رئیس اداره غذایی آشامیدنی با منشاء دامی و دریایی سازمان غذا و دارو درباره جزئیات وجود پارافین در روغن‌ها گفت: تاکنون شواهدی مبنی بروجود پارافین در انواع روغنهای خوراکی دریافت نشده است.

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو  هومن محمد رئوفی با بیان اینکه بازرسان سازمان غذا و دارو مبنی بر برنامه طرح PMS سطح عرضه را به‌صورت مستمر رصد می‌کنند، اظهار داشت: تاکنون شواهدی مبنی بر وجود پارافین در انواع روغن‌های خوراکی دریافت نشده است.

رئوفی همچنین با تاکید بر اینکه گزارشات واصله نیز این مطالب را تائید می‌کند، ادامه داد: اینکه وارد کنندگان روغن که دارای پروانه بهداشتی از سازمان غذا و دارو هستند ملزم به رعایت محصولات وارداتی خود بر اساس استاندارد ملی روغن است.

وی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به کسانیکه ادعای رویت مصادیق خلاف ضوابط را در هر فراورده غذایی اعم از روغن‌های خوراکی یا هر محصول دیگر دارند به "ایفدونا" گفت: سازمان غذا و دارو همواره از ارائه ادله و مستندات برای بررسی و پیگیری موضوع استقبال می‌کند.

رئوفی ضمن یاداوری این مطلب که باید بین فراورده‌های قاچاق و محصولاتی که دارای مجوز تولید یا واردات هستند تمایز قائل شد، خاطرنشان کرد: اگرچه مباحث حوزه قاچاق به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نهاد ریاست جمهوری مرتبط است ولی سازمان غذا و دارو همواره آمادگی خود را برای هرگونه تعامل و همکاری در راستای برخورد با متخلفین و متقلبین با ستاد مذکور اعلام کرده است.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =