واحد مرکزی خبر نوشت:

نیجریه به عنوان رئیس دوره‌‌ای شورای امنیت سازمان ملل در ماه آگوست میلادی، جایگزین نیوزلند شد که در ماه جولاى، عهده دار این کرسى بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما از نیویورک، نماینده نیجریه در سازمان ملل متحد در ماه آگوست میلادی در کنفرانسی خبرى، برنامه کار شوراى امنیت در ماه آگوست را تشریح کرد.

یوو جوی اگوو ،سه محور مهم مورد بحث در این ماه را اجرایی کردن قطعنامه 2151 شورای امنیت که درباره نیاز مالکیت ملی‌ اصلاحات امنیتی بخش، موضوع آبولا و تاثیرات مخرب اقتصادی و انسانی‌ آن و بالاخره نقش مهم سازمان‌های منطقه‌ای دانست.
رئیس دوره‌‌ای شورای امنیت با اشاره به جلسه مهمی‌ که هجدهم آگوست ( بیست و هفتم مرداد) درباره نقش سازمان‌های منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای در صلح و امنیت بین المللى برگزار مى شود، گفت: سازمان‌های منطقه‌ای باید جزو نخستین امدادگران و پاسخ دهندگان به بحران‌ها و موارد فوریتى مناطق جهان تلقى شوند.

نماینده نیجریه افزود: برخی‌ مسائل از قبیل همکاری‌های اتحادیه اروپا و اتحادیه آفریقا بر سر موارد مشترک دو قاره نیز در آن نشست، مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.

وی در پاسخ به سوالی درباره رسیدگی به موضوع سوریه نیز گفت: براى موضوعات دائمى شورا، جلسات و مذاکرات دو جانبه طبق روال قبل ادامه خواهد داشت.

رئیس دوره‌‌ای شورای امنیت تحرکات اخیر ضد داعش و بوکوحرام را مثبت و خوب ارزیابى کرد و گفت: مقابله با داعش و دیگر گروه‌های تروریستی به صورت روزانه ادامه دارد و این موضوعی نیست که یک شبه تمام شود.
یوو جوی اگوو افزود: در برنامه این ماه، فرصت کافی‌ برای تشکیل جلسات اضطراری بر سر موضوعات غیرقابل پیش بینی‌ موجود است.

وی درباره اوضاع فلسطین و افزایش تنش میان ارتش رژیم صهیونیستى و مردم فلسطین نیز گفت: متاسفانه موضوع فلسطین، به صورت لاینحل همچنان ادامه دارد و جلسه توجیهی و مشاوره‌ای که در نوزدهم این ماه ( بیست و هشتم مرداد) درباره خاورمیانه برگزار می شود، بر موضوع فلسطین تمرکز خواهد داشت.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =