یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 94 از تعیین تکلیف این کمیسیون برای سرباز فراری‌ها و تعیین جریمه 30 میلیون تومانی برای سربازان فراری 30 سال به بالای مجرد خبر داد.

به گزارش ایسنا غلامعلی جعفرزاده با اشاره به بررسی موضوع سرباز فراری‌ها در جلسه عصر روز یکشنبه کمیسیون تلفیق گفت: مشکلی در کشور به نام سرباز فراری وجود دارد؛ این‌ها افرادی هستند که بالای ده سال از موعد خدمت‌شان گذشته و خدمت سربازی انجام نداده‌اند و حداقل سن آن‌ها هم سی سال است. از طرفی آن‌ها به درد نظام وظیفه هم نمی‌خورند و نمی‌شود آن‌ها را اجباری به سربازی برد.

او گفت: این‌طور هم نیست که همه کسانی که سربازی نرفته‌اند سرمایه‌دار بوده‌اند، برخی هم اقشار متوسط و پایین هستند و بعضی از آن‌ها از قوم و قبیله‌هایی هستند که زود ازدواج کرده‌اند و نتوانسته‌اند به سربازی بروند.

او با تاکید بر این‌که «بحث فروش سربازی مطرح نیست» گفت: این افراد باید جرائمی پرداخت کنند که بتوانند از برخی تسهیلات شهروندی مثل انجام کار اقتصادی، داشتن دفترچه بیمه و برخی مسائل این‌چنینی استفاده کنند اما حتی در صورت پرداخت جریمه از برخی حقوق دیگر مثل کاندیداتوری شورای شهر، نمایندگی مجلس و استخدام دولت محروم خواهند بود.

این عضو کمیسیون تلفیق مجلس با بیان این‌که «رها کردن سربازان فراری و داشتن برخورد قهری نتیجه نمی‌دهد» یادآور شد: عاقلانه‌ترین کار این است این افراد فراخوانده شوند و از آن‌ها جرائم نقدی اخذ شود در این صورت کارت قرمز سربازی به آن‌ها داده می‌شود که در قبال آن از برخی حقوق شهروندی برخوردار می‌شوند.

او گفت: به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق افراد مجرد بالای سی سال سن که سربازی نرفته‌اند 30 میلیون تومان جریمه می‌شوند و سالیانه 1 میلیون تومان به این مبلغ اضافه می‌شود. همچنین کسانی که روستایی و تحت پوشش کمیته امداد و نهادهای حمایتی بودند و به خاطر فقر نتوانستند به سربازی بروند از تخفیفات 50 درصدی جریمه برخوردار می‌شوند. همچنین به ازای تاهل دو سال و به ازای هر فرزند شش ماه از سقف تعیین شده کاسته خواهد شد.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 196
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    74 1
    جمیعاً خسته نباشید
    • محمد IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      54 29
      بی انصافی است .
    • بی نام IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      92 29
      دوباره جوسازی شروع شد.. تمومش کنید آقاجون.. بذارید این جماعت بعد از 10 سال یه نفس راحت بکشن.. یه ذره انسانیت داشته باشید
    • بی نام A1 ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      68 9
      واقعا اعضای کمیسیون تلفیق دستشون درد نکنه اینجور 50 هزار نفر که توان مالی دارند جریمه را می دهند و 2 میلیون نفر سرگردان و بلاتکلیف.
    • بی نام IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      8 0
      نماینده مردم رشت در پایان خاطرنشان کرد: در این مصوبه در مورد افرادی که به علت تحصیل از رفتن به خدمت خودداری کرده‌اند، حرفی به میان نیامده است. اینکه آیا این افراد که به دلیل موجه تحصیلی به خدمت نرفته‌اند نیز می‌توانند جریمه پرداخت کرده و کارت معافیت بگیرند که بنده این مسئله را در جلسات بعدی مطرح خواهم کرد.
  • محمد IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    24 3
    ای بابا ، بازم اشاره نکرد اونهایی که فرار کردند چطور؟
    • بی نام IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      14 1
      شما که اصل جنس هستین آقا.. خخخخ
  • بی نام A1 ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    22 12
    اصولا باید نسبت به تحصیلات باشد کسی که مثلا دیپلم و 30 سال به بالا هست عمرا این پول نمی دهد. کارت می خواد چیکار کنه اره مثلا کسی که فوق لیسانس باشه ارزش داره که 30 میلیون بده ولی برای یک دیپلم و زیر دیپلم این رقم خیلی زیاد است و دور از انصاف
    • بی نام IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      20 30
      من دیپلم هستم و 30 سال به بالا.. برخلاف گفته شما بازگشت دوباره به روند نرمال زندگی انقدر برام ارزش داره که حاضرم زندگیمو بذارم.. لطفا از قول خودتون حرف بزنید..
    • بی نام A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      5 3
      من دیپلم هستم و 30 سال به بالا و کاملا با نظر شما موافقم.
    • بی نام IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
      14 1
      شما یه جوری صحبت میکنی انگار کسی که دیپلمه بالای 30 سال جز آدمیزاد نیست؟؟؟؟ نه عزیزم اتفاقا اون دیپلمه هم نیاز به بیمه و گواهینامه و پاسپورت داره و قطعا اگر توانش رو داشته باشه استقبال میکنه
  • بی نام IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    24 30
    یعنی این طرح هدیه ای بود دو دستی به بچه پولدارا که 30 میلیون براشون پول خوردی بیش نیست البته به نظر من این طرح پا برجا نمیمونه که اگر بمونه اکثر افراد چند سال صبر میکنن تا 30 سالشون بشه. اونوقته که کشور خالی از سرباز میشه.
    • بی نام IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      42 15
      آخه چرا حرف الکی میزنی؟ کی گفته این 2 میلیون نفر همشون بچه پولدار هستن؟؟؟ بحث آزادی دوباره و برگشت به زندگی مطرحه البته اگر آدمای تنگ نظر اجازه بدن
  • علی IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    44 3
    اولا که اگر قرار باشه 30، 40 میلیون تومان پول بدیم و بعدش همچنان بعضی محرمیت ها باشه که کسی دیگه پول نمی ده همین طوری پول نداده، محرومیت ها هست ... دوما کارت قرمز سربازی دیگه چیه ؟ سوما پس 20 میلیون تومان چی شد ؟ 8 و 10 سال غیبت چی شد ؟ تحصیلات کجا رفت ؟ این که گفتید سرتا پا ایراد داره ... مگه قرار نبود آیین نامه رو ستاد کل نیروهای مسلح تعیین کنه ؟؟ با این وضعیت کمتر از 5 درصد سربازی را خواهند خرید. والسلام
    • بی نام IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      15 3
      محرومیتها شامل موارد اساسی مثل گذرنامه و گواهینامه و بیمه نمیشه فقط بحث استخدام هست و یکسری موارد خاص دیگه مثل کاندیداتوری و... که اصلا مهم نیست.. ضمنا این کارت قرمز با اون کارت قرمز که اگه اشتباه نکنم مربوط به معافیت اعصاب هست فرق داره
    • ایمان DE ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      3 1
      امروز در مجلس دوباره لایحه مطرح شد و رقم 30 هزار میلیارد ریال به تصویب رسید در بند ط تبصره 26 موضوع معافیت‌های سربازی مطرح شد که قسمت درآمدی آن به تصویب کمیسیون تلفیق مجلس رسید. مجموع جریمه مشمولان غایب که سابقه غیبت آنها از 8 سال به بالا است، باید به رقم 30 هزار میلیارد ریال برسد. یعنی اگه همه دو میلیون نفر پول بدن نفری 15 میلیون هم کفایت می کند ، رقم 15 تا 20 عادلانه است
    • بی نام IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
      4 0
      جدا اگر هدف رسیدن به سقف 30 هزار میلیارده خب بیاین رقم رو بکشین پایینتر که عده بیشتری بتونن استفاده کنن.. به قول معروف چه حسن کچل چه کچل حسن.. متقاضی بیشت با رقم کمتر یا متقاضی کمتر با رقم بیشتر برای شما چه فرقی میکنه؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    68 1
    من می خواستم کاندیدای ریاست جمهوری بشم چیکار کنم پس؟ بی خیال شدم نمی خرم ، انشالله 50 سالگی خود به خود معاف می شوم
    • بی نام IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      8 0
      حالا ایندفه رو به نفع احمدی نژاد کوتاه بیا، خخخخ
  • بی نام IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    36 23
    من دانشجوی دکترا و 28 ساله و متاهل هستم، باید چند سال فراری باشم تا مثل یک دیپلم با من رفتار شود؟؟؟
    • بی نام IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      39 28
      شما تو این 10 سال از امکانات مملکت استفاده کردی در مقابل اون دیپلمه بخت برگشته 10 سال از زندگی عقب افتاده ضمن اینکه با انواع محرومیتهای اجتماعی کنار اومده.. لطفا اینقدر بخیل نباشید
    • محمد A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
      6 13
      خوب اون دیپلمه هم میتونست بره سربازی اما قانون شکنی کرد اگه این ده سال بهش بد گذشته تاوان قانون شکنیش رو داده که صد البته حقشه
  • علی IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    14 0
    راستی بحث غیبت 8 و ده سال چی شد؟ اینطوری که گفتند که فقط بث سن الان مطرحه. یعنی 29 سال نمیتونه بخره؟
    • بی نام IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      13 2
      جزئیاتش امروز منتشر شده البته خبرآنلاین رو سایت قرار نداده.. شرط سنوات غیبت 8 ساله همچنان پابرجاست با این تفاوت که به ازای تاهل 2 سال و برای هر فرزند 6 ماه از سقف غیبت کم میشه یعنی اگه متاهل باشی با 6 سال غیبت هم میتونی جریمه پرداخت کنی و...
  • بی نام A1 ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    17 2
    کجا بریم؟کی بریم؟
  • احسان IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    59 1
    شما را به خدا به دین به پیغمبر سربازی را تخصصی و داوطلبانه کنید.
  • بی نام IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    27 1
    یعنی مجلس پیش بینی کرده که از دومیلیون نفر فقط حدود 75000 نفر سربازی را می خرند اگر به طور متوسط 40 میلیون تومان بگیریم و تقسیم بر درآمد 3000 میلیارد تومان بکنیم می شه فقط 75000 نفر پس تکلیف یک میلیون و نهصد هزار نفری که پول ندارند چی ؟
  • بی نام IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    15 9
    ما مشمولای زیر سی سال رو هم از این جریمه خوبا کنین
    • بی نام IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      8 5
      میترسم سردیت کنه عزیزم.. یعنی تخصصتون جو درست کردنه.. مبادا مشکلی از خلق الله حل بشه
    • بی نام IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      22 7
      میترسم سردیت کنه عزیزم.. مخصوصا دهه هفتادیا که لازمه براشون برن سربازی.. دهه شصتیا به ویژه کسایی که در بازه 60 تا 65 متولد شدن در بین متولدین سالهای بعد از انقلاب بیشترین میزان محرومیت رو تو این مملکت تجربه کردن چه توی دوران کودکیشون چه دوران مدرسه با اون میز و نیمکتهای شکسته.. دوره جوونیشونم که مصادف شد با ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد و تبدیل شد به سختترین ایام زندگیشون.. لطفا شما خودتونو با ما یکی نکنید
  • احسان A1 ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    14 16
    اونایی که مثلا تا دکترا پیش رفتن چی؟ من یه پزشکم که سه سال دیگه متخصص می شم؟ باید برم پادگان؟ :
    • بی نام IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      16 4
      من نمیگم شما برین خدمت ولی سئوالم اینه که نحوه خدمت کردن یه پزشک با یه سرباز صفر یکی هست عایا؟؟؟
    • بی نام IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      7 1
      شما حاضری از ویزیت 40000 تومنیت بگذری آقای متخصص که توقع داری با بقیه مردم یه جور بهت نگاه کنن؟؟
  • بی نام IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    10 2
    من دیگه حرفی ندارم
  • بی نام IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    10 2
    استخدام دولتی نشوند ؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    9 1
    آقا این یعنی چی؟ یعنی کسی که متولد 64 باشه و 11 سال غیبت داره ولی الان 29 سالش تموم شده و وارد 30 شده و در واقع توی سال 94 به سن 30 سالگی میرسه هم شامل طرح میشه یا نه؟ ایشون خیلی مبهم صحبت کردن بالاخره شرط سنوات غیبت هست یا شرط سنی؟
  • بی نام IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    10 1
    آقا درست و حسابی اعلام کنین از متولدین چه سالی به بعد که ملت تکلیفشونو بدونن.. بالاخره بالای 30 سال یا سنوات غیبت 10 سال؟ آخه کسی که 10 سال غیبت داره الان 28 سالشه نه 30 سال
  • بی نام A1 ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    11 1
    نشد یه دفعه کامل توضیح بدن، که این همه سوال مختلف تو ذهن آدم رژه نرن
  • ایرانی A1 ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    16 0
    دانشجویانی که سرباز فراری نیستند و سنشون به شرایط اعلام شده می خوره هم شامل این قانون میشن؟
    • بی نام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      5 9
      شما معافیت تحصیلی مگه نداری؟ پس دنبال چی هستی عایا؟؟؟ اگه دقت کنی اعلام شده بحث فروش سربازی مطرح نیست جریمست برای غائبین.. اوکی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • پژمان A1 ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    21 2
    آخه آدم اگه من 30میلیون پول داشتم که ازدواج میکردم
    • بی نام IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      17 1
      آقا کجا با 30 میلیون میتونی زن بگیری آدرس بده ما هم بریم بگیریم.. دلت خوشه هاااااااااا فقط 50 میلیون باید بدی پول پیش خونه بنده خدا
  • بی نام IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    7 1
    آقا یعنی ما 94 رو ملاک قرار بدیم 10 سال کم کنیم برای سن مشمولیت دیگه؟؟ با این حساب چرا اعلام نمیکنین متولدین 54 تا 64؟؟؟ والا فهمش برای مردم راحتتره.. خخخ
  • امیر US ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    33 0
    خوب اگر قراره خدماتی ندن مگه ما دیوونه ایم بریم سی میلیون بهشون بدیم؟ خوب تا الان پیچوندیم بعدش رو هم می پچونیم... :
    • بی نام IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      16 2
      من باهات موافقم البته.. البته اگر صرفا به بحث استخدام ختم بشه خیلی هم مهم نیست ولی بخواد وارد بحث گواهینامه و گذرنامه و بیمه و حقوق اولیه شهروندی بشه قطعا به قول شما دلیلی نداره که...
    • بی نام A1 ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      2 0
      موافقم
  • بی نام IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    4 1
    مبنا سال 94 هست برای محاسبه این 30 سال یا 93؟؟؟ یعنی متولد 63 به قبل یا 64؟
  • بی نام A1 ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    15 1
    واقعا شوخی است شاید ریاله، آخه از این بیش از 2 میلیون نفر مگر چند درصد پولدار هستند 5 درصد هم نیستند 100 هزار نفر هم نمی شوند تکلیف 1900000 نفری که پولدار نیستند و توان پرداخت ندارند چیست این طرح عدالتش کو ؟
  • بی نام RO ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    6 2
    ینی چی دقیقا؟ چرا مثل آدم توضیح شفاف نمیدن؟ ینی مثلا کسی که 30 سالشه و تا الان دانشجو بوده هم جزو اینا هس یا نه؟
    • بی نام IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      3 1
      شرط سنوات غیبت سر جاشه یعنی بالای 8 سال بنابراین پاسخ شما منفی هست متاسفانه
  • بی نام IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    15 2
    به ما می گفتند درس بخونیم آینده مان روشن است. درس خواندیم، رشته ی خوب، لیسانس، فوق، دکتری... از زندگی مان افتادیم، با مدرک حقوقمان زیر خط فقر شد، آینده مان که روشن نشد هیچ، ضرر هم کردیم و می کنیم. البته تبریک به این عزیزان، ما بخیل نیستیم که بخواهیم هموطنمان انرژی و وقت اش را تلف کند. اما کاش فکری به حال ما هم می شد. کاش قوانین به نفع همه تغییر می کرد.
    • بی نام IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      6 2
      خب حالا بر چه اساسی فکر میکنی کسی که مثل بنده از قشر متوسط جامعه هست فرض بر اینکه این مبلغو با بدبختی جور کنه و کارت قرمززززز بگیره آیندش روشن میشه والا من حاضرم یه بار دیگه برگردم به ده سال قبل و شرایط امروز شما رو داشته باشم.. تازه باید 10 سال دیگه کار کنم که 30 میلیونو پس بدم به صاحبش
  • بی نام US ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    10 0
    متولدین 1364 به قبل به شرط 10 سال غیبت، درسته عایا؟ بازم همون بازه 10 ساله ادوار قبلی منتها اینبار به جای عفو پرداخت جریمه در نظر گرفته شده
  • بی نام US ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    11 2
    فکر خوبیه به هر حال دیر یا زود باید متولدین 54 تا 64 معاف میشدن
  • اشکــــــان IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    5 2
    30میلیون؟بشمار
  • افشین IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    10 4
    چه عدالتی آخه اگه بخواهیم این همه پول بدیم میبریم سربازی راحت تره
  • محسن IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    21 5
    خیلی رقم بالاست. بی انصافی است.
  • احمد IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    17 3
    خدایا بعد از این همه مدت و این همه عذاب و بدبختی این رقم بالا چه بود . بازم که یک بن بست دیگه ایجاد شد . من اگه انقدر داشتم که با سر خدمت میرفتم.
  • بی نام A1 ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    13 11
    یعنی کسی که درس خونده و 30 سالشه به درد سربازی می خوره اما فراری نه من 28 سالمه و فراری نیستم و تا الان داشتم درس میخوندم به خدا قسم اگر به فراریها بها بدهید و کسانی که درس خوندند را فراموش کنید به هیچ عنوان سربازی نمی یام....هر کارم عشقتونو بکنید.
    • بی نام IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      12 0
      یه طرفه با قاضی نرو دوست عزیز، مگه شما رفتی سر کلاس نشستی ما حرفی زدیم؟؟؟ مگه شما رفتی گواهینامه و گذرنامه و پذیرش از فلان دانشگاه گرفتی ما حرفی زدیم؟؟؟ بعدم 30 میلیوووووووووووون تومن جریمه با کارت قرمز از نظر شما اسمش بها دادنه؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    20 1
    حتی در صورت پرداخت جریمه از برخی حقوق دیگر مثل کاندیداتوری شورای شهر، نمایندگی مجلس و استخدام دولت محروم خواهند بود. این یعنی تبعیض، یعنی شهروند درجه دو رسمی سال 82 که رایگان معافیت سنی داده شده از همه حقوق هم برخوردارند همچنین کسانی که سال 79 سربازی را خریدند خیلی ها استخدام دولتی هم شده اند
  • احد ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    11 3
    خدا خيرت بده من متولد ٥٩ هستم متاهل با كلي قسط و داستان ديگه ٣٠ ميليون داشتم مشكلي نداشتم ديگه اين عدد رو از كجا اوردين رو چه حسابي يعني به ازاي هر سال غيبت ٣ ميليون ؟ بعد سرباز فراري با سرباز غايب زمين تا آسمون فرق داره
  • بی نام A1 ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    خب اگه پول میگیرند پس چرا بازم از استخدام دولت و ... محرومند ؟ چه خبره تو این مملکت ؟ هم باید پول بدی هم بعدش یه چی طلبکاری ؟
    • بی نام IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
      14 2
      کاندیداتوری شورای شهر و نمایندگی مجلس مهم نیست اما عدم استخدام بی انصافیه اگر هم مسائل مهمتر مثل گذرنامه و گواهینامه رو شامل میشه که کلا پیشنهاد میکنم خودشونو خسته نکنن چون کسی پول نمیده با این شرایط
    • محمد A1 ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
      10 35
      خب پاشو برو خدمت که محروم نشی عزیز برادر.خدمت نرفتی یه چیز هم طلبکاری
    • آریا A1 ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
      13 2
      نه که استخدام ها زیادن جا نمونن .
    • بی نام A1 ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
      22 3
      یعنی چی؟ خدایی روی این طرح فکر هم کردید؟ 30 میلیون می گیرید و بعد هم با عدم اجازه برای کار دولتی و.... او را مادام العمر تحقیر می کنید؟
    • محمد A1 ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
      4 19
      چون خدمت نکرده اند
    • ایرانی عدالت برای همه IR ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      6 19
      قرار نیست همه امکانات این مملکت به کام دارا باشد و ندارها بروند بمیرند دوره قبل که سربازی رو می فروختند امار خودکشی سربازانی که در پادگانها به خاطر افسردگی ناشی از نداری و تحقیر بین دوستان و فامیل های دارایی که سربازیشان رو خریدند سر به فلک گذاشت اون اقایانی که این قانون خرید سربازی رو گذاشتند بفرمایند مسئول جان و خون این بندگان خدا کیست؟
    • بی نام IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      7 11
      خب عزیزم شما باید سربازیتو می رفتی، حالا اینطوری منتم سرت نبود
    • بی نام IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      10 15
      دوست عزیز و همه کسانی که لطف کردید و مثبت دادید، یه مقداری انصاف داشته باشید، شما توقع دارید هر کی دلش نخواست خدمت بره، نره، بعد براش قربونی هم بکشن، یه عده ای هم بودن که رفتن خدمت احتمالا از سر بیکاری و تفریح رفتن، عزیزای دل، کسایی که به هر دلیلی خدمت نرفتید، ما دو سال از بهترین زمان های عمرمونو رفتیم خدمت، منت هم سر کسی نداریم، واسه خودمون رفتیم، ولی مثل اینکه به جای اینکه طلب کار باشیم، به بعضیا بده کار هم شدیم
    • بی نام IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      9 1
      آقای ایرانی عدالت برای همه لطفا فرافکنی نکنید و به سبک بعضی از دولتمردان سابق آمار دروغ به مردم ندید، ضمنا کسی که با این توجیه دست به خودکشی میزنه به نظر من باید برای معافیت اعصاب و روان اقدام کنه و از اونجاییکه تعادل روانی نداره احتمال معاف شدنش زیاده.. استدلال شما مثل این میمونه که بگی هیچکس توی این شهر ماشین نخره چون ممکنه پسر همسایه از فرط حسادت خودکشی کنه؟؟؟
  • امیر A1 ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    به هر عنوان و شکلی بی عدالتیه
    • بی نام IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
      9 5
      نظر شخصی شماست اونهم صرفا به این دلیل که شامل خودت نمیشه یا قبلا رفتی خدمت یا در حال حاضر سربازی، بخیل نباشین لطفا، تنها قسمتی که انتقاد برانگیزه مبلغ جریمه هست که از رقم اعلام شده اولیه هم بالاتره و واقعا جای سئوال داره؟؟؟
    • بی نام IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      10 5
      به شماها باشه که نصف ملت ایرانو به بهانه های مختلف از لب تیغ می گذرونین، دریغا از ذره ای انسانیت
  • رمضان GB ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    این دیگر چه قانونی است دوباره داستان خرید خدمت سربازی پولدارها شروع شد . با وضعیت از فردا باید منتظر خالی شدن پادگانها کمبود سرباز که هم اکنون وجود هم داردباشیم.
    • بی نام IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
      11 2
      همچین گفتی پادگان خالی میشود که انگار همه مردم ایران راکفلر یا ولید بن طلال هستند که بتونند این پول را بدهند
    • بی نام IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
      10 4
      دلت خوشه ها.. بچه پولداز.. باید همه زندگیمونو بذاریم.. خواهشا دوباره بحث الکی راه نندازین بذارین مشکل 4 نفر حل بشه..
    • بی نام IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
      اصن تابلوئه که نگران وضعیت پادگانایی الان هیچ ربطی هم به حسادت نداره هااااااااااااا
    • بی نام A1 ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
      17 4
      خدايا اين كشور را از شر حسودان محافظت بفرما
    • بی نام IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
      4 17
      حسادت چیه دوست عزیز؟ ایشون کاملا داره درست میگه با این شرایط حق عده زیادی پایمال میشه,شما نمیری سربازی سرباز کم میشه مدت خدمت میشه 30 ماه به همین سادگی
    • بی نام A1 ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      7 5
      کسی که مثلا 5 میلیون یا بیشتر میتونه در ماه دربیاره، اگه بره سربازی صبح تا شب بیکار وایسه به نفع کشوره یا اینکه بره کار کنه و یه چرخ اقتصادی رو بگردونه؟
    • بی نام IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      3 0
      بی نام دوشنبه 6 بهمن 1393 02:14:00 چرا پیش داوری میکنی؟ همچین چیزی نیست، سقف زمانی دوره سربازی همین 24 ماهه و بیشتر از این هم نمیشه، ضمنا خیلی باید محاسبات آدم ضعیف باشه که فکر کنه اگر این 2 میلیون نفر که سالهاست از چرخه خدمت خارج شدن به هر دلیل نرن سربازی با مشکل کمبود سرباز مواجه میشیم.. الان متولدین 76 هم مشمول شدن بعد شما نگران سربازی نرفتن متولدین نیمه اول دهه شصت هستی؟؟؟
  • سعید A1 ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    5 9
    این قانون عملا باعث ایجاد طبقه اشراف تو جامعه میشه
    • بی نام IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      2 2
      حرف بی منطق نزنین خواهشا، این شانسی هست که بطور مساوی در اختیار تمام این 2 میلیون نفر که برخلاف گفته شما اکثرا از قشر متوسط جامعه هستند قرار گرفته، دفعه قبل هم یه همچین طرز فکر اشتباهی بود که باعث شد طرح فروش سربازی برای کلیه مشمولین کنسل بشه، چرا مردم باید جور شما رو بکشن آخه؟؟
  • بی نام A1 ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    22 3
    از کجا بیاریم 37 میلیون بدیم . یه چیز نشدنی تصویب کردند
  • بی نام US ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    خیلی از سرباز فراری ها از افراد محروم جامعه هستند که توانایی پرداخت این پول رو ندارند.
    • بی نام EU ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
      7 26
      خب تشریف می بردین خدمت اقای محروم
    • بی نام US ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
      6 30
      خب میخواستن برن
    • بی نام A1 ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
      22 2
      ماندارا چکار کنییم
    • بی نام RO ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
      5 0
      اتفاقا محروم های جامعه ما ساده تر از این حرف ها هستن... گرچه بابک زنجانی ثابت کرد سربازی رفتن هم چیز زیاد بدی نیست مهم اینه که چطور بهش نگاه کنی
    • محمد امین IR ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      6 8
      خوب برن خدمت مثل بقیه مردم که بهترین سال های زندگی شون را تو پادگان بودن درد جامعه ما اینا نیستن بلکه اونایی هستن که خدمت نمیرن و تو همه جا هم امتیاز دارند این یعنی رانت،فساد،بی عدالتی...
    • بی نام A1 ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      10 3
      مثل هميشه ابتدا همه ناله مي كنند كه پول نداريم ولي بعدا در ابتداي صف خريد مي تواني آنها را ببيني
    • بی نام IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      11 19
      دندشان نرم می خواستند بروند سربازی. وگرنه ما که دو سال رفتیم سربازی و بر همه سختیهایش صبر کردیم چیزی از آنها کم نداشتیم. عقلمان هم می رسید که وقتمان دارد تلف می شود. من در پادگان صفر یک بیش از دو هزار سرباز لیسانس و فوق لیسانس دیدم. بیش از 60 هم خدمتی های ما متاهل بودند و حتی برخی بچه دار . بسیاری از دانشگاه های خوب مانند شریف و علم و صنعت و صنعتی اصفهان و علوم پزشکی های معتبر. آنهایی که سربازی می روند به اندازه دیگران مشکل دارند و توانایی زیادی دارند که در دوسال سربازی می توانستند برای منافع شخصیشان از آنها استفاده کنند. از همه این ها گذشته به شرف تک تک روزهایی که سربازهای این مملکت خدمت می کنند ناحق است که کسی به راحتی معاف شود. اگر دست من بود جریمه اش را می کردم صد میلیون تومان.
    • بی نام IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      7 2
      بی نام دوشنبه 6 بهمن 1393 08:38:41 معلومه خیلی بهت فشار اومده عزیز جان، اولا دقت داشته باش که شما رفتی سربازی به مملکتت خدمت کردی و از این بابت هیچ منتی متوجه نه تنها این 2 میلیون نفر بلکه هیچ شهروند ایرانی دیگه ای نیست. ثانیا مقایسه دوره خدمت یک سرباز صفر با کسی که فوقق لیسانس داره از پایه غلط هست ثالثا شما در طول دوران تحصیلت اینقدر از امکانات علمی مملکت استفاده کردی که این چند ماه خدمت در مقابلش چیزی نیست ضمنا مثل اینکه شما خیلی وضع مالیت خوبه که 30 میلیون تومن برات پول نیست و میگی خیلی راحت معاف بشن، لطفا بیخودی جو درست نکن
    • بی نام IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      5 2
      دو سال رفتی سربازی بعد از امتیازاتش استفاده کردی مگه مردم بهت بدهکارن اینجوری صحبت میکنی مرد حسابی میرین دانشگاه دولتی با هزینه بیت المال درس میخونین طلبکارم هستین؟
  • امير A1 ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    13 4
    مبلغ و آيين نامه توسط ستاد كل تعيين ميشه نه مجلس ، چه خبره مگه ، قاتل كه نيستن
  • بی نام IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    9 6
    یعنی ما دهه شصتی ها که تا فوق لیسانس درس خوندیم و ازدواج کردیم به درد سربازی میخوریم؟ یعنی هر کی بیشتر تخلف کرده براش تسهیلات قايل می شین؟ با این وضع بیکاری تو جامعه و نبود شغل مناسب و درامد کم و گرونی و تورم اخه این انصافه؟ این چه برنامه برنامه ریزیه؟‍ کاش درس نخونده بودیم و بی سواد می موندیم و کار می کردیم که الان اینقدر با این قوانین اذیت نمی شدیم
    • بی نام IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      8 2
      30 میلیون پول زور دادن و گرفتن کارت قرمز و ادامه محرومیت اسمش تسهیلاته؟؟؟
    • امیر A1 ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
      1 3
      وقتی همه دوس دارن شامل بشن این دیگه جریمه نیست تسهیلاته جایزه قانون گریزیه به به مسولین زحمت میکشن
  • امین A1 ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    3 2
    حداقل از 28 سال به بالا حساب کنن که 10 سال از موعد اعزام گذاشته باشه چهطور از 20 سال حساب کردن و بهتره فارغ اتحصیلان تو این رنج سنی معاف کنن چون سن سنه
  • حسین A1 ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    12 1
    شرایطشو ستاد کل نیروهای مسلح تعیین میکنه، مبلغش زیاده
  • بی نام A1 ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    4 1
    فقط مجردها
  • بی نام A1 ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    8 1
    این قانون هنوز ایراداتی داره مثلا منظور از مجردها چیه؟
  • بی نام A1 ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    18 5
    30 میلیون ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این رقم را فقط پولدارها می توانند بدهند بقیه مردم 20 میلیون همه سرمایه زندگیشون هستش که سالها برای رهن خانه و یا کار و یا ازدواج پسنداز کرده اند....این رقم واقعا بی عدالتی است و کسی نمی تواند بدهد....
  • بی نام IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    7 3
    باید شفاف سازی بشه که دقیقا محرومیتها شامل چه مسائلی میشه؟ اگر قرار باشه علاوه بر بحث استخدام دولتی پاسپورت یا گواهینامه رانندگی هم ارائه نشه مطمئنا کسی دنبالش نمیره اونم با این مبلغ
  • بی نام IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    11 5
    كاش دنبال درس و اينا نرفته بوديم همون موقع ميرفتيم دنبال يه كاري هم وضعمون خوب بود هم ٢سال خدمت اجباري نداشتيم..
    • بی نام IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      6 2
      تو که راست میگی، حالا که رفتی و از امکانات استفاده کردی و مدرک گرفتی و خیالت راحت شده اومدی اینجا جوسازی میکنی
  • بی نام IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    5 0
    خبرآنلاین میشه لطف کنی یه مصاحبه با یکی از آقایون انجام بدی و راجع به سال تولد و موارد محرومیت مشمولین طرح شفاف سازی کنی، این متن خیلی مبهم هست
  • مجید A1 ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    10 3
    دو میلیون غایب هست . سه هزار میلیارد درامد میخوان با نفری سی میلیون فقط صدهزار نفر حداکثر مشکلشون حل میشه و یک میلیون و نهصد هزار نفر نمیتونند . با جریمه نفری سه میلیون مشکل یک میلیون نفر قطعا حل میشه و درامد تا شش هزار میلیارد میتونه بره بالا . سرباز فراری بی شغل و استخدام و بیمه و پاسپورت و گواهینامه چه جور سی تا چهل میلیون جریمه بعد ده سال محرومیت اجتماعی میتونه بدهد .؟؟؟؟؟ مگه فقط اقازاده باشه .
  • مهدی A1 ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    17 0
    یک بار برای همیشه باید مشکل سربازی حل بشه ، اون هم حرفه ای شدن سربازی هست.
  • بی نام A1 ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    16 1
    هیچ کس این مقدار پول رو نمیده. الان مردم دنبال این هستن که ببینن کدوم بانک هزار تومن سود بیشتر میده. سی میلیون تومن برای ی کارت بی مصرف ؟؟؟؟
  • بی نام IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    12 2
    قرار بود یه جوری تصویب بشه که نه سیخ بسوزه نه کباب ولی الان هم سیخ سوخت هم کباب.. هم بیاین پول بدین هم حق ادامه تحصیل و... نداشته باشین؟ مگه دیوونن ملت که همچین کاری کنن واقعا چه فکری کردین شماها؟؟؟
  • حامی A1 ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    4 3
    یکی به من بگه برای اونایی که پول دارند جرا باید قانون یه جور دیگه اجرا بشه آخه تا کی ؟
  • بی نام IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    4 4
    خب الان من یه مثال میزنم شما روشن بشی آقای نماینده.. فرض کن یه بنده خدایی الان نتونسته ادامه تحصیل بده و شغل درست و حسابی هم نداره با این تبصره هایی که شما گذاشتین مثلا محروم از ادامه تحصیل یا شغل دولتی خنده دار نیست که بیاد همچین رقم سنگینی رو پرداخت کنه؟؟
    • بی نام A1 ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
      2 0
      اشتباهی منفی دادم
  • سیامک IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    3 1
    یعنی در صورت تاهل 28 سال کافیه؟ اگه غیبت 10 سال نباشه چی؟ مثلا به غیبت 3 سال هم تعلق داره؟
    • بی نام A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      0 2
      منم همین سوالو دارم.شرایط سنی مهمه؟یا کسانی که تحصیل نکرده اند فقط؟
    • بی نام IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      2 0
      مسلما نه
  • بی نام IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    3 25
    همه باید سربازی برن. با این قوانین به کسایی ظلم میشه که دوسال از عمرشونو خدمت کرده اند.
    • بی نام IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      5 0
      این چه حرفیه آخه؟؟؟ کسی که رفته خدمت به مملکتش خدمت کرده و شخصا از امتیازات کارت پایان خدمتش برخوردار شده بنابراین منتی بر کسی نیست صمن اینکه اون غایب بخت برگشته ای که ده سال با محرومیت اجتماعی زندگی کرده ده برابر شما سختی کشیده لطفا اینو بفهمین
    • بی نام IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      8 1
      رونالدو رو ول کنین یکی بیاد غضنفرو یگیره.. خوبه والااااا.. همه دنبال اینن که سربازی حرفه ای بشه این بابا اومده میگه باااااااااید همه برن سربازی
  • بی نام RO ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    22 1
    بنده با 37 سال سن و 17 سال غیبت و داشتن همسر و دو فرزند نه این پول را دارم که بدهم ونه حتی توان پرداخت اقساطی ان رادارم .پس به زندگی در خفا خود ادامه میدهم.
  • علی A1 ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    10 0
    ما نفهمیدیم چکار دارن میکنن اخه 30000000 شوخیه مگه باو ترجیح میدم غایب باشم خیلی نامفهومه مگه نگفتن ده سال ایت میشه 28 ساله ها پس چی اینجا میگه فقط 30 سال به بالا مجرد یعنی چی
  • omid A1 ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    9 2
    ای بابا مگه چه خبره من سربازی نرفتم ولی اگه بهم سی میلیون بدن چهار سال سربازی میکنم
  • فرید A1 ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    4 7
    ای کاش قبلش یک استعلام از اداره گذرنامه بگیرن..چرا؟؟ چون خیلیاشون سالها با کارت جعلی پایان خدمت جعلی پاسپورت گرفتن و هرجایی دلشون خواسته رفتن.حالا هم پول میدن میخرن راحت..هیشکی به هیشکی... اگه خواستین من چند نفرشونو میشناسم ....بدم نمیاد حالشونو بگیرم.
    • بی نام IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      9 3
      خخخ.. معلومه فیلم اکشن زیاد میبینی.. یعنی واقعا فکر میکنی گذرنامه جعلی گرفتن و رد شدن از مرز اینقدر راحته؟؟ ضمنا مملکت صاحب داره شما سرت به کار خودت باشه
  • فرزند ملت IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    10 1
    مبلغ واقعا زیاد است این قانون کی اجرایی میشه؟
    • بی نام IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      7 0
      لایحه بودجست دیگه بعنی از 94/1 تا 94/12
  • حامد A1 ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    15 0
    سى ميليون تومان؟ سى و هفت سال سن و با دو تا بچه و مستاجرى و درآمد بخور و نمير از كجا بيارم؟ اون موقع هم كه پانصد هزار تومان ميفروختند هم نداشتم و الان هم ندارم
  • علی از کاشان IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    3 15
    به نظر من این کار خوبی نیست که یکی با پول کارت معافیت رو باپول بخره اینطور حق دیگران ضایع میشه
    • بی نام IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      9 2
      باشه شما خوبی. به نظر منم کار خوبی نیست که یکی به خاطر نداشتن کارت 10 سال از همه حقوق شهروندی حتی ادامه تحصیل در دانشگاه محروم بشه. ضمنا عنایت داشته باشید که اون کارتی که مد نظر شماست کارت معافیت نیست دل انگیز کارت قرمزه توام با محرومیت. اصلا دلیل اینکه معافیت تصویب نشد هم همین سر و صداهایی بود که امثال شما راه انداختید
  • مرضیه ستوده CA ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    1 12
    با اجازه: مبارزه با بی سوادی سرباز فراری ها درست نیست. سرباز های فراری درست است.
    • بی نام IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      11 2
      چی شده؟؟؟ خواهر شما تو این تاپیک چکار میکنی؟؟؟ شما که کلا تو این ممکلت حالشو میبرین هر چی سختیه مال آقایونه
  • بی نام A1 ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    9 2
    استخدام دولت چیه آخه؟ مگه آدم 40 ساله رو دولت استخدام میکنه؟ خداوکیلی انصاف نیست این مبلغ. 10 سال دیگه هم روی این 22 سال صبر میکنم ولی این پول رو یه چیزی میذارم روش بلاخره یه سرپناه واسه زن و بچم تهیه میکنم.پول خارج رفتن هم ندارم که نگران باشم.
  • قلی خان RU ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    6 3
    بابا لااقل فکر قشر ضعیف جامعه روهم میکردین این که خرید سربازی شد دوباره به نفع پولدارها
  • بی نام A1 ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    6 3
    آقای ریس جمهور بنده سال 89 فارغ التحصیل شدم.اگر از همان سال مشغول کار باشم اونم تازه با کلی واسطه و منت سال 8990 ماهی 500.000 سال 9091 ماهی 600.000 سال 9192 ماهی 800.000 سال 9293 ماهی 1.000.000 تومان درامد داشته باشم و در طول این مدت فقط پس انداز کرده باشم میشه مبلغ 34.000.000 تومان بعد از 4 سال حالا با این مبلغ، یه شغل کوچک در حد خودم ایجاد کنم ، به فکر مسکن باشم، ازدواج یا خرید خدمت سربازی ؟؟؟
    • بی نام IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      2 0
      آخه شما که سال 89 فارغ التحصیل شدی که اصلا مشمول این مصوبه نمیشی برادر؟؟؟
  • بی نام A1 ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    2 4
    آقای ریس جمهور بنده سال 89 فارغ التحصیل شدم.اگر از همان سال مشغول کار باشم اونم تازه با کلی واسطه و منت سال 8990 ماهی 500.000 سال 9091 ماهی 600.000 سال 9192 ماهی 800.000 سال 9293 ماهی 1.000.000 تومان درامد داشته باشم و در طول این مدت فقط پس انداز کرده باشم میشه مبلغ 34.000.000 تومان بعد از 4 سال حالا با این مبلغ، یه شغل کوچک در حد خودم ایجاد کنم ، به فکر مسکن باشم، ازدواج یا خرید خدمت سربازی ؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    12 0
    جوانها وقتی سربازی میرفتن که میدونستن بعد از تمام شدنش شغلی دارن و آینده تا حدودی مشخص بود .اما حالا بعد ازکلی صرف وقت برای سالها درس خواندن هیچ امیدی نیست چرا باید برن سربازی؟
  • بی نام A1 ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    2 4
    اونی که تو کمیته هستش مگه داره 15 میلیون بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بعضی ها هم هستند که تو کمیته هستند و ندارند که 30 بدند نتیجه فقط پولدار ها می تونند از این قانون استفاده کنند.
  • بهنام بچه خوی A1 ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    11 0
    سربازی رو حرفه ای کنید من قول میدهم درصد قابل توجهی از دغدغه های نیروهای مسلح، خانواده ها، جوانان ،جامعه وحاکمیت برطرف شود. سربازی حرفه ای یعنی نیروی کارآمد و کاربلد و افزایش بهره وری برای نیروهای مسلح. جوانی که خدمت اجباری ندارد میتواند دوسال زود تر وارد بازار کار شده و کسب درآمد داشته و به تولید کمک کند و از طرفی با بهبود شرایط اقتصادی خود میتواند زودتر ازدواج کرده و خود را از انبوه آسیب ها و گناهان حفظ کرده و در عین حال فرزند آوری داشته باشد. حرف زیاد هست و مجال کم. پس خلاصه میگویم سربازی حرفه ای یعنی یک تیر و چند نشان
  • بی نام A1 ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    5 1
    از مزایای بی پولی سیستم
  • بی نام IR ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    14 1
    از کجا بیارم بدم؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ندارم میفهمی؟ نددددداااااااررررررممممممم
  • س.ع A1 ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    10 0
    این قضیه هیچ ربطی به کاهش شدید قیمت نفت و کمبود بودجه در سال ۹۴ ندارد
  • بی نام IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    13 2
    سلام خدمت نمایندگان محترم آقایان این چه مدل قانونگذاری است؟ بنده 34 ساله هستم. علی القائده دیگر نمی توانم استخدام دولت شوم ولی این محرومیت ها که همچنان ادامه دارد پس چرا باید پولی پرداخت شود؟ چند سال پیش بدون دریافت مبلغی متولدین قبل از 55 معاف شدند و حالا هم باید پول بدهند هم کارت رنگ متفاوت بگیرند؟ خیلی باحال هستید به خدا. نظام وظیفه بخشیده آقایون نمی بخشند
  • بی نام A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    4 1
    اونهایی که دو سال سربازی نرفتن چقدر دست مزد گرفتن و چرا اونهایی که سالهای محرومیت بیشتری داشتن باید پول بیشتری پرداخت کنند
  • محمد IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    5 1
    کاش یه خبرنگار پیدا می شد می پرسید، این توضیحات که مربوط به سربازان غایب هستش. حالا اینها که بالای سی هستند و یک بار سربازی رفتند و فرار کردند چی؟ چون به اونها هم می گند سرباز فراری. اونها می تونند خدمت رو بخرند یا به قول اقایان جریمه ش رو پرداخت کنند؟
  • خانم اقتصادی A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    9 1
    خوب ازینا بگیرین بریزین تو جیب این سربازای بدبخت که حداقل یه امیدی واسه خدمت کردن داشته باشن نه که باز بره تو جیب این دولت به نظرم 10 میلیون سربازی بفروشن هرکی داره بخره نداره بره با حقوق 1 تومن خدمت کنه اینجوری خیلی عادلانه میشه من نمیدونم این وزیر اقتصادو کی انتخاب کرده یکم فکر کنی بد نیست بخدا........
    • بی نام IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
      2 1
      شرمنده قبلا براش کیسه دوخته شده دیگه جیزی نیست که تو جیب کس دیگه ای بریزن
  • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    7 2
    سلام دوستان توجه داشته باشید که افرادی که بالای 30سال سن دارند و الان جریمه بالای 30میلیونی پرداخت میکنند مثال ان در موردشان صدق میکند که هم پیاز را خوردند هم کتک خوردند و هم پول را دادند.....به عبارتی هم محروم اجتماعی بودند هم باسترس زندگی میگذراندند هم جریمه میدهند مثل من که 37 سال سن دارم و اگر خدمت نرفتم بخاطر فقرشدید ان زمان و بیماری پدر و مادر و مصیبت کشیده جنگ بودیم
  • بی نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    10 1
    به نظر شما واقعا یک فرد 30 ساله که به هر علتی نتونسته به خدمت سربازی بره باید سالانه چقدر درآمد داشته باشد که از خرج زندگی و زن و بچه منها کنه و 30 میلیون تومان پس انداز داشته باشه ؟ لطفا کمی منظقی و از روی درآمد واقعی اکثریت جامعه قضاوت کنیم نه فقط درآمد افراد خاص
  • بی نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    13 2
    شما که میخواستید محرومیت ادامه داشته باشه لااقل نرخ پایین تری تصویب میکردید
  • بی نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    18 1
    اولا اینکه خود مجلس درآمد را حدود 3000 میلیارد تومان براورد کرده، یعنی اگر حداقل 30 میلیون تومان برای هرفرد، تعداد افراد می شود حدود 100 هزار نفر یعنی خود مجلس هم می داند که با این قیمت، حداکثر 100 هزار نفر استقبال خواهد کرد. دوما کسی که سالها محرومیت کشیده، چطور باید این مبلغ را پرداخت کند ؟ همه که پولدار و آقازاده نیستند. سوما هم جریمه دریافت کنند و هم محرومیت هایی ادامه داشته باشد، این ایجاد شهروند درجه 2 در جامعه است و با حقوق بشر تناقض دارد. خلاصه کلام آنکه اگر بدنبال آن هستید که این دو میلیون نفر تعیین تکلیف شوند، با این رقم غیر ممکن است و نهایتا 50 تا 100 هزار نفر خواهند خرید و مابقی دوباره همان مشکل گذشته را خواهند داشت. پس تا دیر نشده به فکر کاهش رقم آن باشید. والسلام
    • احمد IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      3 2
      واقعا فکر کردید این مرفهین بی درد به فکر مردم هستن؟به خدا قسم اگه توی این قضیه حتی یک درصد هم به فکر مردم بوده باشن,فقط فقط کسری بودجه مطرح است ولا غیر,هر کسی هم این پول رو بده به نظر من عقل درست حسابی نداره.
    • بی نام IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
      2 0
      بستگی به این داره که شما عاقل بودن رو در این ببینی که تا 50 سالگی قاچاقی زندگی کنی یا نه حتی شده با بدبختی این مبلغو جور کنی و دوباره به زندگی عادی برگردی، شما اگر واقعا درگیر مشکلاتی که این جماعت باهاش دست و پنجه نرم میکنن باشی اینقدر راحت نمیگی هر کسی که پول بده....
  • بی نام US ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    6 14
    جزئیات طرح هم اعلام شده خبرآنلاین، ظاهرا در نهایت بالای 8 سال غیبت قطعی شد.. کارت هم از نوع قرمز هست که به معنای محرومیت از برخی خدمات خاص شهروندی هست.. رقم هم همون 30 میلیون تومان و به ازای هر 1 سال اضافه شدن به مدت غیبت 1 میلیون تومان به مبلغ جریمه اضافه میشه ضمن اینکه تخفیفات مندرج در خبر بالا هم سر جاش هست.. البته مبلغ یه مقدار برای قشر متوسط بالاست ولی بازم خدا پدر و مادر مسببینش رو بیامرزه که یه راهی پیش پای این جماعت گذاشتن چون بدون اغراق بیشتز از 10 ساله که زندگی نرمال نداشتن
  • aryan A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    26 1
    طبق مصوبه مجلس ترکیه افراد بالای 28 سال می توانند در ازای پرداخت 18 هزار لیر 27 میلیون تومان بدون محدودیت از انجام خدمت سربازی معاف شوند. در حالی که حقوق یک کارگر ماهیانه 3000 لیر می باشد. یعنی معادل 6 ماه حقوق کارگر سربازی را می فروشند در کشور ما نمایندگان مجلس به خوبی واقف هستند که حقوق یک کارگر 740 هزار تومان است. و قیمت پیشنهادی برای فروش سربازی برای افراد 30 سال به بالا با حداقل 10 سال محرومیت اجتماعی 30 میلیون تومان است یعنی معادل 40 ماه حقوق یک کارگر ساده است. آن هم در صورت پرداخت پول باز هم نصف محرومیت های اجتماعی پا برجا خواهد بود.
  • مهدی RO ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    11 0
    جای 30 میلیون 300 میلیون کنار گذاشتم طرف گفت من خواجه ام ازش پرسیدن چند تا بچه داری
    • بی نام IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      12 3
      خواجه باشه که معافیت پزشکی بهش میدن.. خخخخخ
  • سیا A1 ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    18 3
    خنده داره هم پول بدی هم محروم بشی.والا من شش سالی دیر سربازی کردم درتمام دوران غیبتم بیمه داشتم و سر کار بودم.این وکلای مجلس گویا در ایران زندگی نمیکنند.این قانون تنها برای آقازاده هایی مناسب است که قصد مهاجرت دارن و لنگ پاسپورت هستن.
    • بی نام RO ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
      0 5
      آق زبله رو
  • متاهل بدبخت IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    7 1
    سلام لطفا رهبری معظم انقلاب کمکمون کنین قیمت خیلی بالاست
  • بی نام US ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    4 2
    زرشك . . . 35 ميليون بدي كارت قرمز اعصاب روان بگيري . آقا همه تا دير نشده برين دفترچه پست كنيد متاهل سه ماه كم هر بچه دو ماه تا 22 بهمن عفو فراري . بيمه ميشي . كارت درست ميگيري . نصف روز شهر خودتي . خقوق چنر غاز ميدند و غذا و لباس . اين پول هم اگه داري بزار بانك ماهي 700 سود بگير يا بازار دوبل . حضرات برن سه هزار ميليارد را خواب بينند . سوال : طرف اول فروردين55 است بايد سقف جريمه 37 ميليون را بدهد كه اگه 29 اسفند 54 بود معاف بي جريمه . اين ديگه جوكه . . . .
    • بی نام IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
      1 1
      جو نده دوست غزیز، این کارت قرمز ربطی به معافیت پزشکی نداره اگر خبرهای رو خونده باشی عنوان شده که کارت قرمز رنگی که... در حالیکه برخلاف تصور شما عنوان این کارت همون معافیت زمان صلح هست و رنگ قرمزش به معنای اینکه شما احیانا مشکل اعصاب و روان داری نیست و محرومیتهایی که ازش صحبت شده هم با اون کارت قرمز که طرف حتی نمیتونه گواهینامه بگیره هم کاملا متفاوت هست
  • مهرداد A1 ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    5 0
    باز اگه ميومدن ميگفتن فروش خدمت سربازي ٣٠ مليون ادم نميسوخت نه براي كسي كه ١٠ سال از خدمتش گذشته كه من مطمئنم پدرش تو اين ١٠ سال در اومده بابا بياين يه قيمت معقول بگين بزاريد مشكل اين جماعت حل بشه
  • بی نام A1 ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    2 0
    منی که متاهل هستم دوتا فرزند دارم چقدر باید بدم
  • siamak IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    2 0
    من 31 ساله هستم.مجردم.هشت سال و شش ماهه که فارغ التحصیل شدم با مدرک کاردانی.شامل من میشه یا نه بالاخره؟
    • بی نام IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
      2 0
      بله شما میتونی دوست عزیز هم سنت بالای 30 هست هم 8 سال غیبت داری
  • علي A1 ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    8 2
    خودشونو خسته نكنن،كسي برا شهروند درجه دو شدن پول نميده
  • حسین RS ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    6 1
    خیلی جالبه..20میلیون شد 30 میلیون..استخدام دولتی هم نداریم..خب چه کاریه..اون کسی که کاره آزاد میکنه مگه دیوانست از این پولا بده..همزمان با پایین آمدن قیمت نفت تلورانس قیمت سربازی میره بالا اونم بدون استخدام...این معنیش باجه
    • بی نام IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
      4 1
      اینجوریم که شما میگی نیست اتفاقا من که کارم آزاده تنها موردی که برام مهمه موارد حیاتی مثل پاسپورت و گواهینامه و بیمه هست وگرنه ما رو چه به کاندیداتوری و ریاست جمهوری؟؟؟؟؟
  • llllp A1 ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    6 1
    اگر گواهینامه ندن پاسپورت ندن من که سه هزارتومانم نمیده مگه دیوانه شدم اگر گواهینامه و پاسپورت بدن میشه یه کاری کرد حالا اگر فقط کار دولتی باشه کی کار دولتی خواسته
  • صادق IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 2
    واقعا شرم آوره تمامش سیاست بازیه برای اون عده ای که خودشون میخوان دیگه همه میدونن دولت دلش به حال کسی نمیسوزه همش سیا بازیه آخر بی انصافیه به خدا
  • حسین IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    6 0
    اینکه تکلیف سرباران غایب را مشخص می کننئ خیلی هم خوب است. کسی که هشت سال از حقوق شهروندی محروم بوذهو ذیگه باید کاری کنند که بتواند به زندگی عادی برگردد
  • بی نام A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    10 3
    این قانونو چرا تا حالا نیاوردن؟؟؟؟ چون تا حالا بحث کارتای جعلیه فوتبالیستا وسط نبود. اینو آوردن یه تبصره واس اونا بشه نه واس ما بدبخت بیچاره ها آره برادر من این دولت دلش واس ملت نسوخته یا همرو ببخشن یا اون مرفهین بی دردم برن مثل بقیه خدمت کنن
    • بی نام IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
      3 0
      شماها مثل اینکه مرغتون 1 پا داره.. بابا هزار بار گفتین هزار بار جواب داده شد.. اولا اون فوتبالیستایی که مد نظر شما هستن از لحاظ سنی شرایطشون به این طرح نمیخوره در ثانی حکم قضایی براشون صادر شده و اصلا نمیتونن از این طرح استفاده کنن
  • حسن A1 ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    38 0
    مردم رو مسخره کردن . با این همه پولی هم که میخوان بگیرن به ما کارت قرمز بدن و از بعضی امتیازها محروم . من که بیکارم 30 میلیون از کجا بیارم؟ خدا شاهده با این تصمیمی که مجلس و دولت گرفتن دیگه تو هیچ انتخاباتی شرکت نمیکنم و خانوادم و بقیه رو هم ترغیب میکنم که رای ندن. سربازی هم نمیرم. جواب تحریم کردن جوونای بد بختی مثل من حداقلش همینه.
    • بی نام IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
      1 15
      من نظر شما رو نقض کنم اما مطمئنم که اگر 10 میلیون هم تصویب کنن باز یه عده هستن که میگن چرا نشد 1 میلیون.. کلا اینکه یه رقم منطقی تصویب بشه که عده بیشتری امکان پرداختشو داشته باشن خیلی خوبه ولی راضی کردن همه غیر ممکنه دوست عزیز
  • بی نام IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 5
    من بعد ازخواندن خبر و کامنت ها به یک نتیجه رسیدم .پول حلال مشکلاته با پول همه چی رو میشه خرید .همه چی از جمله سربازی رو . پول داشته باش کوفت داشته باش . پول داشته باش سر سبیل شاه نقاره بزن
  • ebrahim. A1 ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    1 2
    بسیار عالیه.
  • بی نام IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    7 1
    چرا اینکار میکنین .همه غایبان رو در دادگاه صحرایی محاکمه و همانجا اعدام بفرمایید . دردش کمتره
    • بی نام IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
      7 0
      متاسفم برای افرادی که ذره ای انسانیت توی وجودشون نیست
  • بی نام IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    6 0
    من که ۲سال خدمت کردم .اما این قانون که بازم محرومیت داره یعنی بعداز جریمه شدن باز محروم میشن چه فرقی داره با نداشتن کارت. اونم کارت قرمز؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    7 2
    یک طرف تا 22 بهمن عفو دادند 21 ماه . از طرف دیگه تکلیف فروش معلوم نیست . دفترچه نفرستیم شاید کارت قرمز و جریمه سی میلیونی تصویب شه که دو ریال ارزش نداره . باید با شش ماه اضافه و دادگاه بریم 24 ماه خدمت . اگه هم دفترچه بفرستیم خوب از روال غایب در میاییم یا برگه اعزام میاد یا تو کمیسیون پزشکی راه بی بازگشت داریم . بلا تکلیف شدیم . تو رو خدا از ستاد بپرسین چیکار کنیم که لا اقل عفو را از دست ندیم اگه شد هم بخریم . چون مشمول غایب بالا ده سال خود معرف یک روز هم بره پادگان غیبتش صفر میشه . تو کمیسیون پزشکی هم بره که گیره تا تکلیفش معلوم شه . خود اپراتور نظام وظیفه هم نمیدونست . میگه هر کار دوس داری بکن . یعنی چی آخه ؟ گرفتاریم به علی قسم .
  • محمد A1 ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    4 1
    اقا این قانون تصویب شده یا نه؟؟؟؟
    • بی نام IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
      3 0
      تصویب که شد ولی اینقدر ضد و نقیض مصاحبه کردن بالاخره ملت متوجه نشدن که شرط غیبت 8 سال هست یا 10 سال؟؟؟ و اگر اینطوره پس بحث 30 سال چیه این وسط؟؟؟ مگه نه اینکه کسی که 10 سال غیبت داره 28 سالشه الان؟؟؟
  • بی نام IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    1 0
    بعدا یه سوالی این کلمه جریمه با خرید چه فرقی داشت؟ عجب
  • بی نام IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    2 0
    جوون بیکار با محرومیت حقوق اجتماعی برای نرفتن به خدمت مقدس سربازی این همه پولو از کجا بیاره آخه اونم تازه کارت قرمز بگیره که باز یه سری محرومیت ها براش باقی بمونهما منتظر لطف و پدری رهبر عزیزمون هستیم که مشکل این دو میلیون نفرو با عطوفت ولاییش حل کنه ان شا الله
  • کاوه A1 ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    1 0
    توجه توجه اینجا گفته سربازان فراری بالای 30 سال مجرد یعنی این خبر و این قسمت مختص سربازانیه که رفتن خدمت و فرار کردن و الان بالای 30 سالشونه بدون شرط سالهای غیبت 30 میلیون جریمه میشوند و خدمت نمیروند غایبین و متاهلین محترم در بخش دیگری از مصوبات که بعدن اعلام خواهد شد دنبال جواب سوالات خود باشید که شاید مبلغ جریمش کمتر باشه و کارت معافیتش قرمز نباشه این مخصوص فراریهاست
  • بی نام A1 ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
    7 0
    دوستان من معنی جریمه رو نفهمیدم یعنی ما وقتی به دنیا اومدیم فراری بودیم که باید از روز اول سالی 1میلیون بدیم یا اگه جرمی اتفاق افتاده باید از بعدش محاسبه بشه؟بعد کسی که 19 سال محرومیت کشیده باید بیشتر از کسی که 8 سال کشیده پول بده؟کسی که 45 سال داشته باشه 45 میلیون و کسی که 30 سال داره 30 میلیون خب اون بنده یخدایی که 45 سال کشیده 5 سال دیگه رو هم خب میکشه 45 میلیون هم تو پنج سال باهاش حال میکنه 50 سال هم معاف میشهکلا همه چیزو برعکس براورد کردن نمیدونم والله.کاش کلا یه فکری اساسی و بنیادی میکردن که چرا و به چه دلیل 5 میلیون نیروی جوان از خدمت فراری هستن و میل به خدمت ندارن ؟؟؟
  • بی نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    2 0
    یکی نیست بگه اونی که خدمت نرفته از همه چی محروم بوده حالا چطور 30 میلیون بیاره؟
  • سرخوش EU ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    4 0
    سلام والا یک ماشین به زوووووور خریدم زن دارم بچه دارم ۲۹ سالم اون ماشین رو میفروشم میذارم روش سربازیم رو می خرم بچه مایه دار کجا بود هی جو بدید شماها مجرد بودید رفتید یکم انسانیت خوب گواهی نامه و .... چیز دیگه هم ندارم تا کی باید مثل افغانی ها زندگی کنیم ؟؟؟ واقعا شما ها که مخالف هستید ؟ از چی ناراحت هستید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    4 0
    اون کارت قرمز خوشگل اعصاب و روان ارزونی خودشون . سی میلیون هم تو جیب خودمون . دو میلیون غایب بالا سی سال و اکثرا معاف رزم و زن و بچه دار و نصف روز خدمت کج و کوله تو شهر خدمتی به هیچ دردی نمیخورند جز هزینه سربار 6 میلیونی هر سرباز به گفته سردار . فکر کنم دوازده هزار میلیارد تومن هزینه اینها میشه حالا زرنگن میخوان سه هزار میلیارد یا بیشتر سود کنند
  • سعيد IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    4 0
    آقا گرونه. خيلي گرونه. ميفهمي؟ گروووووون
    • بی نام A1 ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
      4 0
      آقایون برای یکبار هم به شده قسمت جیب خودشان رو نبینن وجیب مردمی که ده پانزده سال محروم بودن رو ببینن خواهشن دقت کنن وخدا رو فراموش نشه بین ده تا پانزده میلیون منطقی تره با تشکر و سپاس ما همه ایرانی هستیم پس ایرانی تصمیم بگیرید.