روزنامه شرق نوشت:


پسری که برای خرید بازی‌های اینترنتی آنلاین حساب بانکی پدربزرگش را خالی کرده بود، شناسایی شد.


سرهنگ محمدمهدی کاکوان، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ دراین‌باره گفت: «مردی ٦٢ساله به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد بیش از ١٨٠‌ میلیون ریال از حساب بانکی‌اش برداشت شده است. این پیرمرد به کسی مشکوک نبوده است. گروهی از کارآگاهان فتا مسئول رسیدگی به این پرونده شدند و در بررسی‌های اولیه خود با پیگیری تراکنش‌های بانکی فهمیدند این پول به حساب صرافی‌ها و از آنجا به خارج از کشور منتقل شده است.

رئیس پلیس فتای پایتخت ادامه داد: مأموران با انجام یک‌سری کارهای اطلاعاتی و مهندسی معکوس، سرانجام سرنخ‌هایی از عامل برداشت از حساب این پیرمرد به‌دست آوردند و متوجه شدند برداشت‌کننده غیرمجاز از حساب پیرمرد ٦٢ساله، کسی جز نوه ١٥ساله‌اش نیست. کاکوان با بیان اینکه این پسر ١٥ساله که ساکن تهران است، ‌همراه پدربزرگش به مقر پلیس فتا منتقل شد، گفت: این نوجوان درحالی‌که از کار خود پشیمان بود و از عواقب آن نیز هیچ اطلاعی نداشت و احتمال نمی‌داد کسی متوجه کارش شود، به مأموران گفت ١٨‌ میلیون تومانی را که از حساب پدربزرگش برداشت کرده است صرف خرید بازی‌های آنلاین رایانه‌ای یا شارژ حساب بازی‌های اینترنتی‌اش کرده است.

وی با بیان اینکه پیرمرد ٦٢ساله از شکایتش صرف‌نظر کرد، گفت: در این پرونده گرچه نوه نوجوان مال‌باخته بازداشت نشد، اما لازم است خانواده‌ها توجه داشته باشند اطلاعات مربوط به حساب بانکی و کارت‌های عابربانک خود را نزد خود نگه دارند و آن را در اختیار دیگران قرار ندهند؛ ضمن اینکه بهتر است در بازه‌های زمانی یک یا دوماهه حتما به تعویض رمز اول و دوم کارت‌های عابربانک اقدام کنند تا امکان چنین سوء‌استفاده‌هایی از حساب سلب شود.
17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =