امضای تفاهم‌نامه میان ابتکار،‌ فرهادی و صلیب سرخ جهانی/ داریوش ارجمند سفیر صلح شد

امروز در مراسمی تفاهم نامه سه جانبه جمعیت هلال‌احمر، فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و سازمان حفاظت محیط زیست امضا شد که به موجب آن، از توان داوطلبان هلال ‌احمر برای حفظ محیط زیست، جنگل‌ها و سالم‌سازی آب و توسعه پایدار استفاده می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ محمد فرهادی، رییس جمعیت هلال احمر ایران در جلسه امضاي تفاهم نامه ميان جمعيت هلال احمر و فدراسيون جهاني هلال احمر و صليب سرخ گفت: حفظ محيط زيست از مهم ترين دغدغه هاي قرن بيست و یکم است كه براي آن تلاش هاي گسترده اي در تمام کشورهای دنیا و از جمله در ايران با همکاری سازمان های مردم نهاد و جوامع محلي انجام می شود. سازمان های مردم نهاد نقش اساسي در طرح هاي ملي حفظ محيط زيست اجرا مي كنند.

او گفت: فدراسيون جهاني هلال احمر و صليب سرخ حفظ محيط زيست را در استراتژي ١٠ساله يعني تا سال ٢٠٢٠ در برنامه هاي خود قرار داده است. جمعيت هلال احمر ايران به عنوان فعال ترين عضو فدراسيون با جوانان و داوطلبان و مشاركت هاي مردمي مي تواند هدف حفظ محيط زيست را تقويت كند.

فرهادی گفت: در راستاي دستيابي به این اهداف، جمعیت هلال احمر و سازمان محيط زيست و فدراسيون هاي بين المللي صليب سرخ و هلال احمر طرح تقويت مشاركت جوانان را در دست اقدام دارد. باعث خوشحالي ماست كه اين تفاهمنامه را تحت عنوان جوانان و داوطلبان پيشگامان محيط زيست امضا مي كنيم كه با اهداف تقويت مشاركت اجتماعي حضور جوانان در سطح ملي منطقه اي و بين المللي است.

ابتكار: امروز دو رنگ قرمز و سفيد داوطلبان هلال احمر با رنگ سبز محيط زيست پيوند خورد

معصومه ابتكار هم در این مراسم گفت: امروز دو رنگ قرمز و سفيد داوطلبان هلال احمر با رنگ سبز محيط زيست پيوند خورد.امروز در دنيا هنوز صداي مشترك بشري براي صلح براي حفظ محيط زيست به گوش ميرسد.پيوند بين اين سازمان محيط زيست و هلال احمر پيوند عميق نظري و عملي است.

وی همچنین گفت:همانطور كه قوي ترين داوطلبان هلال احمر در ايران داريم جمعيت هاي مشابه هم در حفظ محيط زيست وجوددارد كه با انگيزه هاي والاي انساني براي حفظ محيط زيست جهاني تلاش ميكنند چراكه اگر كره خاكي ما آسيب ببيند زندگي همه مختل خواهد شد كه شده.

وی با اشاره به آلودگي ها و تخريب هاو گرم شدن كره زمين و بسياري از مشكلات ديگر که باعث از دست رفتن گونه هاي گياهي و جانوري  شده و زندگي را دشوارتر و تهديد اميزتر كرده گفت: امروز براي امضاي تفاهم نامه انتخاب خوبي بود چون امروز روز عاري از خشونت هم نام دارد چراكه يكي از عوامل تخريب محيط زيست خشونت و جنگ است و بيش از گذشته آسيب هايي دارد در محيط زيست به وجود مي ايد همچنين محدوديت اب كه در اينده موجب منازعاتي خواهد شد .

ابتکار همچنین گفت: ما يك هم افزايي بين جمعيت هاي داوطلب هلال احمر با محيط زيست برقرار می كنيم و از اين تفاهم نامه براي نجات محيط زيست و حفظ منابع طبيعي استفاده كنيم كه اگر انها نباشند نميتوانيم از پيشرفت ها صحبت كنيم كه لازمه ان زمين سالم خاك سالم و غذاي سالم است و همه اينها ريشه در حفظ محيط زيست و تلاش هاي داوطلبانه دارد كاري كه دولت ها هم براي ايجاد زيرساخت ها بايد به آن توجه كنند .

وی گفت: البته نقش محيط زيست در اين ميان غير قابل انكار است و دولت ها بايد روي سياست ها و چارچوب ها نظارت كنند تا استانداردها اجرايي و عملياتي شود.  يكي از نمونه هاي موفق هم افزايي سال ٢٠٠٤ و بعد از سونامي هند بود كه انجمن جهاني حفاظت از حيات وحش و صليب سرخ و امدادو نجات اقدام مشتركي صورت گرفت تا هم طبيعت احيا شود و هم زندگي كساني كه آسيب ديده بودند تامین شود.

الحاج: رنگ سرخ وسفید باعث افتخار است

الحاج آمادو گوئیه سی دبير فدراسيون جهاني صليب سرخ نیز گفت تنها امروز روز گراميداشت داوطلبان هلال احمر نيست بلكه هر روز روز داوطلبان است.داوطلبان هميشه در ميان مردم هستند در ميان مردم حضور دارند تا به آنها كمك كنند در كنار سختي و حوادث در كنار مردم باشند در كاهش الام انها بكوشند براي همين هرروز روز داوطلبان است .

وی سپس گفت: اينها نماينده ٢ميليون داوطلب جمعيت هلال احمر ايران هستند اما نماينده ١٧ميليون داوطلب در دنيا هستند جمعيت هلال احمر همه سطوح را از كودكان در مهدهاي كودك در مدارس و نوجوانان و جوانان را در بر ميگيرد داوطلبان بنيان هاي اساسي در سراسر جهان را تشكيل داده اند در همه جا حضور دارند از كمك رساني به حوادث جاده اي كمك رساني به حوادث دريايي هوايي حوادثي مثل زلزله بم يا حوادث جهاني مثل توفان فيليپين حضور دارند حتي در افريقا و مساله بيماري اپيدمي ابولا ،اينها همه نشان مي دهد هيچ حدو مرزي براي فعاليت هاي داوطلبانه نيست

الحاج گفت:در شرايطي كه همه از سختي ها فرار مي كنند داوطلبان درآن حضور دارند و براي حفظ كرامت انسانهاست كه كاري انجام ميدهند كه انسان هاي اسيب ديده نه تنها نجات پيدا كنند بلكه انسان هايي با كرامت باشند همچنین از ديگر زمينه هاي مهم كار داوطلبي حفظ محيط زيست است كه بايد براي نسل هاي اينده حفظ شود امروز نقطه عطفي است بين هماهنگي سازمان ها و خدمات داوطلبانه اين همكاري ها مترصد همكاري و استفاده از تجربه هاي داوطلبان است همه ما تحت شعار بشر دوستي كار ميكنيم و رنگهاي سرخ و سفيد باعث افتخار است

داریوش ارجمند سفیر  صلح هلال احمر شد

 همچنین در پایان  این مراسم داریوش ارجمند، بازیگر سینما و تلویزیون به عنوان سفیر صلح جمعیت هلال‌احمر انتخاب و وی پس از دریافت نشان خود گفت: با توجه به خدمات شایسته دکتر فرهادی، از طرف جامعه هنری و مدیران جمعیت هلال‌احمر از رئیس‌جمهور درخواست می‌کنم که محمد فرهادی در ریاست جمعیت هلال‌احمر ابقا شود ضمن اینکه این مساله منع قانونی نیز ندارد.

۴۷۴۷

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =