خانه ملت به نقل از مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با انتقاد از آمار رو به رشد قاچاق سیگار به کشور، نوشت: تمامی سیگارهای مارلبرویی که در کشور وجود دارد در کشورهای همجوار و حاشیه خلیج فارس با برند کشورهای اروپایی تولید شده و تقلبی هستند.

محمدحسین برخوردار با انتقاد از آمار زیاد قاچاق سیگار به کشور گفت:هیچ کمبودی برای رفع نیاز کشور به دخانیات وجود ندارد و متاسفانه تمامی واردات سیگاری که به صورت قاچاق انجام می شود،برای نابودی تولید ملی است.

سیگارهای قاچاق سلامت جامعه را نشانه رفته است

وی با بیان اینکه سیگارهای قاچاق از استانداردهای کافی برخوردار نیست،افزود: سیگارهای وارداتی قاچاق سلامت جامعه به ویژه قشر جوان را نشانه رفته است.

برخوردار با تاکید براینکه باید جلوی واردات سیگارهای قاچاق  گرفته شود، تصریح کرد: سیگارهای قاچاق به حدی ارزان و زیاد و با بسته بندی های زیبا و فریبنده در جامعه وجود دارند که مصرف کننده را ترغیب به مصرف می کند.

وی با اشاره به قاچاق سیگار مارلبرو، گفت: تمامی سیگارهای مارلبرویی که در کشور وجود دارد در کشورهای همجوار و حاشیه خلیج فارس با برند کشورهای اروپایی تولید شده و تقلبی هستند.

کاهش قطران و نیکوتین سیگار برای مقابله با اثرات سوء دخانیات

برخوردار از تلاش شرکت دخانیات برای کاهش اثرات آسیب زننده سیگار خبرداد وافزود: ما هم می‌دانیم که مصرف سیگار ضرر دارد ولی مصرف دخانیات در جامعه واقعیتی بدون انکار است از این رو باید برای کاهش مصرف آن برنامه‌ریزی و مدیریت کرد.

وی تاکید کرد:شرکت دخانیات درتلاش برای کاهش مشتقات مضرر سیگار است که فیلتر کاهنده نیکوتینیکی از این راهکارها بوده که با به کاربردن این نوع فیلتر در سیگارها 70 درصد از ضررهای مصرف دخانیات گرفته می‌شود.

مدیرعامل شرکت دخانیات همچنین از تلاش برای کاهش قیمت سیگار ایرانی برای جلب نظر مصرف کننده نسبت به کالای ایرانی، گفت: ما تاجایی که می توانستیم کاهش قیمت و کاهش سرانه ها را در دستورکار خود قرار داده‌ایم تا اقبال مصرف کننده ها به استفاده از سیگار ایرانی بیشتر باشد.

 

22439

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 480447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =