توصیه وزیر ارشاد به برگزار کنندگان جایزه جلال / این جایزه را در سطح کشورهای فارسی زبان برگزار کنید

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از دست‌اندرکاران برپایی جایزه‌ی جلال آل‌احمد خواست که این جایزه را در سطح کشورهای فارسی زبان برگزارکنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلان، علی جنتی در مراسم پایانی این جایزه که بعدازظهرشنبه 20 آبان در تالار وحدت برگزار شد، گفت که جایزه ادبی جلال ظرفیت تبدیل به یک جایزه‌ی بین‌المللی را دارد.

او با بیان این مطلب که نگاه به برندگان جایزه «جلال» نشان می‌دهد که گردانندگان این جایزه همچون خود جلال با سعه صدر به کارشان پرداخته‌اند، افزود:«در این جشن ملی به تمام طیف‌ها نگاه شده است.»

جنتی در این مراسم گفت که ایرانیان به پشتوانه آثار مکتوب از گردنه‌های دشوار تاریخ عبور کرده‌اند

او با بیان این که کتاب‌های بزرگ تاریخ که سرآمد آن‌ها قرآن است سرشار از داستان هستند، افزود: «به جرأت می‌توان گفت داستان تأثیرگذارترین هنر مکتوب بر مخاطب است. از شاهنامه فردوسی تا فیلمنامه‌های امروزی نشان می‌دهند داستان فارسی همیار دیگر هنرهاست.»

وزیر ارشاد در این مراسم از جلال آل‌احمد هم سخن گفت؛ «جلال از آسیب‌هایی که زندگی انسان را ضایع می‌کرد ترس داشت. شیوه صداقت‌آمیز از محتوای دردمندانه از آثار او جدا نبود از این رو ادبیات جلال جذاب می‌نمود. در واقع باید گفت توان فکری جلال فراتر از زمانه خود بود و او تیزبینانه‌تر پیرامون خود را می‌دید.»

او افزود: «در دوره‌ای که بسیاری از نویسندگان دور از مردم بودند و مردم آثار این نویسندگان را نمی‌خواندند جلال با ادبیات خودش نویسندگان را از برج‌های تنهایی به میان مردم آورد. عنوان جلال برای این جایزه برازنده‌ترین عنوان است.»

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 480929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =