ایسنا: شرکت پست بنا دارد خدمات اینترنتی خرید کالا را به فروشگاه‌های دارای مجوز از وزارت صنایع ارایه کند.

اخیرا حسین مهری مدیر عامل شرکت پست کشور درباره برگشت خریدهای اینترنتی گفته بود: این موضوع نیز مورد تایید بنده است، نقص اصلی وجود اجناس تقلبی در بستر خرید اینترنتی و وجود فروشگاه غیر مجاز است که بنا داریم خدمات اینترنتی خرید کالا به فروشگاه‌های دارای مجوز از وزارت صنایع ارایه شود.

به گفته او بخش توزیع به سیستم جدید مجهز می شود و مشتریان می توانند هر لحظه از طریق پیامک از سرنوشت مرسوله خود مطلع شوند؛ بخش توزیع حساس ترین قسمت و ویترین پست است و نامه رسانان باید امین ترین و صادق ترین افراد باشند.

اما اخیرا از سوی مسوولان پستی اعلام شد که شهروندان با استفاده از سامانه 193 می‌توانند همه امور پستی خود را انجام دهند. بدین ترتیب خرید کالا، توزیع مرسولات از گیرنده به فرستنده، جابه‌جایی بار، توزیع مرسولات، توزیع مرسولات از یک مقصد به مبدا، توزیع مرسولات از کشور و دنیا در این سامانه پیش‌بینی شده و توزیع مرسولات از طریق سامانه به مشتریان گزارش می‌شود.

نخستین پایلوت این سامانه سال گذشته در مشهد ساماندهی شد که سامانه‌ای جامع و کامل است و قرار است این سامانه پس از تکمیل، از قائم‌شهر به شهرهای ساری، آمل، بابل توسعه پیدا کند.

مدیرعامل پست دراین باره گفته است سامانه خدمات 193، همزمان با هفدهم مهر، روز جهانی پست در استان‌های تهران، البرز و آذربایجان شرقی رونمایی می‌شود و باید با فرهنگ‌سازی در استفاده از این سامانه زمینه استفاده مردم را فراهم کرد.

وی از راه اندازی پست لجستیک به صورت آزمایشی در سه استان کشور خبر داده و گفته است: این طرح در سه استان یزد، اصفهان و چهارمحال بختیاری اجرایی شده و تا پایان سال نیز در هشت استان کشور اجرای آن عملیاتی می شود که مازندران نیز جزو این هشت استان است.

پست لجستیک به نوعی تکمیل خرید اینترنتی است که در این راستا با ارتباط با تولید کننده بسته بندی و توزیع کالا را به عهده گرفته تا شاهد کاهش هزینه برای مصرف کننده باشیم و دست واسطه‌ها کوتاه شود.

مدیرعامل پست، عدم توزیع مناسب قبوض تلفن و موبایل را تایید کرد و افزود: تنها 50 درصد توزیع قبوض در اختیار پست قرار دارد و در صدد هستیم با همکاری مخابرات توزیع همه قبوض در اختیار پست قرار بگیرد تا این معضل مرتفع شود.


5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =