فانی در اصفهان: لایحه رتبه‌بندی معلمان تا آخر امسال به مجلس می‌رود/ تغییر در حقوق معلمان کلاس‌های چندپایه

وزیر آموزش و پرورش در خصوص لایحه رتبه بندی معلمان گفت: این لایحه تا آخر امسال تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ علی اصغر فانی صبح امروز پنج شنبه به اصفهان رفت. او پس از ورود به شهر اصفهان، در نخستین برنامه سفر خود، با حضور درگلستان شهدای اصفهان به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

او همچنین با حضور بر مزار «علی اکبر پرورش» وزیرآموزش و پرورش در دولت شهید رجایی و از سکانداران تعلیم و تربیت کشور پس از انقلاب، نسبت به وی ادای احترام کرد.

فانی در یکی از برنامه های خود در جمع هزار و پانصد نفری مدیران و فرهنگیان استان اصفهان گفت: آموزش و پرورش هر کشور مهمترین دستگاه آن کشور است و زیر ساخت منابع انسانی هر کشور را تامین می کند .

وزیر آموزش و پرورش معلمین را رکن اصلی آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: هر اقدامی در آموزش و پرورش در راستای رسیدگی به امور فرهنگیان و معلمین به طور مستقیم آینده کشور را تضمین می کند .

وی گفت: امروزه آموزش و پرورش آیینه تمام نمای هر کشور است و تلاش ما این است که آموزش و پرورش را پویا تر و با کیفیت تر و موثرتر ارائه کنیم و در این مسیر راهبرد آموزش و پرورش در دولت یازدهم ارتقاء کیفیت است چرا که آموزش و پرورش با کیفیت می تواند آینده کشور را تضمین کند .

فانی گفت: تحول در آموزش و پرورش تحول در منابع انسانی است و این تحول در هر سازمان تحول در نیروی انسانی آن است و لذا ضروری است در اجرای سند تحول بنیادین توجه ویژه ای به منابع انسانی داشته باشیم. موفق شده ایم در قالب 99 برنامه به 40 راهکار سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش. ورود پیدا کنیم

وی گفت: آموزش و پرورش باید منابع خود را افزایش دهد که این منابع می تواند از دولت و یا خارج دولت تامین شود و در این مسیر آموزش و پرورش باید بتواند از منابع خود به خوبی استفاده و بهره برداری کند.

فانی افزود: با توجه به علاقه ای که نمایندگان مجلس و هیات دولت به آموزش و پرورش و معلمین دارند امیدوارم لایحه رتبه بندی معلمان با سرعت تصویب شود تا بتوانیم همکاران را براساس تلاش ها ، فعالیت هاو تحقیقات و روش های نوین تدریس رتبه بندی و نسبت به پرداخت حقوق و مزایای آنان اقدام کنیم تا به این وسیله انگیزه ها را در آموزش و پرورش بالا ببریم .

وزیر آموزش و پرورش در خصوص کلاس های چند پایه گفت: شورای عالی آموزش و پرورش مصوبه ای دارد تا با توجه به تعداد کلاس و تعداد دانش آموز در پرداخت های خود به معلمین این کلاس ها اقدام نماید که این اولین گامی است برای کیفیت بخشی به کلاس های چند پایه است.

 

استراتژی آموزش و پرورش ارتقاء کیفیت آموزشی است

فانی همچنین در نود و هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به این که بیش از 13 میلیون دانش آموز امسال در مدارس سراسر کشور تحصیل می کنند، اظهارکرد: قریب 200 هزار دانش آموز امسال افزایش داشته ایم این در حالی است که یک میلیون معلم در بزرگترین دستگاه اجرای کشور فعالیت می کنند .

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این که در سال گذشته 4600 مدرسه کمتر از 5 دانش آموزان داشتیم، تصریح کرد: دانش آموزان در سال تحصیلی جاری در 102 هزار مدرسه مشغول به تحصیل می باشند .

وی آموزش و پرورش را وسیع ترین و پرمخاطب ترین دستگاه عنوان کرد و افزود: هیچ نهاد فرهنگی مثل آموزش و پرورش امکان حضور در خانواده ها را ندارند چرا که دارای 13 میلیون دانش آموز و 26 میلیون والدین و در کل با 39 میلیون جمعیت در پوشش آموزش و پرورش می باشند

فانی گفت: یکی از کارکردهای آموزش و پرورش انتقال فرهنگ است و مهمترین نهادی که در زمینه فرهنگ ایفای نقش دارد آموزش و پرورش است .

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه زیر ساخت آموزش و پرورش منابع انسانی است افزود: دانش آموزان امروز و جامعه سازان فردا زیرنظرآموزش وپرورش تربیت می شوند .

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مراسم هفده اردیبهشت گفت: هیچ جا سرمایه گذاری به اندازه آموزش و پرورش انجام نمی گیرد و هر چه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنید یک سرمایه گذاری ماندگار خواهد بود .

فانی گفت: استراتژِی امروز درآموزش و پرورش ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش است و امضاء تفاهم نامه ها گامی موثر در کیفیت بخشی است .

وزیر آموزش و پرورش به پنج سیاست آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: توسعه مشارکت مردمی ، اولیاء دانش آموزان و دانش آموزان بحث جدی در آموزش و پرورش است.

وی با توجه به اهمیت مشارکت توسط خیرین مدرسه ساز افزود: در سال جاری میانگین ۷.۵ کلاس روزانه توسط خیرین مدرسه ساز تحویل آموزش و پرورش داده می شود و حدود دو میلیون دانش آموز در مدارس خیرساز مشغول به تحصیل هستند.

فانی گفت: با 57 هزار مدرسه طرح تعالی مدیریت آموزشگاه ها را آغاز کرده ایم و با ارتقاء کیفیت مدیریت به نتایج خوبی رسیده ایم. با وجود نیروی انسانی فضا و دانش آموز باید مدیران حرفه ای ، تخصصی و با انگیزه بالایی در مدارس متمرکز کنیم.

وزیر آموزش و پرورش به تمرکززدایی در مدارس اشاره کرد وگفت : با وجود میزان بالای بخشنامه ها و دستورالعمل ها تمرکززدایی، خلاقیت و نوآوری از بین می رود .

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 40
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    معلما قبولش ندارن
  • از یاد رفته A1 ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    10 42
    باتشکر ازوزیرآموزش وپرورش درمورد رتبه بندی معلمان لطفا رتبه بندی بازنشستگان را نیزمد نظر قراردهند واجرایی کنند.
  • بی نام IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    33 3
    چطوری 13 میلیون دانش آموز میشه 26 میلیون والدین خیلی از والدین چندین فرزند دانش آموز دارند.بهتر بود آمار درست می دادید
  • معلم IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    28 51
    ما داریم در مقطع متوسطه جان می کنیم اونوقت حقوق معلمی افزتیش پیدا می کند که 20 تا دانش آموز در فضای روستا دارد نه فشار روانی دارد نه اعصابش ضعیف شده .... عجب عدالتی
  • دبیر US ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    60 10
    آقای نجفی ترو خدا بداد آموزش و پرورش برسین...داریم نابود میشیم....کشور از مرگ معلم ها سود نمیکنه ...
  • ن و ی د A1 ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    79 8
    فانی یکی از ضعیف ترین وزرای دولت تدبیر و امید است والا
    • ئ IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
      16 0
      خیلی ضعیف است اصلا فانی شده
  • لی A1 ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    58 1
    شما از وقتی وزارت رو گرفتین یا میگین معلم مازاد داریم از یه طرف کمبود معلم داریم بودجه ی ما 26 درصد افزایش داشته و بقیه 11 درصد 99 درصدش صرف حقوق میشه و دغدغه ی ما معیشت است 44 راهکار تحول بنیادین اجرا شده و حق التدریس 10 درصد کم شده و طرح رتبه بندی میره به مجلس و فقط این جملات را هر هفته یکبار تکرار فرمودیدوهیچ کاری انجام ندادید و وضع مارا بدتر از قبل نمودید و جایزه ی اقتصاد مقاومتی و جهادی را گرفتید به چه قیمتی ؟؟؟ چرا حقوق حقه ی ما را ندادید که هیچ بقیه ی ارگانها با 11 درصدشون 80 درصد افزایش داشتن شما با 26 درصد 17 درصد افزایش در واقع 20 درصد کاهش با توجه به تورم داشتید .و با اصرا معلمان نیز حاضر به استعفا نیستید .
  • بی نام A1 ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    57 1
    بیست درصد ابتدایی رو که دادی اگه اینم بدی ما نمی دونیم پولا رو چیکار کنیم آموزش پرورش رو که آباد کردی کمی فکر کارمندان دیگر وزارتخانه ها هم باش
  • بی نام IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    40 1
    ایجاد مدارس غیردولتی و بدون کیفیت بسیار زیاد شده.آقای وزیر خصوصی سازی در تعلیم و تربیت نتیجه عکس میدهد. هرکس از راه رسیده یک مجوز بهش داده اند که مرکز آموزشی دایر نماید
  • بی نام A1 ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    98 3
    بي قانون ترين و بي برنامه ترين وزارت خانه آموزش و پرورش مي باشد
  • خدارحم GB ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    128 7
    اگه راست میگی حقوق معلمان را با سازمانهای دیگر هماهنگ کن نه خودمون با هم
    • h ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
      15 62
      اشكالي نداره شماهم ١٧٦ ساعت در ماه ١٢ ماه سال برين سر كلاس اونوقت هرچه دوست دارين بگيرين
    • بی نام A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
      51 6
      h جون شما هم بیا اگه تونستی نیم ساعت یه کلاس 38 نفری رو فقط کنترل کنی نمیخواد بهشون درس بدی دو برابر حقوقی که می گیری حلالت حاضرم جامو باهات عوض کنم پشت میز نشستن و با مانیتور ور رفتن که کاری نداره عزیزم.
    • بی نام IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
      32 1
      اولا شما 12ماه نمیرید و یک ماه مرخصی دارید. دوم شما هم سالی 12 ماه بدون هیچ استراحتی بچه‌هاتو بفرست مدرسه. سوم نظام آموزشی تمام دنیا رو هم عوض کن تا همه‌ی دنیا تعطیلات تابستانی نداشته باشه. چهارم مگه فقط آموزش و پرورش این‌جوریه؟ دانشگاه‌ها که تعطیلاتش بیشتره. پنجم طبیعت بعضی کارها مثل طرح‌های اقماری هم 15 روز کار و 15 روز استراحته. اینو هم عوض کن. جای شگفتی است که قضاوت یک عده در مملکت درباره‌ی کار معلم این‌گونه باشه. جای تاسف داره. حالا چون طبیعت کارشون تعطیلات تابستانی داره، برن بمیرن؟ یا نصف دیگران حقوق بگیرن؟
  • بی نام IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    37 3
    این هم طرحی است که رابطه جای ضابطه راخواهدگرفت و جو بدبینی رابین معلمان ایجادخواهدکرد.قطعاهمه ی معلمان به اقتضای امکانات موجودزحمت می کشند.
  • فرهنگی از تهران A1 ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    99 1
    با سلام جناب آقای فانی وزیر محترم ، این لایحه باید قبل از تایید بودجه 94 به مجلس برسد به اصافه اینکه حقوق کارکنان اموزش و پرورش همردیف سایر وزارتخانه باشد ، مثل وزارتخانه های اقتصاد و دارایی و وزارت دادگستری ، و وزارت نیرو و غیره در غیر این صورت فایده ای ندارد . فرهنگی از تهران
  • فرهنگی A1 ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    32 1
    هر اقدامی فارغ از بهبود وضعیت معیشتی معلمان کاری بی فایده است. از وزیر محترم انتظار میرود مثل وزرای سابق به افزایش حقوق معلمان با توجه به نرخ تورم اقداماتی انجام دهند. فرهنگی
  • بی نام IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    28 3
    حق التدریس اریبهشت وخرداد 93 حق الزحمه امتحانات خرداد وشهریور 93 حق الزحمه انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و.... کی پرداخت می شود ؟ اول پرداخت کن بعد برو سراغ رتبه بندی .
  • حسيني A1 ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    38 9
    برادرعزيزاقاي فاني ماافزايش حقوق نخواستيم مرحمت فرموده حق التدريس معلمان شاغل كه ازاسفندمونده پرداخت نماييد
  • فرهنگی IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    31 6
    باسلام،این طرح نه تنها انگیزه را زیاد نمی کنه کمتر هم می کنه،تنها راهش افزایش حقوق ها به طور یکسان، بین معلمان باتوجه به طرح طبقه بندی فعلی است.معلمان همه به یک اندازه کار می‌کنند،.
  • شاکر IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    36 0
    هیچ امیدی نیست فقط درحدحرف
  • بی نام A1 ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    43 0
    باز هم وعده های افزایش صد تومنی اونم با هزار دنگ و فنگ و بوق و کرنا و منت از فردا همه تو کوچه و خیابون میگن میخوان حقوق معلما رو زیاد کنن
  • بینام IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    32 0
    بازم ماروسرکارگذاشتین
  • بی نام IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    25 3
    lمن نمي دانم اين قانونها چد مشكلي را حل مي كنند.وقتي عده اي كه بايد اين رتبه بندي را انجام دهند خود شايسته جايي كه بايد باشند نيستند در نهايت چي از آب در مي آسد.فكري بحال شايسته سالاري خصوصا در زمينه آموزشي بكنيد.وقتي در شرايط استخدامها خصوصاً آموزش و پرورش به استعداد و سواد جزو آخرين گزينه هاي بررسي است اين قوانين و مقررات اداي پيشرفت در آوردن است
  • بی نام A1 ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    30 0
    هرجا صحبت از حقوق میشه ما فرهنگیا از خجالتمون باید بحثو عوض کنیم...پسر دایی بنده با مدرک زیر دیپلم حقوق سال ۸۸اش از حقوف الان من با مدرک فوق لیسانس پنجاه تومن بیشتر بودهما این دردو به کجا باید بگیم...تا حرف از افزایش حقوق میزنیم تعطیلات معلمان رو مثل پتک میکوبن توی سرمون اما جالبه بگم خدمتتون همین پسردایی بنده ۲۴ ۴۸ کار میکنه یعنی توی سال ۴ماه سر کاره اما همه فقط تعطیلات معلمبن رو میبینن در حالی که این مدت تعطیلات برای تمدد اعصاب و تخلیه روانی فشارهای ناشی از کنترل کلاس لازمه لطفا منتشر بفرمایید متشکرم
  • فرهنگی A1 ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    55 3
    فانی باید استیضاح شود
  • دبیر IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    24 8
    نظام رتبه بندی، یک سیستم غلط است، اگر بحث پول دادن به معلمان است، بجای نوشتن کتاب وگرفتن مدرک برای افزایش حقوق یک شغل دومی پیدا میشه که درآمدش ازمعلمی بیشتر باشه، عدالت این است که معلمان متناسب باشٱن وجایگاهشان حقوق بگیرند ونیازی به رتبه بندی وتصویب قانون نیست، ازشرایط اصلی نظام رتبه بندی مدرک وتٱلیف کتاب است.
    • بی نام A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
      26 3
      عجب منطقی به همین تفکرات شما هست که الان ابدارچی اداره با مدرک زیر دیپلم از معلم با مدرک دکتری و چندین کار پژوهشی حقوق بیشتری میگیره
  • مقدم CA ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    30 0
    هر تحولی بدون در نظر گرفتن مساله معیشت فرهنگیان عقیم هست. متاسفانه تمام طرح های وزارت خانه نتیجه عکس میدهد. اگر طرح رتبه بندی اجرا بشه ، حق و حقوق کادر آموزشی تضییع میشه و در واقع چنین طرح هایی به نفع نیروهای مازاد است. تا وقتی که نگاه کلان به وضعیت آموزش و پرورش اصلاح نشود و تا زمانی که به وزارت نفت و فروش نفت و معادن ... توجه می شود ، آموزش و پرورش روی خوش نخواهد دید
  • محمد A1 ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    41 1
    از روزی که وزیر شدی هی گفتی می خوام حقوق ابتدایی ها رو زیاد کنم. سال تمام شد خبری نشد. فقط داری شعار می دی وزیر محترم....تنها وزیر تدبیر امید که خیلی خواب تشریف داری
  • بازنشسته IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    15 4
    آقای فانی یعنی شمانسبت به معلمین بازنشسته هیچ مسئولیتی ندارید؟مثل مشهورازدل برود هرآنکه ازدیده برفت راعینیت بخشیده ایددرهیچ صحبت خودیادی ازاین معلمین دیروزنمی کنید.نمی دانیدچه تفاوتهایی درمستمریها بعضی ازآنهاباخودشان وهمه شاغلین وجوددارد.مگرآنهاهمین زحماتی که اکنون شاغلین عزیز میکشندرانکشیده اند.تفاوت چنددرصدی قابل تحمل است اما تفاوت چندبرابری حقوقها شگفت انگیزاست.باورندارید حقوق بازنشستگان مثلا سال 83راباحقوق بازنشستگان سال 93 و92وهمچنین شاغلین مقایسه کنید.این مقایسه وقت شمارابیشتر از10 دقیقه نخواهدگرفت.بخدا ثواب دارداین کاررابکنید....
  • بازنشسته A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    15 1
    اول کیفیت زندگی بعدکیفیت آموزشی وپرورشی.همان طورکه الآن برای جناب عالی وخیلی های دیگروجوددارد. لطفا ازسازمان آموزش وپرورش شهرستان ها بپرسیدچراهزینه سفرسال88راتاکنون پرداخت نکرده است .بدبختی مابا مسئولان محترم یکی ودوتانیست جناب فانی عزیز
  • علی A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    21 3
    جناب آقای فانی به جای انجام این کارها یه فکری به حال محتوای کتاب های درسی دانش آموزان کنید که اینقدر بی محتوا و کلیشه ای هستند،بنده به عنوان یک دبیر آموزش و پرورش میخوام بگم قبل از هر کار دیگه ای لازمه که محتوای کتاب های درسی دانش آموزان از این وضعیت اسفبار خارج بشه،
  • بی نام A1 ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    34 8
    فانی از ظعیف ترین وزرای دولت است و باید استیضاج شود. این شعارها فقط برای به عقب انداحتن استیضاج است
  • فرهنگی IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    19 2
    آقای hعزیزم زود قضاوت نکن شما اگه در مورد کشورهای دیگه مطالعه بفر مایید همه کشورها تعطیلی معلمان مثل ایرانه شاید بیشتر در بعضی کشورها به معلمان دوماه هم پاداش می دهند فقط برای گردش تا سال آینده روحیه بخش دانش آموزان باشند بقیه وقت اضافه هم اگه دقت بکنی برای یک ساعت تدریس درست حسابی باید دو ساعت مطالعه داشته باشی وبقیه وقت هم برای اصلاح اوراق در منزله ولی متاسفانه با یک میلیون حقوق وهشتصد هزار تومان اجاره منزل نمیشه به این طور چیزها فکر کرد فقط برای جبران باید مسافر کشی و...
  • فرهنگی A1 ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    19 4
    اقای فانی توانایی کاری رو نداری شعا ر نده افزایش 20در صدی ابتدایی ها چه شد مادیگر به حرفهای شما باور نداریم
  • بی نام IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    9 0
    آقای فانی اگر جگرشیر نداری سفر عشق نرو
  • یک فرهنگی A1 ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    3 1
    طرح تفرقه بین معلمان،چرا نمی ری فانی با این طرح هایت.دست ازسرمون بردار...
  • بی نام A1 ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    1 0
    پرداخت حقوق سالانه معلمان درچند کشور جهان با احتساب میلیون تومان،"امریکا233" "نیوزیلند189" "سنگاپور157" "ژاپن 150" "کره جنوبی 150" " آلمان 147" "سوییس 136" " هلند 129" " پرتغال 121" انگلستان 115" " اسپانیا 100" ایتالیا 98" فرانسه 98" فنلاند 98" " ترکیه 87" "یونان 80" " جمهوری چک 66" " برزیل 63" " چین 59" " مصر 35" ایران 14" ارقام کاملا حقیقی و از اخبار شاخص بهبود وضعیت معلمان در یونسکو