۰ نفر
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵

اقتصادنیوز نوشت:

پاتریک بنت، تحلیل‌گر Canadian Imperial Bank of Commerce (سی‌آی‌بی‌سی) طی گفت‌و‌گویی در شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌بی‌سی» دلایل خود بر ادامه یافتن روند تضعیف دلار آمریکا را تشریح کرد.
پاتریک بنت اظهار کرد: دلار آمریکا از اینجا به بعد به طور قابل ملاحظه‌ای ضعیف خواهد شد؛ چراکه بازارها هنوز باید با پیش‌بینی‌های متعاقب داده‌های ضعیفی که اخیرا منتشر شده، انطباق پیدا‌ کنند.

وی در خصوص ضعفی که در دلار دیده می‌شود و تحلیل برخی ناظران مبنی بر اینکه این افت، موقتی است و به زودی برطرف خواهد شد، گفت: فکر نمی‌کنم به این زودی‌ چنین اتفاقی بیفتد؛ به این خاطر که روند تطبیقی هنوز کامل نشده است. در سه ماهه اول سال 2015 رشد اقتصادی‌ آمریکا پایین بود، ضمن اینکه حال و هوای اقتصادی کشور که سال گذشته نیز در‌باره‌اش صحبت کرده بودیم، همچنان چندان مساعد نیست.

وی تاکید کرد: با توجه به فهرست موجودی‌های بالا، دلار باید قدرتمندتر نیز می‌شد. او با مقایسه آمریکا و اروپا ادامه داد: مسلما رشد اقتصادی آمریکا سرعت بیشتری دارد، اما به طور کلی اصلا در جایگاه خوبی نیست. در این خصوص باید با توجه به مکانی که بازار برای آمریکا و اروپا تعیین کرده است، نظر دهیم.

بنت نتیجه حاصل از انطباق بازار با داده‌ها را «دلار ضعیف‌تر» و «یورو قدرتمندتر» پیش‌بینی کرد و افزود:‌ مجموعه‌ای از داده‌ها باعث شده‌است که من خوش‌بینی کمتری نسبت به دلار آمریکا داشته باشم. داده‌هایی که حاکی از عدم اقدام بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ بهره و احتمال وقوع تورم در آمریکاست. در حال حاضر شواهدی برای عادی شدن بازار وجود ندارد.

تحلیلگر Canadian Imperial Bank of Commerce در خصوص وضع کنونی اروپا با تشبیه یونان به غده‌ای در بدن یک بیمار، توضیح داد: ایراد اصلی برای اروپا آن است که در حال حاضر مشکلات حل نشده‌ بسیاری دارد از جمله مشکل یونان که آلمان و بانک مرکزی اروپا رو درگیر کرده‌است. به عقیده من اگر یونان از اتحادیه اروپا خارج شود، نرخ یورو به حول و حوش 1.14 تا 1.20 دلار افزایش می‌‌یابد. درست مانند عضوی بیمار که وقتی دور انداخته شود، درد دارد؛ اما بدن به تدریج بهبود یافته و بهتر از پیش می‌شود.

پاتریک بنت درباره اینکه بازارهای مختلف جهان و به خصوص اروپا درباره بدهی یونان و منبع تأمین این پول نگران هستند، گفت:‌ این مشکل باید حل شود اما بعید می‌دانم به زودی اتفاق بیفتد.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =