ایرنا نوشت:

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ گفت: دانش صلح‌آمیز هسته‌ای از سرمایه‌های عظیم ملت ایران است و از این حق مسلم خود عقب نشینی نمی‌کنیم.

به گزارش ایرنا، علاءالدین بروجردی روز دوشنبه در همایش تجلیل از بسیجیان نمونه استان البرز که در دانشگاه آزاد اسلامی کرج برگزار شد، افزود: ایران اسلامی به جهانیان ثابت کرده است که به دنبال سوء استفاده از دانش هسته‌ای نیست.

وی بیان کرد: ایستادگی ملت ایران در مقابل قدرت‌های جهانی در مذاکرات هسته‌ای نشان از اقتدار این ملت و نظام اسلامی دارد.

بروجردی گفت: امروز وضعیت ایران در این مذاکرات با ۱۰ سال گذشته متفاوت است زیرا اقتدار میهن اسلامی به برکت پشتوانه مردمی و بسیج بیشتر شده است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: عده‌ای می‌گویند ایستادگی برای کسب نتیجه دلخواه تنها به تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی دامن زده است اما باید گفت، چه تضمینی وجود دارد که عقب‌نشینی خانه آخر اهداف آمریکا باشد؟

وی ادامه داد: تجربه ثابت کرده که زیاده‌خواهی آمریکا حدی ندارد، اگر امروز ما از این حق مسلم خود صرف نظر کنیم در آینده باید از بسیاری از خواسته‌ها و مواضع مشروع خود نیز چشم‌پوشی کنیم.

بروجردی تاکید کرد: ایستادگی مهم‌ترین راهبرد در پیشبرد اهداف مذاکرات به شمار می‌رود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز ملت مسلمان ایران با انسجام ملی و تدابیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب توانسته از خواسته‌های مشروع خود در مقابل آمریکا دفاع کند.

وی تاکید کرد: آمریکا باید بداند که مردم انقلابی ایران به هیچ قیمتی از موضع انقلابی خود در مسیر کسب دانش صلح‌آمیز هسته‌ای کوتاه نمی‌آیند و همه مشکلات و تحریم‌ها را برای تحقق این مهم به جان می‌خرند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت و جایگاه بسیج اشاره کرد و گفت: بسیج یادگار جاودانه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است، یادگاری که پس از ۳۵ سال همچنان با قدرت و عظمت به اهداف این نظام پایبند بوده و پیوند خود را با آرمان‌های انقلاب حفظ کرده است.

بروجردی با اشاره به بیانات گوهربار امام راحل (ره) در خصوص جایگاه بسیج گفت: تشکیل بسیج در ایران از برکات خداوند است و باید قدر جایگاه والای بسیج را بدانیم.

وی تاکید کرد: امروز فرهنگ بسیجی در اقصی نقاط کشور ریشه دوانده و حتی این تفکر به خارج از مرزهای جغرافیایی ایران گسترش یافته است.

بروجردی اضافه کرد: بهره‌گیری از تفکر بسیجی عامل پیروزی حزب‌الله لبنان در مقابل رژیم صهیونیستی شد، پیروزی که تنها با قدرت ایمان و توکل بر قدرت الهی به دست آمد.

در این آیین یک روزه از تعدادی از بسیجیان نمونه استان البرز تجلیل شد.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386903

برچسب‌ها