در یک ماه گذشته 3 خودوری لوکس 3 میلیارد تومانی بی ام و چند دستگاه لکسوس هیبریدی وارد کشور شده است.

در یک ماه گذشته 3 خودوری لوکس 3 میلیارد تومانی بی ام و چند دستگاه لکسوس هیبریدی وارد کشور شده است.

در شرایطی که دولت و شخص رئیس جمهور اعلام کرده است از واردات خودروهای سبز و هیبریدی حمایت می کنند و تعرفه های واردات این نوع خودروها را بسیار پایین قرار داده اند حالا فرصتی برای وارد کنندگان خودرو به وجود آمده  تا لوکس ترین خودروهای جهان و برندهای خودرو همچون BMW را با استفاده از این روش و با پایین ترین تعرفه وارد کشور کنند. خودروهای هیبریدی خودورهایی هستند که با استفاده از تکنولوژی به روز مصرف سوخت بسیار پایینی دارند.

در همین راستا یک سال پیش مهدی کرباسیان رئیس گمرک با اشاره به ورود ۳ دستگاه خودروی هیبریدی به کشور، گفت:« تاکنون ۳ دستگاه خودروی بی ام وی هیبریدی وارد کشور شده که کارشناسان گمرک با بررسی های مورد نیاز برای هر دستگاه آن ۱۴۰ هزار دلار ارزشگذاری کرده اند. سود بازرگانی و حقوق گمرکی این نوع خودروها ۴ درصد تعیین شده است. هم اکنون بسیاری از کشورهای جهان برای جلوگیری از آلودگی های شهرها قوانین مناسبی را برای ورود این خودروها وضع کرده اند و حتی برای واردات این خودروها یارانه پرداخت می کنند.»

خودروهایی که کرباسیان از آن ها یاد می کند حالا گزارشات نشان می دهد به نمایشگاه های خودرو نیز رسیده اند و 3 میلیارد تومان قیمت گذاری شده اند. اما در این بین این سوال مطرح می شود آیا از این پس باید منتظر ورود خودروهای لوکس هیبریدی بود؟ علاوه بر این ( بی ام و) ها حالا خبرها نشان می دهد که لکسوس های هیبریدی هم در سطح شهر تردد می کنند.

در ماه های گذشته برسر واردات خودروهای لوکس به کشور اعتراضات گسترده ای آغاز شد؛ اعتراضاتی که بعد از تصادف خودوری پورشه با درخت در خیابان شریعتی شدت بسیاری گرفت و حتی به جایی رسید که راهنمایی و رانندگی از برخرود با خودروهای لوکس و هنجار شکنی های این خودروها خبر داد.

البته این خودروهای لوکس در شرایطی در سال های گذشته وارد شده است که تعرفه های گمرکی آن ها بسیار کلان بوده است و همچنین مدتی است که به صورت کلی جلوی واردات آن ها به داخل کشور گرفته شده است و تنها در شرایط بسیار خاص امکان واردات آن ها به کشور وجود دارد.

حالا با همه این توصیفات شرایطی پیش آمده است که برای بار دیگر خودروهای لوکس البته به شرط هیبریدی بودن بتوانند با تعرفه های بسیار پایین وارد کشور بشوند و باید دید در آینده نه چندان دور چقدر از این خودروها سر از نمایشگاه های ماشین و خیابان های شهرهای مختلف کشور به خصوص پایتخت در می آورند.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ايراني IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    14 0
    خودروهاي با حجم بالاي 2500 سي سي با ارزش مثل تويوتا آريون و لندكروزر و پرادو كه لوكس هم به حساب نميان ممنوعه ولي ب ام و i8 و پورشه ماكان و ب ام و 528 و x3 كه لوكس هستن و زير 2500 سي سي آزاده
  • بی نام IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    26 0
    روزی 100 تا پراید تصادف می کنه تو جاده ها هر روز گزارش می دن 10 نفر بر اثر بی احتیاطی فوت کردن حالا یه پورش رفته تو درخت مهندس مگه شما خسارتشو پرداخت کزدیید که هر روز تییتر می زنید انا همه بزرگنماییه
  • کاربر IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    8 0
    خودرو بی ام و i8 که در متن عنوان شد 140 هزار دلار قیمت گذاری شده است در بازار با قیمت حدود 1.5 میلیارد تومن خرید و فروش میشود، چیزی در حدود سه برابر ارزش واقعی. همچنین تویوتا کمری هیبرید و لکسوس هیبرید با قیمت بیش از 200 میلیون تومن توسط نمایندگی فروخته می شود یعنی دو برابر ارزش واقعی آن، با این تفاسیر وارد کنندگان از مصرف کننده ها همان تعرفه ی حدود 100 درصدی رو میگیرن ... ضمن اینکه مسئولین رسیدگی نمی کنند