ایرنا نوشت: «فرانسوآ فیون» نخست وزیر سابق فرانسه با ذکر نام گروه «حزب الله» لبنان از اندیشه ایجاد «ائتلاف جهانی» برای مبارزه با گروه تروریستی «داعش»، حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، فیون در گفتگو با رادیو «فرانس انتر» از تشکیل اتحادی جهانی و حمایت از تنها مبارزانی که در خاک سوریه در نبرد واقعی با داعش هستند، حمایت کرد.
وی افزود: این مبارزان کردها که کمک به آنان کافی نیست و همزمان توسط ترک ها بمباران می شوند، حزب الله که با حمایت ایران با داعش می جنگد، ارتش ملی سوریه و در سطحی محدود تر ارتش عراق را شامل می شوند.
فیون افزود: معتقدم که ائتلاف جهانی باید به همه کسانی که قادر هستند با داعش به صورت زمینی مبارزه کنند، کمک کند. در غیر این صورت ما وارد جنگی خواهیم شد که 20 سال به طول می انجامد. یعنی خودمان باید به میدان جنگ برویم.
نخست وزیر سابق فرانسه افزود: هر کسی می داند که غربی ها برای جنگ به سوریه نخواهند رفت. در حقیقت آمریکایی ها هرگز به سوریه نمی روند و بدون آن ها هم دیگر کشورهای غربی نمی توانند به آنجا بروند.
وی که در اظهاراتش نامی از گروه موسوم به «ارتش آزاد سوریه» نبرد، عنوان کرد: هرگز ندیده ام که مخالفان دولت سوریه علیه داعش بجنگند. آن ها اساسا با حکومت اسد مبارزه می کنند.
فرانسوآ فیون اعلام کرد: امروز برای شکست داعش وجود حکومت سوریه ضروری است. چرا که در صورت سقوط آن، داعش سرزمین را تصرف خواهد کرد و ما غربی ها هرگز قادر نخواهیم بود از وقوع آن جلوگیری کنیم.
«میشل ووآزن» نماینده راستگرای پارلمان فرانسه نیز دیروز (چهارشنبه) در اظهاراتی مشارکت روسیه، سوریه و ایران را در ائتلاف بزرگ مقابله با گروه تروریستی «داعش» خواستار شد.
وی با اشاره به مواضع پاریس در قبال دولت سوریه مبنی بر اصرار بر کناره گیری رییس جمهوری این کشور از قدرت، اعلام کرد: مساله «بشار اسد» فوری ترین مساله ای نیست که باید به آن پرداخته شود. مساله اضطراری امروز ریشه کنی تروریسم است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =