تحلیلگران اقتصادی با تحلیل و بررسی بازار سرمایه در سال 92 به رشد بیش از پیش شاخص امیدوار بودند اما آمارها حکایت از خطا در پیش بینی ها دارد.


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین نوسانات قیمت و واکنش های این بازار به مسائل سیاسی و بین المللی در سال 93 سالی پر از فراز و فرود برای شاخص کل و شرکت های بورسی رقم زد.

روزهای پایانی سال 92 اغلب تحلیلگران این بازار را در سال جاری بازاری رو به رشد و بسیار سودده پیش بینی کرده بودند، در حالی که امسال شاهد نزول شاخص و افت شدید قیمتها بودیم.

محمد یوسف امین داور، کارشناس و تحلیلگر مسائل اقتصادی فردا با حضور در خبر آنلاین ضمن بررسی این نوسانات و و دلایل عمده آن، پیش بینی های تحلیلگران را نقد خواهد کرد.

خوانندگان خبرآنلاین می توانند پرسش های خود از این کارشناس بازار سرمایه را در بخش کامنت های همین خبر مطرح کنند.

22335

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    19 0
    بورس تمام سرمایه منو هیچ و پوچ کرد
  • رسول A1 ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    14 2
    تموم سرمايمون دود شد رفت هوا ترا خدا از بورس ديگه صحبت نکنین هر چه می کشیم از این اخبار کذب است
  • حمید A1 ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    7 0
    با سلام لطفا" در تحلیل عنوان کند بهترین نوع سرمایه گذاری در کدام بخش است ؟ سهام های بانک ها چطور ؟ نفتی ؟
  • بی نام IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    6 4
    بورس ایران سوار بر سفته بازی,سف بازی و موج سواری هست. بعد شما آنالیز میکنید؟؟ چی رو آنالیز می کنید؟ از روزی که شاخص کاهشی شد کارشناسان بنام داخلی هر روز میگفتند قیمت ها در خال اصلاح هست.. یک سال این اصلاح پیش رفت و شاهد افت ۳۵ هزار واحدی بودیم.. اینجا در مجامع بررسی عملکرد سهام داران خرد رو با میک و ساندیس فریب می دند..و اما تحلیل , اگر توافق صورت نگیره و یا حتی مذاکرات تمدید بشه منتظر حرکت به سمت شاخص ۴۵ هزارتایی باشید. اگر هم تواقق صورت گرفت اکثر سهام با اولویت بانک ها , دارویی, حمل ونقل و نفتی ها برا سه هفته میرند تو صف خرید... بعدشم بازم سفته بازی.
  • بی نام IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    10 1
    در صورت شکست مذاکرات حداکثر چه میزان افت در انتظار بورس خواهد بود؟
  • حسین مشکوری IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    2 0
    با سلام . ایا قیمت گذاری سهام بزرگ و موثر با د خا لت دولت با توجه سیاست گذاری دولت اصل 40 صورت می گیرد تا تسویه بدهی دولت بشود و چرا وقتی قیمت یک سهم بدون توجه به عناصر اقتصادیعوامل تولید و افزایش بهروری یک دفعه بالا میروده و سرمایه ها کوچک جمع میشود و مدتی بعد بدون توجه عناصر اقتصاد که نشانهای از کم بود ان نیست ن سهم نزول می کند و سهام دارن خر دمتضرر میشود و اعتماد به بازار سرمایه از بین میرود