۰ نفر
۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵

نسخه روسی رمان «آه با شین» نوشته محمدکاظم مزینانی در نمایشگاه کتاب مسکو رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین، رمان «آه با شین» كه توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده و برنده جایزه جلال و قلم زرین شده است توسط الكساندر آندروشكین، مترجم روس، به زبان روسی ترجمه و در نمایشگاه كتاب مسكو رونمایی خواهد شد.

آندروشكین از انتشار نسخه روسی كتاب «آه با شین» توسط بنیاد مطالعات اسلامی ایران مسكو خبر داد و افزود: ترجمه رمان «آه با شین» از ماه آینده آغاز می‌شود و تا ابتدای ماه آگوست سال جاری میلادی (مرداد ماه) به اتمام خواهد رسید.

وی همچنین افزود: نسخه روسی «آه با شین» در پایان آگوست توسط بنیاد مطالعات اسلامی ایران در مسكو منتشر می‌شود و از این كتاب در ماه سپتامبر (شهریورماه) در نمایشگاه بین المللی كتاب مسكو با حضور نویسنده كتاب رونمایی می‌شود.

«آه با شین» روایت كننده فعالیت یك مبارز انقلابی چپ با فضای فكری كمونیستی است كه از دهه ۲۰ شمسی و بدو تولد شخصیت اصلی داستان آغاز می‌شود و تا سال ۹۰ ادامه دارد.

خبر دیگر از سوره مهر اینکه، «تجلی معنا در هنر اسلامی» نوشته نویسندگانی چون جاناتان بلوم،شیلا بلر، کارل جی دوری، ریچارد اتینگهاوسن و اولگ گرابر با ترجمه اکرم قیطاسی است که به چاپ دوم رسیده است. اکرم قیطاسی درباره این کتاب گفت: «تجلی معنا در هنر اسلامی» یک بیان روایی است که به جنبه های مختلف فرهنگ و هنر اسلامی بویژه جلوه های بصری هنر و معماری اسلامی اختصاص یافته است. وی ادامه داد: در کتاب «تجلی معنا در هنر اسلامی» نگاهم به روایت کتاب، در یک بستر تاریخی است یعنی سعی شده، در هر فصل یک چارچوب تاریخی تقریبی در نظر گرفته شود.

این پژوهشگر، مترجم و مدرس همچنین درباره محتوای کتاب خاطر نشان کرد: روایت این کتاب از قرون 6 -7 میلادی مصادف با قرن اول هجری آغاز شده و تا قرن حاضر آثارمهم و برجسته هنر و معماری را در بر گرفته است.

قیطاسی در مورد اینکه چه تعریفی از هنر اسلامی می توان ارائه داد، اظهار داشت: هنر اسلامی را نمیتوان یک سبک یا جنبش خاص نامید و افرادی که چنین هنری را خلق کرده اند لزوما مسلمان نبوده اند، برخی از هنرهای اسلامی را دیگران برای مسلمانان ساخته اند و برخی نیز توسط مسلمانان برای دیگران از جمله مسیحیان و یهودیان ساخته شده است.

وی در باره منابع این کتاب هم گفت: برای اینکه این کتاب اثرجامعی باشد مطالب از چندین منبع انتخاب شده اند ، همچنین باید اذعان داشت که بیشتر مطالب نوشته های جاناتان بلوم و شیلا بلر می باشند که از نویسندگان مطرح در زمینه هنرهای اسلامی هستند.

کتاب«تجلی معنا در هنر اسلامی» در 240صفحه منتشر شده است.

 

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =