کروش: از صحبت‌های اشتیلیکه شگفت‌زده‌ام/ ما هم می‌خواهیم در جام ملت‌ها با کره بازی کنیم

سرمربی تیم ملی کشورمان در کفنرانس خبری خود جواب سرسختانه ای به حرف های سرمربی تیم ملی کره جنوبی داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ کارلوس کروش پس از پیروزی یک بر صفر تیم ملی ایران مقابل کره‌جنوبی در جمع خبرنگاران گفت: بازی جذابی بود و هر دو تیم با تعهد کافی بازی کردند. در این بازی نتیجه زیاد اهمیت نداشت اما خوشحالم که بازی خوبی انجام دادیم و کره‌ای‌ها این فرصت را به ما دادند تا پاسکاری زیادی انجام بدهیم و بازی خوبی به نمایش بگذاریم. در این بازی به جوان‌ها هم فرصت رسید و در مجموع بازی خوبی بود.

سرمربی تیم ملی در واکنش به صحبت‌های اولی اشتیلیکه مبنی بر اینکه مجموعه‌ای از اشتباهات داوری و خطاهای زیاد به پیروزی ایران کمک کرده است، خاطرنشان کرد: از اینکه اشتیلیکه این صحبت‌ها را انجام داده واقعا شگفت‌زده شدم، گلی که ما به ثمر رساندیم کاملا سالم بود و اگر قرار بر صحبت باشد باید بگویم که داور یک پنالتی هم برای ما نگرفت. واقعا متعجبم از اینکه مربی در سطح اشتیلیکه چنین صحبتی را انجام داده است.
کروش افزود: این توجیهات و تقصیر داور انداختن کار صحیحی نیست، البته این موضوع به من ربطی ندارد و نمی‌خواهم در مورد سرمربی کره‌جنوبی حرف بزنم.
وی عنوان کرد: صحبت من در مورد بازی با کره‌جنوبی این است که باید بازی کره‌جنوبی و همچنین بازی خودمان را مورد تحسین قرار دهم چرا که نتیجه پیروزی می‌توانست هم برای کره‌جنوبی و هم برای ما رقم بخورد. بازی خوبی را پشت سر گذاشتیم و باید به خاطر این نوع بازی تبریک بگویم.
کروش در خصوص انتقاد یکی از خبرنگاران کره‌ای مبنی بر اینکه بازیکنان این تیم نتوانستند از فرصت‌های به وجود آمده مقابل ایران استفاده کنند، گفت: باید یادآوری کنم ایجاد فرصت گل در بازی و به ثمر رساندن و نرسیدن آن جزیی از روند بازی است. این مطلب درست است و نمی‌توان روی آن شک داشت که کره‌ای‌ها در این بازی توانستند فرصت‌های خوبی را ایجاد کنند و بازیکنان فوق‌العاده‌ای دارند. به خاطر اینکه بازی احساسی شد کمی فشار روی بازیکنان زیاد بود.
وی تصریح کرد: فرصت‌های کره می‌توانست به گل تبدیل شود و ایران هم می‌توانست فرصت‌های دیگری برای گل داشته باشد. می‌توانستیم برنده باشیم، شاید بازی مساوی می‌شد و امکان برد کره هم در این بازی وجود داشت.
سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران کره‌ای مبنی بر اینکه اولی اشتیلیکه اعلام کرده که منتظر ایران در مسابقات جام ملت‌های آسیا است، عنوان کرد: سرمربی کره خواسته در استرالیا با ما بازی کند و ما هم همین خواسته را داریم، ما دوست داریم مقابل تیم‌های خوب بازی کنیم. واقعا از اینکه چنین بازیکنانی در تیم ملی در اختیار دارم، افتخار می‌کنم و خرسند هستم و به خاطر همین فکر می‌کنم بازی‌هایی مانند ایران با کره و ژاپن ثابت می‌کند که چرا این تیم‌ها بهترین تیم‌های آسیا هستند.
کروش افزود: بازی دوباره با کره‌جنوبی آن هم در جام ملت‌های آسیا فرصت دیگری برای ما خواهد بود تا بتوانیم بهترین تلاش‌مان را انجام بدهیم اما شما (کره‌ای‌ها) منابع مالی خوبی در اختیار دارید و دچار تحریم نیستید، زمین‌های تمرینی خوبی در اختیار دارید، تجربه جام جهانی 2002 را دارید، بازیکنان‌تان در آلمان و انگلیس بازی می‌کنند، پس ما فرصت بازی با چنین تیمی را از دست نخواهیم داد چون معتقدیم در اینگونه بازی‌ها است که می‌توانیم چیزهای زیادی یاد بگیریم.
وی در واکنش به اینکه اشتیلیکه گفته در جام ملت‌های آسیا تیمش ایران را شکست می‌دهد گفت: دیگر نمی‌خواهم در خصوص سرمربی کره صحبت کنم چون آخرین بار که این کار را انجام دادم اتفاق خوبی برایم رخ نداد. اشتیلیکه هم بهتر است برود با رئیس فدراسیون خودشان حرف بزند. او به اندازه کافی تجربه دارد و باید تیم خودش را مدیریت کند. من هم باید بازیکنان خودم را مدیریت کنم و به اندازه کافی هم کار دارم.
کروش در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا از فرصتی که امروز به بازیکنان جوانی مانند سردار آزمون و سروش رفیعی داده راضی است، خاطرنشان کرد: همانطور که قبلا گفتم پیش از جام ملت‌های آسیا بهترین فرصت برای ما که بتوانیم با یک تیم بزرگ بازی کنیم، بازی با کره جنوبی بود. به خاطر همین این بهترین فرصت بود که بتوانیم از جوان‌های‌مان استفاده کنیم. ما با تیم‌هایی مانند کاستاریکا، اروگوئه و پاراگوئه بازی نکردیم و بهتر بود که امروز از این فرصت استفاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: حقیقی، حاج‌صفی، قوچان‌نژاد، دژاگه و ... بازیکنانی هستند که تجربه خوبی در تیم ملی دارند و در طرف دیگر هم جهانبخش، آزمون، سروش رفیعی و... بازیکنان جوانی هستند که من از عملکرد آنها در بازی با کره بسیار خوشحال هستم.
کروش در پایان گفت: بار دیگر باید از صمیم قلب از طرف خودم، تیم ملی ایران و بازیکنانش از تیم کره‌جنوبی تشکر کنم که به ایران آمدند و با ما بازی کردند. خواهش دارم که این پیام را به هواداران و دست‌اندرکاران تیم کره برسانید.

252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسام FI ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    خدا رو شکر یه مربی داریم که کاملا حرفه ای رفتار میکنه و حرف زدنش سنگین و با متانت و دلنشینه
    • فريد IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
      16 1
      مثلا فكر كنيد يكي مثل مايلي كهن بعد از بازي صحبت ميكرد،اون وقت چي ميشد؟؟؟؟؟؟
  • بی نام US ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    157 3
    دمت گرم. واقعا آدم قدرتمند، باعرضه و باهوشیه کروش. یه روانشناس و رهبر ذاتی. خود چرچیله. تیم و بازیکنان هم برخلاف گذشته مثل موم تو دستشه و حاشیه بازیکن سالاری رو از بین برده. چیزی که مربیان داخلی عرضه اش رو نداشتن و ندارن.
  • احمد اشرفي نوشنق از اردبيل A1 ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    58 2
    نوكرتم خيلي خوبي
  • امیر A1 ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    12 61
    این کجاش جواب سرسختانه بود ؟
  • بی نام A1 ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    ...داورا برای ایران سنگ تموم گذاشتن...
    • بی نام GB ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
      اون توپ را داور فکر کرد از خط گذشته و تازه چه فرقی می کنه تو بازی دوستانه و مهم اینه که کره با اینهنه بازی تدارکاتی زورش به ما نرسید
    • ایرانی IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
      32 4
      اونوقت شما ناراحتی؟
  • بی نام GB ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    تازه اگه توپ هم گل نشده بود و بازی مساوی شده بود باز هم باید خدا را شکر کنیم که با کره با اینهمه امکانات مساوی کردیم
  • بی نام A1 ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    8 60
    مربی کره خودشو کره ای میبینه اما کروش یه جوری حرف میزنه انگار مربی یه تیم سومی بوده نه ایران
  • رضا IR ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    32 3
    به نظرم گل ايران كاملا سالم بود چون مهاجم ايران در پرواز براي زدن گل بود و اين دروازبان كره بود كه از توپ عقب بود و خواست با كار حرفه اي و زدن خودش به مهاجم خطا بگيره اين رو ميتونيد در حالت حركت كند مشاهده كنيد.
  • ميثم قدبيگ لو A1 ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    41 5
    برد از آن ايران است
  • سمناني A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    7 3
    تجربه نشون داده خط و نشون واسه ايرانيها نتيجه عكس داده.جام ملت ها هم نابودتون ميكنيم
  • بی نام A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    5 2
    مثل 2 بازي گذشته شانس اورديم واگر نه همون نيمه اول حداقل 2 تا بايد ميخورديم
  • ایرانی RO ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    7 11
    اصلا مهم نیست که گل درست بود یا نه؟ یا داور چکار کرد؟ مهم اینه که عمر بعضی بازیکنا دیگه تمام شده و باید به جوون تر ها میدون داد، و اینکه ایران اصلا قشنگ بازی نکرد. اگر اینجوری هم بخواد تو جتم ملتها بازی کنه باید دست بندازه گردن تیم امید و ... ولی امیدوارم تیم با برنامه و تاکتیک بشه، بجز اشکان بقیه زیاد خوب نبودن یعنی حتی در حد خودشون هم نبودن. بجز آندو و خسرو نیمه اول همه لژیونر بودن از سراسر دنیااسپانیا، قطر، روسیه، هلند، آلمان..... پس بازکن های لیگ چی می شن؟ باید به همه میدون داد.
  • رضا NL ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    8 2
    کی روش باید بره با این تیمش 3 تا پاس به نمیتونستند بدن.
  • حمید مقدسی A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    8 3
    باید قبول کنیم تاکتیک مشخصی نداشتم
  • بی نام A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    8 5
    ملاک جام ملتهاست امیدوارم اونجا باکره بازی نکنیم چون حتما شکست میخوریم