توصیه هایی به تازه کارها برای پیشرفت شغلی

اگر به تازگی مشغول به کار شده اید این توصیه ها را بخوانید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یافتن شغلی تازه در شرایط فعلی اقتصاد به سادگی امکانپذیر نیست به همین خاطر اگر به تازگی شغلی بدست آورده اید و یا در آینده ای نزدیک مشغول به کار خواهید شد بهتر است تلاش کنید تا شغل جدید را حفظ کنید. مجله فوربس (Forbes) راهکارهای زیر را برای افرادی که به تازگی مشغول به کار شده اند ارایه کرده است:

جمع آوری اطلاعات: تلاش برای موفقیت در شغل جدید پیش از حضور در محل کار آغاز می شود چرا که بهتر است پیش از اینکه کار خود را آغاز کنید از طریق اینترنت یا هر منبع دیگری، اطلاعاتی را در مورد زمینه ای که قرار است در آن مشغول به کار شوید جمع آوری کنید. داشتن اطلاعات در مورد شاخه ای از کسب و کار که وارد آن شده اید، فرآیندهای مربوط به آن، محصولاتی که با آن ها سروکار خواهید داشت و مانند این ها می توانند مفید باشند. برای مثال اگر قرار است در یک شرکت بازرسی کالا مشغول به کار شوید بهتر است کمی در مورد فرآیندهای بازرسی، گمرک و تجارت خارجی اطلاعات کسب کنید. البته جمع آوری اطلاعات تنها به اینجا محدود نمی شود و اگر بتوانید اطلاعاتی در مورد شرکت های رقیب و وضعیت کلی بازار بدست بیاورید، به طور حتم تاثیر بیشتری بر رئیس خود خواهید گذاشت.

پوشش: در نخستین روزهای کاری مرتب و رسمی لباس بپوشید. حتی اگر اطمینان دارید که همکارانتان اسپرت و غیررسمی لباس می پوشند بازهم بهتر است برای ابتدای کار از پوششی رسمی و آراسته استفاده کنید.

درک انتظارات: هنگامی در نخستین روزهای کاری، وظیفه ای به شما محول می شود اطمینان حاصل کنید که درک درستی از آنچه از شما انتظار می رود بدست آورده اید و اگر در این مورد مطمئن نیستید بهتر است درباره آن از رئیس سوال کنید چرا که سوال کردن به مراتب بهتر از انجام اشتباه یک وظیفه است. همچنین وقتی در این موارد سوالی را مطرح می کنید با خود کاغذ و خودکار به همراه داشته باشید تا جزییات را یادداشت کنید چرا که هر رئیسی از اینکه یک سوال را چند بار از او بپرسید، متنفر است.

شیوه ارتباط: تصمیم گیری در مورد اینکه به چه شیوه ای باید با رئیس‏ ارتباط برقرار کنید، چندان بر عهده شما نیست و برای این کار بهتر است نظر رئیس را جویا شوید. برخی از روسا ترجیح می دهند که کارمندان به صورت حضوری سوالات خود را از آن ها بپرسند اما برخی نیز چنین رفتاری را نوعی مزاحمت قلمداد می کنند و ممکن است از شما بخواهند از شیوه های دیگری مانند ایمیل برای ارتباط برقرار کردن با آن ها استفاده کنید. به هر حال تلاش کنید که خود را با شیوه مدنظر رئیس وفق دهید.

بازخوردها: هنگامی که کاری را انجام می دهید یا پروژه ای را به پایان می رسانید از رئیس بخواهید که پیشنهادات و انتقاداتش را در مورد شیوه عملکرد شما مطرح کند تا از این طریق بتوانید در پروژه های بعدی بهتر عمل کنید. رئیس شما می داند که موفقیت شما، موفقیت کسب و کار او است و به همین خاطر از پیشرفت شما استقبال می کند و تلاش می کند که به شما کمک کند.

خجالتی نباشید: اگر در جلسات کاری همواره ساکت و خجالتی باشید پس از مدتی لزوم حضور شما در جلسات و یا حتی شرکت زیر سوال خواهد رفت. پس بهتر است خجالت را کنار بگذارید و به شیوه ای کاملا محترمانه نظر خود را بیان کنید. البته به خاطر داشته باشید که برای اینکه بتوانید از نظرات خود دفاع کنید باید داده های کافی به همراه داشته باشید و همچنین اگر مشکلی را مطرح می کنید، راه حلی نیز برای آن ارایه دهید.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    16 1
    متاسفانه بعضی از مدیران زیاد عصبانی و بداخلاق اند
  • بی نام A1 ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    1 1
    برای ایران؟؟؟