ایرنا نوشت:

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: تعداد قابل توجه کودکان کار و خیابانی و متکدیان به صورت شبکه‌ای برای گروه‌ها کارهای اقتصادی انجام می‌دهند که بر اساس آمار کارشناسان دستمزد یک کودک کار دریک روز، بیش از چهار برابر حقوق روزانه یک فرد است.

همایون هاشمی یکشنبه در هشتمین همایش علمی کاربردی معاونین پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی کشور درشیراز بیان کرد: در بررسی‌های انجام شده ۸۶ درصد کودکان خیابانی و متکدیان در کشور بومی نیستند و از کشورهای افغانستان و پاکستان به شهرهای مختلف ایران مهاجرت کردند.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد کودکان خیابانی و متکدیان در کشور دارای ولی قهری و غیرموثر هستند افزود: اعتیاد، طلاق، فقر و احساسی کار کردن مردم علت افزایش تکدی گر در کشور است که باید در زمینه آگاهی بخشی جامعه در این زمینه فعالیت‌های موثری انجام شود.

هاشمی اظهارداشت: در سال گذشته تعداد پنج هزار و ۱۰۰ نفر از کودکان کار و خیابانی را در کشور ساماندهی کردیم که پیش‌بینی می‌شود این میزان تا پایان امسال به ۱۵ هزار نفر برسد.

وی اضافه کرد: بر این اساس در شش ماه اول امسال نیز در شهر تهران دو هزار و ۵۰۰ کارتن‌خواب، معتاد پر خطر و افراد بی خانمان ساماندهی شدند.

رییس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: برای جمع آوری و ساماندهی افراد پر خطر در جامعه کم‌کاری دستگاه‌های دیگر بر سازمان بهزیستی متحمل شده است که در این زمینه کمپی برای جمع‌آوری و آسیب‌شناسی کودکان خیابانی و متکدی‌گران راه‌اندازی شده است.

هاشمی عنوان کرد: استان فارس در بحث کودکان خیابانی جزو پنج استان برتر کشور است که پهناوری و گستردگی، توریست‌پذیر بودن و محور ارتباطی چند استان در جنوب کشور از دلایل وجود کودکان خیابانی و متکدی گران در این استان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در بحث مناسب‌سازی ویژه معلولان و سالمندان اقدامات خوبی در کشور انجام شده است که استان فارس در این زمینه جزو استان‌های پیشگام است.

مدیر کل بهزیستی استان فارس هم گفت: ۶۸ درصد از کودکان کار و خیابانی در استان فارس از اتباع خارجی افغانی هستند.

مرتضی موسوی بیان کرد: در شش ماه اول امسال ۱۷۶ نفر کودکان کار و خیابانی در استان فارس ساماندهی شده‌اند که ۷۲ درصد از آن‌ها دارای والدین، ۶۸ درصد افاغنه و ۶۰ درصد زیر ۱۴ سال است.

وی با بیان اینکه شورای ساماندهی کودکان کار و متکدی‌گران در استان فعال است افزود: امسال یک میلیارد تومان اعتبار برای هدایت و ایجاد شرایط تحصیل کودکان کار و خیابانی بازمانده از تحصیل استان فارس اختصاص یافته است.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    80 1
    باید مثل تبریز به گداها کمک نکرد چون همشون مافیا دارند و سازمان دهی دارند و گرنه انسان با عزت که گدایی نمیکنه
    • بی نام IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
      5 0
      انسان باعزت گدائی نبایدبکندولی انسان باعزتی که ازبد زمانه بیعزت شده چی؟
    • بی نام A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
      0 1
      نمی شه برای همه این شکلی فکر کرد.پس چرا امامان ما به همه گدایان کمک می کردند
  • بی نام IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    9 1
    من به هیچ وجه به گدا پول نمیدم: بچه باشه یا پیر. شیک یا ژولیده یا هرچی. صدقه و خمس و زکات رو جمع می‌کنم و با اجازه دفتر مرجعیت به نیازمندانی که می‌شناسم میدم. تعداد نیازمندان واقعی دور و برم اینقدر زیاده که گاهی گریه‌ام میگیره. نوبت به گداها نمیرسه.
  • با سلام EU ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
    7 0
    در 880 سال پیش در نیشابور نیز تکدی گری ممنوع بوده است اول به فرد می گفتند مسکینی یا گرسنه ای یا مریضی .....واگر هیچدلیلی نداشت او را به باد کتک می گرفتند
  • رزمنده دوران دفاع مقدس IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    3 0
    سلام ،كمك به نيازمندان واقعي جامعه يكي از اصولي ترين اخلاق اجتماعي است كه در همه اديان به آن اهميت داده شده است و اميدوارم كه سازمان هاي مربوطه جهت رفع اين معظل اجتماعي با هم هماهنگ شوند ،باور كنيد ايران با اين همه منابع طبيعي نبايد شاهد اين معضلات باشد وبايد يكي از كشورهاي برتر جهان از نظر زندگي اجتماعي باشد ولي افسوس ....