۰ نفر
۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۷
آیا عمان نشستی برای توافق در وین است؟

اتحادیه اروپا جمعه شب رسما برنامه مذاکرات هسته‌ای را اعلام کرد که بر اساس این برنامه قرار است وزیران خارجه ایران و آمریکا روزهای 18 و 19 آبان در عمان دیدار کنند و سپس دیدار جامع ایران و 1+5 روز 27 آبان در وین برگزار شود.

به گزارش خبرآنلاین, توافق ایران و غرب برای دیدار در عمان که به کشور واسط ایران و آمریکا مشهور است چه پیامی دارد؟ آیاعمان محلی برای نهایی کردن توافق هسته ای است؟ نشانه ای برای این توافق وجود ندارد , اما «علیرضا زاکانی» نماینده  منتقد دولت  در مجلس  گفته طبق اطلاعات و اخبار واصله توافق‌های هسته‌ای بین هیأت ایرانی و طرف آمریکایی نهایی شده است.

موضوعی که جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به آن، گفت: این واضح است که ما به توافقی دست پیدا نکردیم؛ اگر غیر این بود، شما متوجه می‌شدید، اما برای دستیابی به توافق در حال گفت‌وگو هستیم. به‌طور قطع، ما در مرحله مهمی قرار داریم.

جان کری را در سفر به عمان ویلیام برنز، وندی شرمن، جیک سولیوان و تیم مذاکره‌کننده آمریکا همراهی می‌کنند.

به فاصله 8 روز پس از این نشست,مذاکرات وین 10  برگزار خواهند کرد که به نظر می رسد ایستگاه پایانی برای تاریخ 3 آذر باشد.

قرار است روز 16 آبان هم، خانم اشتون با مدیران سیاسی گروه 1+5 در شهر وین دیدار کند. اتحادیه اروپا هدف از این نشست را آمادگی برای دیدارهای آتی با نمایندگان ایران اعلام کرده است.

سخنگوی اتحادیه اروپا همچنین عنوان کرده است که از حالا تا روز 27 آبان، دیدارهای چندجانبه دیگری نیز در چارچوب گروه 1+5، بین طرفین برنامه‌ریزی می‌شود.

29/212

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    13 0
    زاكاني لسان الغيب هست
  • ناشناسم EU ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    3 1
    پ ن پ .براي خواستگاري از اشتون است