ایرنا نوشت :

  استاندار خراسان شمالی گفت: بانک مرکزی انحلال موسسه میزان را به استانها ابلاغ کرده و براساس تصمیم این نهاد، بانک صادرات ایران تمام تعهدات مربوط به سپرده گذاران موسسه مزبور را انجام می دهند.
 
سیدعلی اکبر پرویزی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این تصمیم در نشست سه جانبه استانداران خراسان با وزیر کشور، وزیر اقتصاد و امور دارایی و بانک مرکزی اتخاذ شده و به این استانها نیز ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: براین اساس تمام اموال منقول و غیرمنقول، بخصوص دارایی های نقدی موسسه میزان در اختیار بانک صادرات قرار می گیرد و این بانک تعهدات سپرده گذاران میزان را طبق قرارداد قانونی اجرایی می کند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: در این نشست همچنین مصوب شده تا بانک صادرات ایران حساب های سپرده گذاران میزان را به شعب خود منتقل کند تا سپرده گذاران مشکلی برای دریافت خدمات نداشته باشند.

پرویزی اظهار کرد: با ابلاغ این مصوبه و سیاست بانک مرکزی در قبال موسسه مالی و اعتباری میزان، بزودی شعب بانک صادرات با سپرده گذاران طرف حساب شده و آنان دیون خود را از این بانک دریافت خواهند کرد.

به گفته وی با این تصمیم، موسسه مالی و اعتباری میزان در استان ها منحل شده و فعالیت های مالی آن نیز از سوی بانک صادرات ایران انجام می شود.

موسسه مالی و اعتباری میزان که حوزه فعالیتش با بیش از 80 شعبه عمدتا در استان های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی متمرکز بود از دی ماه گذشته با بحران مالی مواجه شد که گفته می شود علت آن سرمایه گذاری این موسسه در شرکت بحران زده پدیده شاندیز بوده است.

با بحران مالی این موسسه مالی و اعتباری، سپرده گذاران آن قادر به دریافت سپرده های خود نشده اند که در استان خراسان شمالی میزان مطالبات 80 هزار سپرده گذار در این موسسه حدود چهار هزار و 500 میلیارد ریال است که تاکنون کمتر از یک پنجم سپرده به مشتریان بازپس داده شده است.

همچنین به دنبال بدعهدی مدیران موسسه میزان در قبال سپرده گذاران، اعضای هیات مدیره این بنگاه اقتصادی که در مشهد فعالیت داشتند با حکم دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مشهد بازداشت شدند.

وضعیت مالی بحرانی موسسه میزان در چند ماه اخیر موجب اجتماع چندین باره سپرده گذاران این موسسه در برابر استانداری خراسان شمالی و نیز شعب آن در شهرستان های این استان شده بود.

 

22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شاغل در شهر رویایی پدیده شاندیز IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    14 7
    شایعه علت ناتوانی موسسه میزان دربازپرداخت دیون خود بدلیل سرمایه گذاری در یکی از پروژه‌های بزرگ کشور و به دنبال آن درخواست سپرده گذاران برای دریافت منابع خود کاملا اشتباه و فرافکنی از اصل واقعیت موضوع می باشد و کاملا از روی غرض در شهر مشهد برای ضربه زدن به دیگر پروژه ها شایع شد ، اگر اینچنین باشد موسسات مالی و بانکها می توانند منابع وجه ضمانت را به اجرا یا فروش گذاشته و از عهده دیون خود برایند ، لطفا اصلاح فرمایید
  • عماد A1 ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    23 1
    چرا فقط همه حرف می زنند اگر بانک صادرات عاملیت موسسه میزان راقبول کرده به صورت واضح اعلام کند ونحوه پرداخت وجوه مردم رانیز اعلام کنند.
  • بی نام A1 ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    برای سهامداران میزان.هم تصمیمی گرفته شده یا نه.