ویژه نامه نوروزی پنجره نوشت:

بخشهایی از سخنان غلامعلی حداد عادل، نماینده تهران:

-اصولگرايان در آن زمان (سال 82) پيروزي احمـــدي‎نــژاد را پيــروزي خودشـــان مي‎دانستند. طبيعي هم بود. اصولگرايان شعار‎هاي احمدي‎نژاد را شعار‎هاي خودشان مي‎دانستند. به‎تعبير دقيق‎تر برخي از شعار‎‎هاي احمدي‎نژاد جزو شعار‎هاي اصولگرايان بود. ولي به‎تدريج رفتار احمدي‎نژاد سبب زاويه بين اصولگرايان و احمدي‎نژاد شد و در دوره دوم بيشتر شد.
آقاي احمدي‎نژاد هيچ‎وقت خودش را اصولگرا نناميد. اصولگرايان هم هيچ‎وقت دربست پشت سر احمدي‎نژاد قرار نگرفتند و به‎تدريج بر انتقاداتشان اضافه شد. در هر حال در انتخابات مجلس دهم يکي از موضوعاتي که بايد به دقت بررسي بشود، موضوع آقاي احمدي‎نژاد است و من شخصا تصور مي‎کنم آقاي احمدي‎نژاد حاضر به دادن ليستي جداي از اصولگرايان نباشد.

- قطعا عده‎اي طرفدار آقاي احمدي‎نژاد هستند و اگر آقاي احمدي‎نژاد به‎صورت مستقل وارد انتخابات بشود، از سبد آراي اصولگرايان مصرف مي‎کند و اين چيزي است که اصلاح‎طلبان به آن علاقهمند هستند. از تبليغات رسانه‎اي آنها نيز استنباط مي‎شود که به‎دنبال تشويق و تحريک آقاي احمدي‎نژاد براي شرکت در انتخاباتند. اصلاح‎طلبان همه اشتباهات احمدي‎نژاد را به حساب اصولگرايان مي‎گذارند، در عين حال از اختلافات بين احمدي‎نژاد و اصولگرايان هم بهخوبي اطلاع دارند. اين دو کار متضاد را هم‎زمان انجام مي‎دهند.
آن‎ها مي‎دانند که اگر احمدي‎نژاد يک فهرست جداگانه بدهد، اختلاف در بين اصولگرايان ايجاد مي‎شود و آراي اصولگرايان دو شاخه مي‎شود و باعث پيروزي آن‎ها خواهد شد. سياست آن‎ها به وجود آمدن حداقل سه فهرست در اصولگرايان است. يکي آنهايي که تحت عنوان اصولگرايي به احمدي‎نژاد راي مي‎دهند، دسته دوم اصولگرايان معتدل يا اعتدالي که در مرز نزديکي به دولت هستند، يکي هم اصولگراياني که بين اين دو تا هستند. بايد تلاش بکنيم اين اتفاق نيفتد. تصور مي‎کنم که آقاي احمدي‎نژاد با درک اين واقعيت تصميم به ارائه ليست جدا ندارند و راسا وارد انتخابات نخواهند شد.

-- همين موضوع آقاي رحيمي متعلق به دوران معاون اولي ايشان بود و چون آقاي احمدي‎نژاد موافق اين محاکمه نبود، محاکمه به تعويق افتاد و بعد از دوره دوم رياست‎جمهوري انجام شد و نتيجه آن اعلام شد.
- اطلاح‎طلبان پشت نقاب اعتدال به ميدان خواهند آمد و مايلند موفقيتهاي احتمالي آقاي روحاني را در سبد خودشان بريزند. مثلا اگر اوضاع اقتصادي در اثر رفع تحريم‎ها خوب بشود قطعا همين، يک فرصت تبليغاتي در اختيارشان ميگذارد و البته اين‎طور نيست که ما هم مخالف موفق شدن مذاکرات باشيم، ما دوست داريم آقاي روحاني و تيمش در مذاکرات موفق بشوند و اين تحريم‎‎هاي ظالمانه برداشته بشود، اوضاع اقتصادي مردم بهتر و کشور بهتر اداره بشود. هر کس اين مملکت را خوب اداره کند دستش را ميبوسيم و کمکش هم ميکنيم.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
    46 5
    پیشاپیش آمدن احمدی نژاد به انتخابات مجلس را به عموم اصول گرایان تبریک می گم
  • بی نام A1 ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
    63 3
    شش سال حمایت بی دریغ حالا هم بفرمایید ایشان جز ما نبودند. شما در اشتباهات ایشان شریکید و راه فرار ندارد.
  • بی نام A1 ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
    35 2
    همین اظهارات کافیه تا احمدی نژاد رد صلاحیت شدنش قطعی بشه
  • قاسم A1 ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
    53 4
    جناب آقای حداد عادل .خواهش می کنم یک بار هم که شده با رجوع به وجدان بیدار خودتان اجازه نفس کشیدن وزندگی راحت را به مردم بدهید ...اجازه دهید تیم پرتوان روحانی که در صدر آنها اصلاح طلبان دلسوز هستند کشور را نجات دهند
  • سای US ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
    36 4
    اصن شما خوبید
  • بی نام IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
    40 3
    تفسير ابكي