می‌دهد.

یکی از مقامات مسئول در این باره اظهار کرد: هوندا تردید دارد که تاکاتا کیسه‌های هوا را با کیفیت مورد توافق دو طرف تولید کرده باشد و پس از اینکه تحلیل روشنی از آنچه اتفاق می‌افتد، دریافت نکرد، تصمیم گرفت شخصا تست‌هایی را انجام دهد و به مشکل کیفیت بادکننده‌ها پی برد.

با اینهمه تاکاتا تست کیسه‌های هوا از سوی هوندا و نارضایتی این خودروساز از عدم توضیح این شرکت را تکذیب و اعلام کرد در مورد مشکلات کیفیت صحبتی با این شرکت نشده است.

به گفته منابع آگاه، تست‌های انجام گرفته موفق به شناسایی علت اشکال نشد اما باعث شد این شرکت به این نتیجه برسد که مشکل کیفیت تولید نقش موثری در بروز این مشکل داشته است.

سخنگوی هوندا انجام تست‌های کیفیت را تایید کرد اما این شرکت معمولا از اظهارنظر در مورد این تست‌ها خودداری کرده و نتایج آنها را منتشر نمی‌کند.

بر اساس این گزارش، تاکانوبو ایتو، مدیرعامل هوندا پس از این تست‌ها نسبت به تاکاتا که تقریبا یک پنجم از کیسه‌های هوای مورد نیاز خودروسازان جهانی را تامین می‌کند و به مدت بیش از 25 سال بزرگترین تامین کننده هوندا بوده، منفی شده است.

منابع آگاه گفته‌اند مدیرعامل هوندا عصبانی بوده و احساس می‌کند از جانب تاکاتا مورد خیانت واقع شده و شرکتش را قربانی این بحران می‌داند.

از زمانیکه این تست‌ها انجام شده، مدیرعامل هوندا به نزدیکانش گفته است هیچ همدردی با تاکاتا نداشته و در صورتیکه این شرکت دچار مشکل مالی شود، برای نجاتش اقدام نخواهد کرد با اینهمه این افراد تاکید کرده‌اند نظر تاکانوبو ایتو منعکس کننده رفتاری که هوندا به عنوان یک شرکت ممکن است داشته باشد، نخواهد بود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =