نماینده ولی فقیه در هرمزگان با استقبال از طرح استفاده از دریای دوم یا همان شرجی توسط جهاد دانشگاهی هرمزگان گفت: استفاده از این طرح می‌تواند باعث کاهش بسیاری از مشکلات در زمینه کمبود آب استان شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی در دیدار با اعضای هیئت رییسه جهاد دانشگاهی هرمزگان اظهار داشت: در عمر کوتاه خود فعالیت‌های بزرگی در عرصه‌های مختلف در هرمزگان انجام داد و حرکت خوبی را شروع کرده است.

وی با بیان اینکه حرکت‌های خوب و فعالیت‌های مفیدی در جهاد دانشگاهی هرمزگان صورت گرفته است، افزود: حرکت‌ها و فعالیت‌های مفیدی در این دانشگاه صورت گرفته که باید آنها را ادامه دهد و نباید به همین میزان فعالیت قانع بود.

این مسئول با بیان اینکه باید برای شناخت طبیعت علم خود را افزایش دهیم، بیان داشت: شکر علمی این است که هر نعمت را در جهت علمی انجام دهیم و تا یک نعمت را به درستی نشناسیم، نمی‌توانیم از آن استفاده کنیم.

نعیم‌آبادی اضافه کرد: استان هرمزگان از نظر منابع طبیعی غنی است، اما تاکنون نتوانسته از این منابع به درستی استفاده کند، جهاد دانشگاهی می‌تواند در این عرصه ورود پیدا کرده و فعالیت خوبی داشته باشد.

وی با استقبال از طرح استفاده از دریای دوم یا همان شرجی توسط جهاد دانشگاهی هرمزگان گفت: استفاده از این طرح می‌تواند باعث کاهش بسیاری از مشکلات در زمینه کمبود آب استان شود و باید در این زمینه جهاد دانشگاهی هرمزگان مورد حمایت قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان افزود: استفاده از دریای دوم در استان می‌تواند در زمینه کشاورزی، استان را دچار تحول کند، زیرا از شرجی بندرعباس و استان غیر از عرق روی پیشانی و خیس شدن لباس مردم چیز دیگری نصیب آنها نشده است.

وی با بیان اینکه در قدیم بیل بود اما قلم نبود، خاطرنشان کرد: در زمان قدیم مردم فعالیت‌هایی مانند دامداری، کشاورزی، صیادی و ... را انجام می‌دادند، اما علم درستی برای انجام بهینه آن نداشتند، الان که علم آن وجود دارد دیگر کسی به این فعالیت‌ها نمی‌پردازد.

امام جمعه بندرعباس اضافه کرد: علم برای فرار از طبیعت نیست، اما در کشور ما به گونه‌ای رواج پیدا کرده گه هر کس علم آموخت، باید برود پشت میز بنشیند، این اشتباه است و تا فرهنگ پشت میزنشینی هست، مشکلات وجود دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =