انتقاد یک روان‌شناس از نحوه پخش تصاویر فاجعه منا در رسانه ملی و ماجرای پارک نهج البلاغه

ایسنا نوشت: یک روانشناس به ماجرای پارک نهج البلاغه و نحوه پخش تصاویر فاجعه منا از رسانه ملی انتقاد کرد.

علی اسدی در خصوص یادآوری حادثه منا به شیوه نمایش اجساد شهدا در پارک نهج البلاغه گفت: درست است که ما می‌خواهیم این حادثه را یادآوری کنیم، ولی شیوه کار خوب نبود. تلویزیون هم مدت‌ها است که از عربستان و مکه تصاویر مختلفی را می‌فرستد. اینکه یک سری شبه جنازه را در پارکی روی زمین قرار دهیم، نوعی بی‌حرمتی به آن عزیزان و خانواده‌های آنها است.

اسدی افزود: از طرف دیگر تصور کنید یک نفر صبح زود به پارک رود که قدم بزند و به یکباره سر راه با چیزی شبیه جنازه پیچیده شده در کفن روبرو شود، چه حالی به وی دست می‌دهد.

این روانشناس ادامه داد: این چنین برخوردی بر همگان بویژه زنان باردار، کودکان و سالمندان اثرات نامطلوبی دارد و ایجاد ترس، نگرانی و وحشت می‌کند. از طرف دیگر جای سوال دارد که چرا صدا و سیما این صحنه‌های دلخراش و حزن‌انگیز را از منا پخش کرد؟ این کار از نظر فنی در بحث سلامت روان یک خطای بزرگ است و به هیچ وجه درست نبود. یادآوری این چنینی حادثه نه برای مردم و نه برای خانواده‌های جانباختگان منا، خوشایند نیست.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    13 0
    برای همینه که ما مردم افسرده و غم زده ای هستیم. چون به جای دیدن تصاویر زیبا و عاری از خشونت، مدام شاهد مرگ و جنازه و عزاداری هستیم.
  • reza RU ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    8 0
    پارک نهج البلاغه که دیگه آخرش بود ... چرا کاری میکنید وقایع به این غم انگیزی باعث مسخره و شوخی و ..... بشه با روشن کردن چند تا شمع میشد از این عزیزان یاد کرد ولی شهرداری با این کار حتک حرمت کشته های منا را رقم زد
  • بی نام US ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 13
    پخش اين تصاوير بمنظور اثربخشي بيشتر مطالب عنوان شده صورت ميگرفت. و واقعا اثر خود را هم داشت .رسانه چيزي كم نگذاشت و انصافا هم حق مطلب را خيلي بيشتر ادا نمود