ایرنا نوشت:

 کارشناس ارشد آژانس بین المللی انرژی اتمی که در سالهای گذشته بارها برای بازرسی از مراکز هسته ای، به ایران سفر کرده، گفت: ایران پس از امضای توافقنامه هسته ای با گروه 1+5 به یک قدرت مهم هسته ای در جهان تبدیل خواهد شد.
اولی هاینونن از معاون سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی و استاد دانشگاه هاروارد در سفر به کویت در نشستی با عنوان 'فرصت ها و تهدیدها، در سایه تغییرات ژئوپلیتیک منطقه' با اشاره به بیانیه هسته ای سوییس افزود: کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در سفرهای متعدد به ایران، بازرسی هایی را از مراکز هسته ای این کشور انجام داده اند.

وی اضافه کرد: معتقدم ایران در مذاکراتی که با آمریکا و همپیمانانش داشته، می تواند به یک قدرت برتر هسته ای تبدیل شود.

وی با اشاره به مفاد بیانیه هسته ای سوییس، گفت: آمریکا و همپیمانانش بر اساس این بیانیه حق ایران برای غنی سازی اورانیوم را به رسمیت شناخته اند و چرخه سوخت هسته ای بطور کامل در این کشور حفظ خواهد شد.

هاینونن خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با مدیریت موفق خود و ایستادگی در برابر تحریم ها، توانست توانمندی های هسته ای را حفظ کند و به عنوان یک عضو ان پی تی، اکنون از انرژی هسته ای استفاده می نماید.

نشست فرصت ها و تهدیدها، در سایه تغییرات ژئوپلیتیک منطقه، امروز به حضور کارشناسان و برخی مقامات آژانس بین المللی انرژی اتمی در کویت برگزار شد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =