دندان 110 هزار ساله که در اعماق غارهای سیبری کشف شده را ببینید

مهر نوشت: دانشمندان موفق به کشف دندان باستانی بزرگی شده اند که تصور می شود به دسته ای از انسانها موسوم به «دنیسوان»ها تعلق دارد.

این دندان باستانی در غاری واقع در منطقه سیبری کشف شده است و پس از بررسی های دقیقی که بر روی آن انجام شده مشخصی شده است که به دنیسوان ها تعلق دارد. این دسته از انسانها جدای از نئاندرتال ها بوده اند و همواره برای محققان دیرینه شناس از جذابیت تحقیقاتی برخوردار بوده اند.

پیشتر و در سال ۲۰۰۸ دندان و تکه استخوان انگشتی متعلق به دنیسوان ها در همین غار کشف شده بود اما اینها تنها سرنخ ها از این دسته از انسانهای باستانی به شمار می آمدند. حالا این غار به نام همین دسته از انسانها نامگذاری شده است.

دانشمندان با یاری گرفتن از نتایج بررسی های مربوط به دندان تازه ای که شناسایی شده به این باور رسیده اند که دنیسوان ها حدود ۶۰ هزار سال پیشتر از تصورات قبلی در زمین زندگی می کرده اند.

این دندان که با نام Denisova ۸ معروف شده دارای ریشه بزرگی است که نشان می دهد صاحب آن آرواره بزرگی داشته است.

با این حال این چند تکه دندان و استخوان نمی تواند برای دانشمندان ابزاری کمک رسان در تشخیص این حقایق باشد که دنیسوان ها دقیقا چه شکلی بوده و تا چه مدت ساکن مناطق سیبری بوده اند.

دانشمندان عمر این دندان را حدود ۱۱۰ هزار سال عنوان کرده اند که این نشان از حیات و جابجایی دنیسوان ها در مناطقی از سیبری در همان دوران است.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 480496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • متفکر A1 ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
    6 26
    اینها قبل از خلقت حضرت آدم بوده اند یا بعد از خلقت حضرت آدم ؟؟ و چطور از سیبری سر در آورده اند ؟همه جا از گرما و زمین سوزان صحبت شده و جایی از برف و سرما صحبت نشده . حتما اشتباه میکنند و این دندان مال آدم نیست . ببخود وقت نلف میکنند
  • مانی IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    5 1
    از دندون من سالم تره.
  • رجبی اسماعیل A1 ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    1 3
    باسلآم وخداقوت به عاشقان این راه ... وصف نمیشود داشت...مممممممممنننننون
  • گولیت IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    0 0
    دمشون گرم